Automatyczne reagowanie na zderzenie to jedna z wielu innowacyjnych funkcji systemu Opel OnStar, który zwiększa wygodę prowadzenia pojazdu i zapewnia najlepszą łączność. W ramach unikatowego systemu, obsługiwanego przez przyjaznych opiekunów, a nie automat zgłoszeniowy, można także zdalnie otworzyć drzwi pojazdu, przesłać cel podróży do pokładowego systemu nawigacji, odbierać e-maile z informacjami diagnostycznymi dotyczącymi samochodu oraz korzystać z punktu dostępu do Internetu 4G/LTE Wi-Fi[1]. W ciągu niespełna dziewięciu miesięcy od uruchomienia systemu operatorzy odnotowali około 1,5 miliona interakcji z klientami kontaktującymi się z centrum obsługi przez telefon, aplikację mobilną lub przycisk OnStar. Obecnie co drugi nowy Opel w Europie wyposażony jest w moduł systemu OnStar.

Opel Onstar (4)

„Te nieprawdopodobne dane dowodzą, że Opel OnStar odniósł spektakularny sukces! W niespełna rok po wprowadzeniu na rynek nasz osobisty opiekun kierowcy ma wszelkie szanse stać się pomocnym towarzyszem, którego każdy posiadacz samochodu osobowego marki Opel chciałby mieć u swego boku” — przekonuje Tina Müller, dyrektor ds. marketingu w Grupie Opel. „Pokolenie użytkowników smartfonów zachwyca się punktem dostępowym 4G LTE Wi-Fi Hotspot, natomiast starsi kierowcy szczególnie cenią sobie poczucie bezpieczeństwa w czasie jazdy, które zapewniają im takie usługi, jak automatyczne wysyłanie zgłoszeń alarmowych i wzywanie pomocy drogowej”.

Opel Onstar (6)

Najpopularniejszą usługą jest aplikacja mobilna myOpel, którą dotychczas klienci uruchamiali na swoich smartfonach około 700 000 razy. Najchętniej używane funkcje tej aplikacji to jak dotąd zdalne zamykanie/otwieranie drzwi, lokalizacja pojazdu przez Internet oraz uruchamianie klaksonu i miganie światłami. Użytkownicy aplikacji mogą także pobierać ważne dane dotyczące pojazdu, takie jak poziom oleju czy ciśnienie w ogumieniu, przesyłać trasę podróży do samochodowego systemu nawigacji oraz zarządzać pokładowym punktem dostępowym Wi-Fi, do którego można podłączyć nawet siedem urządzeń mobilnych.

Od uruchomienia systemu w ubiegłym roku operatorzy Opel OnStar odebrali około 300 000 zgłoszeń od klientów i wysłali ponad 150 000 e-maili z miesięcznymi raportami zawierającymi informacje diagnostyczne dotyczące pojazdów. Klienci logowali się do internetowego portalu Opel OnStar około 300 000 razy.

Zobacz również:   Volvo ogłasza ceny nowego modelu XC60

Opel Onstar (3)

Opel OnStar zapewnia również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży wyposażonego w ten system pojazdu. W przypadku kradzieży samochodu Opel OnStar umożliwia ścisłą współpracę z policją w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania auta i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. OnStar pozwala na wysłanie sygnału blokady zapłonu, który uniemożliwia uruchomienie silnika samochodu, zgłoszonego jako skradziony.

Dotychczas dzięki systemowi Opel OnStar zlokalizowano i zwrócono właścicielom 15 pojazdów — nawet gdy do kradzieży doszło za granicą! Dominik Gamel padł ofiarą takiej kradzieży w Austrii. Natychmiast zgłosił ten fakt zarówno tamtejszej policji, jak i w systemie Opel OnStar. Astrę Dominika namierzono w sąsiednich Węgrzech. Współpracując z policją w obu krajach, operatorzy systemu OnStar pomogli w odzyskaniu samochodu i zwróceniu go właścicielowi w ciągu 24 godzin. „Kiedy ukradziono mi moją Astrę, bardzo się zdenerwowałem” — wspomina Dominik. „Bałem się, że już jej więcej nie zobaczę. Jestem bardzo wdzięczny systemowi OnStar za to, że do mnie wróciła!”

Leave a Reply