DSC_0449 TA

Obecny rok okazał się bardzo dobry dla Mercedes Polska. Wzrost sprzedaży wersji AMG sięgnął bowiem prawie 400% porównując do zbliżonego okresu w poprzednim roku. W przeciągu 7 miesięcy br. firma sprzedała 194 sztuki najmocniejszych modeli spod znaku gwiazdy. Porównując z ubiegłym rokiem sprzedaż sięgnęła zaledwie 52 aut w tym samym czasie.

Najchętniej Polacy wybierają modele Klasy A 45 AMG oraz CLA 45 AMG wyposażone w 360 konne silniki Turbo o pojemności 2 litrów i napędem na 4 koła 4Matic. Ceny najmocniejszych modeli zaczynają się od odpowiednio 185000 zł za klasę A oraz 220000 zł za klasę CLA. Właścicielem modelu A 45 AMG stało się 59 osób czyli 1/10 wszystkich nabywców tego samochodu, natomiast model CLA 45 AMG został wybrany przez 62 osoby czyli 15 procentowy udział wszystkich Mercedesów CLA na Polskim rynku.

Konsumenci chętnie wybierają także wersje z najwyższej półki, czyli klasę S oraz G z najmocniejszymi dostępnymi silnikami. Polska jest również jednym z krajów o największym popycie na Klasę G 63 AMG 6×6. Klasa S  63AMG oraz 65 AMG znalazła 32 chętnych stanowiąc 10% wszystkich zamówień na ten model. Model G 63 AMG i G 65 AMG kupiło 63 osoby czyli 60% ogólnej sprzedaży.

Klienci bardzo często sięgają również po pakiety wyposażeniowe AMG, w których skład wchodzą bardziej agresywne elementy nadwozia, odmienione wnętrze w charakterystycznym dla wersji AMG stylu czy specjalnie dopasowane zawieszenie do bardziej sportowej charakterystyki jazdy. Takie pakiety znalazły w tym roku 1080 nabywców, co oznacza, że 1 na 3 sprzedane nowe Mercedesy w Polsce został wyposażony w taki pakiet.

Zobacz również:   Mercedes-Benz Classic otwiera internetowe archiwum

Leave a Reply