Abarth gwiazdą torów wyścigowych i nie tylko

150615_Abarth_Yamaha kopia

Wielki dzień dla samochodów spod znaku Skorpiona! Abarth świętuje zajęcie przez Yamahę dwóch miejsc na podium w wyścigach w USA oraz doskonałe półrocze dla sprzedaży w Europie – plus 50% w stosunku do tego samego okresu w 2014 roku.

Kolejny sukces zespołu Movistar Yamaha MotoGP na torze w Indianapolis w USA: kierowcy Jorge Lorenzo i Valentino Rossi zajęli kolejno drugie i trzecie miejsce. Do trzech razy wzrosła zatem liczba jednoczesnego uplasowania się w tym roku na dwóch stopniach podium wielokrotnych Mistrzów biorący w 2015 r. udział w Mistrzostwach Świata FIM MotoGP. W klasyfikacji tęczowych koszulek mistrza świata są oni także blisko: na czele Valentino Rossi ze 195 punktami, a Jorge Lorenzo drugi ze 186 punktami.

Dwie Yamahy YZR-M1 ozdobione logo Skorpiona, które od tego roku widnieje na ich owiewkach, przemknęły pod flagą z biało-czarną szachownicą, jako jedne z pierwszych.

150128_Abarth_Yamaha_1002 kopia

Marka Abarth, będąca od zawsze synonimem wyścigów w branży motoryzacyjnej, przez najbliższe dwa sezony będzie oficjalnym sponsorem oraz oficjalnym dostawcą samochodów zespołu biorącego udział w Mistrzostwach Świata FIM MotoGP, którego oficjalnymi kierowcami są Valentino Rossi i Jorge Lorenzo. Dwuletnia umowa przewiduje również dostawę na całym świecie samochodów marek z gamy FCA.

Z sześcioma zdobytymi tytułami od 2004 roku, Movistar Yamaha MotoGP jest jednym z najbardziej utytułowanych światowych zespołów odnoszących największe sukcesy. Tak samo marka Abarth, bardziej niż inne, potrafi przekazać ducha panującego na torze. Dzieli też wartości sportowej rywalizacji, która wpisana jest w DNA marki z logo Skorpiona i gwiazd sportu motorowego.

150128_Abarth_Yamaha_398 kopia

Równocześnie z sukcesami sezonu sportowego zespołu Movistar Yamaha MotoGP, marka Abarth odnotowuje doskonałe wyniki w pierwszym półroczu w Europie: sprzedaż wzrosła o 50% w stosunku do tego samego okresu 2014 roku. Wśród najbardziej docenianych modeli – w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku zostało złożonych około 500 zamówień – znalazł się Abarth 695 biposto, współczesna ikona marki będąca doskonałym połączeniem samochodu cywilnego z wyścigowym, idealny samochód sportowy do codziennego użytku: silnik 1.4 T-jet o mocy 190 KM i wadze wynoszącej zaledwie 997 kg, ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h równym 5,9 sekundy.

Dla wszystkich miłośników samochodów z logo Skorpiona w całej Europie otwarte są salony Abartha, w których można podziwiać i testować pełną gamę samochodów, która oferuje różne poziomy osiągów i wyposażenia. Gama rozpoczyna się od 140 KM w wersji Custom, poprzez 160 KM w wersji Turismo, aż po 180 KM w wersji Competizione i wreszcie kwintesencji osiągów w najczystszej formie – 695 biposto ze 190 KM.

Leave a Reply