DS E-TENSE – auto klasy GT z napędem elektrycznym

Tak jak bolid startujący w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E, najnowsze dzieło DS E-TENSE wyposażone zostało w silnik w 100 proc. elektryczny. Osiąga on moc 402 KM i moment obrotowy 516 Nm. Jego układ napędowy jest czysty, cichy, a przede wszystkim wydajny i potężny. Do tego dysponuje zasięgiem 310 km w cyklu jazdy mieszanej (lub 360 km w cyklu jazdy miejskiej). Baterie litowo-jonowe umieszczone są pod podwoziem samochodu, co pozwala utrzymać nisko położony środek ciężkości.

16.017.011

DS E-TENSE kontynuuje drogę ambitnych innowacji. Szereg jego detali dopracowano dzięki nowatorskiej, awangardowej wręcz metodzie projektowania. Narzędzia parametryczne, stosowane już w takich dziedzinach jak luksusowe krawiectwo i architektura, umożliwiają tworzenie powierzchni i brył w zupełnie nowy sposób. Urzekające formy, płynność linii, nieustający ruch – każdemu, kto spojrzy uważnie na DS E-TENSE, natychmiast przyjdą na myśl te trzy wyrażenia. Sylwetka modelu klasy gran turismo coupé, podkreślona chromowaną, podłużną osią i ekskluzywnym kolorem nadwozia – metaliczną zielenią ametrynu – wzbudzają u obserwatora jedno życzenie: przekonać się, jak ten samochód jeździ! Design w wydaniu DS to styl awangardowy. Przejawia się on w projekcie tylnej części pojazdu. Podobnie jak DIVINE DS, model DS E-TENSE nie posiada tylnej szyby, co daje projektantom wielką swobodę w kształtowaniu form, a inżynierom – okazję do wprowadzenia techniki cyfrowego obrazu wstecznego.

„Naszą ambicją było stworzenie modelu klasy GT o napędzie elektrycznym i wysokich osiągach. Samochodu, który uosabia wyrafinowanie, technikę i design godny DS. Takiego, który inspiruje marzenia. Który wyzwala niepowstrzymane pragnienie, by usiąść za jego kierownicą” – w ten sposób zespół projektantów złożony z designerów i konstruktorów, podchodzących do pracy z prawdziwą pasją, jednogłośnie wyraził swoje aspiracje.

16.017.012

Dwumiejscowe nadwozie samonośne wykonane jest z włókna węglowego i wyposażone w zawieszenie niezależne na parach wahaczy umieszczonych jeden nad drugim. Ze względu na równy rozkład masy pomiędzy obydwiema osiami samochód prowadzi się posłusznie, z precyzją i temperamentem. Jednocześnie do jego wydajności aerodynamicznej w znacznym stopniu przyczyniają się opływowa sylwetka, dyfuzor z włókna węglowego oraz płaska podłoga. Na wzmiankę zasługują też specjalnie opracowane opony MICHELIN, zdolne przenosić wysoki moment obrotowy charakterystyczny dla elektrycznego układu napędowego. Ich zasługą jest bezpieczeństwo i wysoki komfort toczenia, nawet przy najwyższych prędkościach.

Zobacz również:   Dacia Spring - budżetowe auto elektryczne nowym rozdziałem w historii marki

DANE TECHNICZNE:

  • Wymiary: dł. 4,72 m x szer. 2,08 m x wys. 1,29 m
  • Silnik: 100 proc. elektryczny, moc 402 KM
  • Przyspieszenie: 100 km/h w 4,5 s
  • Zasięg: 360 km (w cyklu miejskim) lub 310 km (w cyklu mieszanym)
  • Maksymalny moment obrotowy: 516 Nm
  • Prędkość maks. 250 km/h
  • Masa: 1,8 tony
  • Opony: MICHELIN Pilot Supersport; przód: 245/35 ZR 20, tył: 305/30 ZR 20
  • Układ napędowy na jedną oś
  • Nadwozie samonośne o konstrukcji z włókna węglowego
  • Nagłośnienie: system Focal Utopia, dziewięć głośników, moc 640W, regulacja cyfrowym przetwornikiem sygnału

Leave a Reply