- Bardziej przestronny, wyrazisty stylistycznie, z oszczędnymi silnikami spełniającymi normę Euro 6
- najnowsze systemy asystujące i najnowocześniejsze urządzenia multimedialne
- największy w klasie bagażnik
W salonach Volkswagena rozpoczęto zbieranie zamówień na nowego Tourana. Samochód opracowano całkowicie od nowa i wyposażono w liczne nowoczesne systemy. Nowy Touran posiada bardzo obszerne wnętrze, które można konfigurować na wiele sposobów, nowe oszczędne silniki, a także wiele systemów multimedialnych oraz asystujących kierowcy. Nowy Touran w bazowej wersji kosztuje w Polsce 82.390 zł.
Sportową stylistykę Touran łączy z zaletami praktycznymi, jego wnętrze zaprojektowano w całkowicie nowy sposób. Dzięki systemowi składania foteli – Easy Fold, z uchwytami Isofix– wnętrze można dopasowywać do chwilowych potrzeb transportowych. O ogromnej funkcjonalności nowego Tourana świadczy też liczba 47 schowków oraz bagażnik o pojemności 743 l (w wersji 5-miejscowej); za dopłatą auto jest też dostępne z siedmioma fotelami. Trzystrefowa klimatyzacja Pure Air Climatronic (seryjna w wersji Highline) z nowoczesnym filtrem antyalergicznym zapewnia świeże powietrze. W drugim rzędzie, na trzech siedzeniach można zamontować obok siebie trzy dziecięce foteliki.
Wydajność i radość z jazdy to cechy charakterystyczne silników nowego modelu. Początkowo do wyboru są dwie benzynowe jednostki TSI o mocy 110 KM i 150 KM oraz dwa diesle TDI, osiągające także moc 110 KM i 150 KM. Te nowoczesne silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są do 19% oszczędniejsze niż poprzednio stosowane jednostki napędowe. Tourana seryjnie wyposaża się w system start-stop oraz w system odzyskiwania energii hamowania. W przyszłości do oferty dołączą dwa mocniejsze silniki: TSI o mocy 180 KM oraz TDI uzyskujący 190 KM. Na uwagę zasługuje jednostka 1.6 TDI o mocy 110 KM z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG, która potrzebuje średnio zaledwie 4,1 l paliwa na 100 km.
Liczne nowe systemy asystujące oraz służące informacji i rozrywce wyznaczają nowe standardy wśród aut tej klasy. Obok seryjnego systemu, który automatycznie hamuje auto po kolizji, Touran może też być wyposażony w system automatycznej regulacji odległości od poprzedzającego auta (ACC), w system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (City), system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z asystentem parkowania oraz w Trailer Assist, który ułatwia manewrowanie samochodem z przyczepą. Ponadto, nowością w Touranie jest funkcja „Easy Open”, dzięki której pokrywa bagażnika unosi się automatycznie, gdy osoba stojąca za autem wykona odpowiedni ruch stopą. Po raz pierwszy kierowca w Touranie ma możliwość wyboru trybu jazdy; auto wyposażono też w reflektory z diodami LED.
W nowym Touranie jest dostępnych pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych. Do trzech najdroższych urządzeń multimedialnych Volkswagen przygotował system „App Connect”. Dzięki niemu poprzez aplikacje Car Play (Apple), Android Auto (Google) oraz MirrorLink TM większość smartfonów można zintegrować z systemem multimedialnym samochodu i korzystać z różnych aplikacji.