Automatyczne reagowanie na zderzenie to jedna z wielu innowacyjnych funkcji systemu Opel OnStar, który zwiększa wygodę prowadzenia pojazdu i zapewnia najlepszą łączność. W ramach unikatowego systemu, obsługiwanego przez przyjaznych opiekunów, a nie automat zgłoszeniowy, można także zdalnie otworzyć drzwi pojazdu, przesłać cel podróży do pokładowego systemu nawigacji, odbierać e-maile z informacjami diagnostycznymi dotyczącymi samochodu oraz korzystać z punktu dostępu do Internetu 4G/LTE Wi-Fi[1]. W ciągu niespełna dziewięciu miesięcy od uruchomienia systemu operatorzy odnotowali około 1,5 miliona interakcji z klientami kontaktującymi się z centrum obsługi przez telefon, aplikację mobilną lub przycisk OnStar. Obecnie co drugi nowy Opel w Europie wyposażony jest w moduł systemu OnStar.
„Te nieprawdopodobne dane dowodzą, że Opel OnStar odniósł spektakularny sukces! W niespełna rok po wprowadzeniu na rynek nasz osobisty opiekun kierowcy ma wszelkie szanse stać się pomocnym towarzyszem, którego każdy posiadacz samochodu osobowego marki Opel chciałby mieć u swego boku” — przekonuje Tina Müller, dyrektor ds. marketingu w Grupie Opel. „Pokolenie użytkowników smartfonów zachwyca się punktem dostępowym 4G LTE Wi-Fi Hotspot, natomiast starsi kierowcy szczególnie cenią sobie poczucie bezpieczeństwa w czasie jazdy, które zapewniają im takie usługi, jak automatyczne wysyłanie zgłoszeń alarmowych i wzywanie pomocy drogowej”.
Najpopularniejszą usługą jest aplikacja mobilna myOpel, którą dotychczas klienci uruchamiali na swoich smartfonach około 700 000 razy. Najchętniej używane funkcje tej aplikacji to jak dotąd zdalne zamykanie/otwieranie drzwi, lokalizacja pojazdu przez Internet oraz uruchamianie klaksonu i miganie światłami. Użytkownicy aplikacji mogą także pobierać ważne dane dotyczące pojazdu, takie jak poziom oleju czy ciśnienie w ogumieniu, przesyłać trasę podróży do samochodowego systemu nawigacji oraz zarządzać pokładowym punktem dostępowym Wi-Fi, do którego można podłączyć nawet siedem urządzeń mobilnych.
Od uruchomienia systemu w ubiegłym roku operatorzy Opel OnStar odebrali około 300 000 zgłoszeń od klientów i wysłali ponad 150 000 e-maili z miesięcznymi raportami zawierającymi informacje diagnostyczne dotyczące pojazdów. Klienci logowali się do internetowego portalu Opel OnStar około 300 000 razy.
Opel OnStar zapewnia również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży wyposażonego w ten system pojazdu. W przypadku kradzieży samochodu Opel OnStar umożliwia ścisłą współpracę z policją w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania auta i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. OnStar pozwala na wysłanie sygnału blokady zapłonu, który uniemożliwia uruchomienie silnika samochodu, zgłoszonego jako skradziony.
Dotychczas dzięki systemowi Opel OnStar zlokalizowano i zwrócono właścicielom 15 pojazdów — nawet gdy do kradzieży doszło za granicą! Dominik Gamel padł ofiarą takiej kradzieży w Austrii. Natychmiast zgłosił ten fakt zarówno tamtejszej policji, jak i w systemie Opel OnStar. Astrę Dominika namierzono w sąsiednich Węgrzech. Współpracując z policją w obu krajach, operatorzy systemu OnStar pomogli w odzyskaniu samochodu i zwróceniu go właścicielowi w ciągu 24 godzin. „Kiedy ukradziono mi moją Astrę, bardzo się zdenerwowałem” — wspomina Dominik. „Bałem się, że już jej więcej nie zobaczę. Jestem bardzo wdzięczny systemowi OnStar za to, że do mnie wróciła!”