2,0 l / 100 km – produkowany seryjnie PEUGEOT 208 1.6 BlueHDi 100 bije absolutny rekord niskiego spalania

DSC_1724

Nowy PEUGEOT 208 w wersji z silnikiem 1.6 BlueHDi 100 S&S pobił nowy rekord niskiego zużycia paliwa na długodystansowej trasie, zatwierdzony przez instytucję wydającą homologacje UTAC. Model pokonał 2 152 km, spalając 43 litry oleju napędowego, co daje średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 2,0 l /100 km.

Rekord ten stanowi potwierdzenie doskonałego poziomu technicznego, jaki reprezentują silniki wysokoprężne Euro 6 BlueHDi, oraz ich znaczenia dla obniżenia emisji CO2.

Wynik ten został uzyskany pod koniec kwietnia na torze próbnym PEUGEOT w miejscowości Belchamp we Francji pod nadzorem UTAC – francuskiej instytucji wydającej homologacje dla pojazdów mechanicznych (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Wyprodukowany seryjnie model PEUGEOT 208, wyposażony w silnik 1.6 BlueHDi 100 S&S i manualną skrzynię biegów o 5 przełożeniach, przejechał w ciągu 38 godzin 2 152 km, zużywając jedynie 43 litry paliwa! Nowy PEUGEOT 208 ustanowił w ten sposób absolutny rekord niskiego zużycia paliwa produkowanego masowo samochodu na trasie długodystansowej. W pobiciu rekordu wzięło udział kilku kierowców, którzy zmieniali się za kierownicą co 3 – 4 godziny.

Testowany PEUGEOT 208 to dostępna w sprzedaży wersja o bardzo niskim zużyciu paliwa. Z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie 3,0 l / 100 km w cyklu mieszanym i z niską emisją CO2 wynoszącą 79 g / km, model ten wyznacza najwyższy światowy standard wśród produkowanych masowo samochodów napędzanych silnikami spalinowymi. Wersja ta jest wyposażona w aerodynamiczny tylny spojler i opony Michelin Energy Saver o ultraniskich oporach toczenia. To i tak już imponujące wyniki, ale dzięki zaletom jezdnym nowego PEUGEOT 208 – jego kompaktowej budowie, niskiej masie i przyjemności jazdy – model ten dysponował odpowiednim potencjałem, pozwalającym na podjęcie ambitnego wyzwania. I udało się!

Technologia BlueHDi, która jako jedyna łączy SCR (Selective Catalytic Reduction) i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, po raz kolejny okazała się najlepszym i najbardziej skutecznym systemem oczyszczania spalin silników wysokoprężnych.

Zobacz również:   Hybrydowy Volkswagen Passat GTE już w sprzedaży

Nowy PEUGEOT 208, który pojawi się w sprzedaży na europejskich rynkach w czerwcu, dysponuje szeroką ofertą wyjątkowo oszczędnych i wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, spełniających wymagania normy Euro 6. Pod względem emisji CO2 wersje z silnikami benzynowymi osiągają wyjątkowo niskie wartości – począwszy od 97 g / km, natomiast wszystkie wersje z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi mieszczą się poniżej progu 95 g / km.

PEUGEOT udało się w szybki sposób znacząco obniżyć emisję CO2 we wszystkich modelach marki. Szybkie wdrożenie 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech oraz wysokoprężnych BlueHDi, jak również nowych silników benzynowych 1.6 THP oraz skrzyń biegów EAT6 pozwoliło uplasować już 20 samochodów PEUGEOT na pozycji najlepszego modelu w danej kategorii mocy pod względem emisji CO2 (5 jednostek PureTech, 3 silniki 1.6 THP i 12 BlueHDi).

Silniki te spełniają wysokie wymagania marki PEUGEOT w zakresie ekologii – są coraz bardziej „czyste” i emitują coraz mniej CO2. Dzięki uzyskiwanym ekologicznym wynikom marka PEUGEOT zapewniła grupie PSA PEUGEOT CITROËN w 2014 roku tytuł europejskiego lidera dzięki średniej emisji CO2 na poziomie 110,3 g / km. Średnia wartość dla rynku europejskiego wynosi 123,7 g. Wynik ten został osiągnięty bez zmiany mixu segmentów.

Leave a Reply