Dacia z koncepcją auta na każdą kieszeń i pomysłowymi modelami zmieniła oblicze motoryzacji. W 2004 roku Logan umożliwił zakup nowego samochodu szerokim rzeszom klientów, Duster zrewolucjonizował segment SUV-ów, Sandero jest europejskim liderem sprzedaży dla klientów indywidualnych, a w najnowszym wydaniu również nowym standardem samochodu nowoczesnego i oferującego wszystko, co niezbędne.

Wraz z inauguracją pierwszego modelu z napędem w 100% elektrycznym Dacia otwiera nowy rozdział w swojej historii. Zapowiedzią bliskiego wprowadzenia na rynek miejskich aut elektrycznych była prezentacja show-caru Dacia Spring Electric w marcu 2020 roku.

Teraz przyszedł czas na prezentację Dacii Spring Electric w wersji produkcyjnej, wraz z dwoma unikatowymi wariantami na potrzeby nowych rodzajów mobilności: wersji przystosowanej do car sharingu oraz wersji dostawczej Cargo do bezemisyjnych dostaw „ostatniego kilometra”.

Dacia Spring Electric oznacza prawdziwą rewolucję. To najtańszy dostępny obecnie na rynku miejski samochód elektryczny, dzięki któremu elektromobilność staje się bardziej dostępna. Auto o wyglądzie SUV-a zrywa z dotychczasowymi kanonami i dysponuje rekordowo przestronnym wnętrzem, prostym i niezawodnym silnikiem elektrycznym i zasięgiem, który daje poczucie bezpieczeństwa. Jest to wszechstronny i praktyczny samochód miejski.

Spring ma kompaktowe wymiary pięciodrzwiowego auta miejskiego i dysponuje czterema pełnowymiarowymi miejscami. Dzięki znacznej odległości od siedzeń do dachu i promieniowi 100 mm na wysokości kolan, na tylnych siedzeniach mogą swobodnie podróżować nawet bardzo postawne osoby. Wrażenie przestronności ma też wpływ na ogólne poczucie komfortu we wnętrzu. Pasażerowie na przednich siedzeniach mają do dyspozycji schowki o pojemności 23,1 l, m.in. zamykany schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach i wnękę w środkowej konsoli. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą korzystać z kieszeni na tylnej stronie oparć przednich foteli.

Bagażnik wyróżnia się największą pojemnością w tym segmencie: 300 litrów (nie licząc umieszczonej pod podłogą wnęki na dostępne w opcji koło zapasowe). To pojemność godna auta z wyższego segmentu. Dla zwiększenia możliwości zmiany aranżacji wnętrza tylna kanapa jest składana. Dzięki temu pojemność przestrzeni ładunkowej można zwiększyć do około 600 litrów.

Zobacz również:   NOWA KIA PROCEED

W 100% elektryczny napęd o mocy 33 kW (44 KM) jest połączony z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 26,8 kWh. W technologii tej wykorzystano know-how Grupy Renault, która może poszczycić się dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie napędów elektrycznych, unikatowym w skali świata. Niezawodny, solidny i bezpieczny silnik ma wiele zalet: płynne, pozbawione szarpnięć przyspieszanie, idealnie cichą pracę i brak drgań. Spring Electric jest tańszy w użytkowaniu od spalinowych odpowiedników dzięki niższym kosztom energii i przeglądów.

Spring Electric oferuje liczne możliwości ładowania: z domowego gniazdka 220 V za pomocą dostępnego w standardzie przewodu, z Wallboxa (za pomocą przewodu dostępnego w opcji) lub z terminala DC (w opcji). Lekki i kompaktowy samochód Dacia Spring Electric ma zasięg 225 km w cyklu mieszanym WLTP i 295 km w cyklu WLTP City.

 

Samochód jest wyposażony w standardzie w liczne systemy bezpieczeństwa, takie jak: ogranicznik prędkości, ABS, ESP, elektroniczny korektor siły hamowania, 6 poduszek powietrznych, wzywanie służb ratunkowych (przycisk SOS***), automatyczne włączanie świateł mijania i system wspomagania nagłego hamowania. System, aktywny w zakresie od 7 do 170 km/h, kontroluje, dzięki przedniemu radarowi, odległość od poprzedzającego pojazdu (poruszającego się lub zatrzymanego). Jeśli wykryje ryzyko kolizji, informuje najpierw kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie wzmacnia działanie układu hamulcowego. Jeśli kierowca hamuje za słabo, ale nadal istnieje ryzyko kolizji, system automatycznie uruchamia hamowanie awaryjne.

Zamówienia na Nową Dacię Spring Electric będzie można składać już na wiosnę 2021 roku. Marka przygotowała prostą ofertę handlową i gamę wersji modelu z akumulatorem trakcyjnym wliczonym w cenę i dwoma poziomami wyposażenia.

Leave a Reply