Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Polo GTI (2015)

Der neue Volkswagen Polo GTI

Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Polo GTI:

  1. Z mocą 141 kW/192 KM silnika 1.8 TSI, nowe Polo GTI jest o 9 kW/12 KM mocniejsze, niż jego poprzednik. – wcześniej był oferowany awaryjny 1,4 TSI
  2. Alternatywnie do 7-biegowej DSG dostępny będzie ponownie wariant z manualną, 6-biegową przekładnią (w Polsce w terminie późniejszym).
  3. Typowe dla GTI osiągi: od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, prędkość maksymalna 236 km/h.
  4. Nowe Polo GTI rozwija moment obrotowy 320 Nm.
  5. Opcjonalne zawieszenie Sport Select (elektronicznie regulowane amortyzatory) ze Sport Performance.
  6. Styl GTI: charakterystyczne zderzaki, osłona chłodnicy i reflektory z typowym, czerwonym paskiem, podkreślone progi, specjalny tylny spojler, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.
  7. Pierwsze Polo GTI z opcjonalnymi reflektorami głównymi LED.
  8. Sportowa kierownica, zestaw wskaźników i fotele sportowe Top w stylu Golfa GTI.
  9. Nowe Polo GTI kontynuuje zainicjowaną w 1985 roku przez Polo G40 serię mocnych samochodów kompaktowych? (VW Polska – Polo to samochód miejski 🙂 .
  10. Sprzedaż w Polsce już się rozpoczęła.

Z mocą 141 kW/192 KM (o 12 KM większą, niż poprzednik) nowe Polo GTI pod względem osiągów nawiązuje do najmocniejszego jak na razie seryjnego Polo w historii: R WRC – przystosowanej do ruchu po drogach publicznych wersji Polo, którą Volkswagen Motorsport zdobył w 2013 roku rajdowe mistrzostwo świata i obronił ten tytuł w 2014 roku.
Teraz ponownie z manualną skrzynią biegów. Nowe Polo GTI rozwija prędkość 236 km/h i brakuje mu tylko 7 km/h do mocniejszego (162 kW/220 KM) i wyprzedanego już Polo R WRC. Podczas gdy poprzednie Polo GTI było oferowane wyłącznie z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową, nowy sportowy model będzie ponownie dostępny ze skrzynią manualną (w Polsce w terminie późniejszym). Z każdym z wariantów przekładni nowe Polo GTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy – różnica w porównaniu z Polo R WRC wynosi tyle, co mrugnięcie okiem: 0,3 sekundy. O wyjątkowej efektywności nowego Polo GTI świadczą jego wartości spalania: 5,6 l/100 km (129 g/km CO2) z 7-biegową DSG, 6,0 l/100 km (139 g/km CO2) z 6-biegową skrzynią manualną. Pod tym względem Polo R WRC (7,5 l/100 km) musi uznać wyższość nowego Polo GTI.

Der neue Volkswagen Polo GTI

Zdradzająca siłę stylistyka, typowe elementy GTI. Nowe zderzaki, mocno zaznaczone progi, logo GTI na przednim błotniku i typowe elementy GTI, jak czerwony pas na charakterystycznej osłonie chłodnicy i w zderzakach podkreślają dynamikę nadwozia. Po raz pierwszy Polo GTI będzie dostępne opcjonalnie z diodowymi światłami mijania, drogowymi i dziennymi. Kolejnym elementem akcentującym sportowy charakter Polo GTI są nowe obręcze ze stopu metali lekkich w stylistyce GTI (rozmiar 7,5 J x 17), za którymi widoczne są czerwone zaciski hamulców, oraz seryjne sportowe zawieszenie. Z tym dynamicznym wizerunkiem harmonizuje tylny spojler GTI, ciemnoczerwone światła tylne, czarny dyfuzor i chromowane podwójne końcówki układu wydechowego.

Wnętrze i wyposażenie. Charakterystyczny, czerwony kolor GTI pojawia się także w sportowym wnętrzu. Zaadaptowaną z Golfa GTI sportową kierownicę obszytą skórą, gałkę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego zdobią czerwone, kontrastowe szwy; dywaniki są obszyte czerwoną lamówką. Na kierowcę i siedzącego obok niego pasażera czekają sportowe fotele Top z regulacją wysokości. Środkowa część siedzeń pokryta jest charakterystyczną tkaniną Clark (powierzchnie zewnętrzne w kolorze czarnym z czerwonymi szwami). Dynamiczną stylistykę wnętrza uzupełnia nowy zestaw wskaźników w stylu GTI, czarna podsufitka i nakładki na pedały w stylistyce aluminium. Do wyposażenia seryjnego należą także aktywny tłumik Soundaktor, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, system automatycznie hamujący samochód po zderzeniu, klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica oraz radio Composition Touch.

Zobacz również:   Mercedes: Nowości w Klasach B, CLA i GLA

Der neue Volkswagen Polo GTI

Nowe systemy Infotainment. Nową koncepcję wprowadzono również do systemów Infotainment aktualnego Polo GTI. W zależności od wersji, oferują one takie funkcje, jak Bluetooth Audio Streaming, czujniki zbliżeniowe czy powiększanie map w trybie nawigacji przy użyciu dwóch palców. Wszystkie cztery systemy – Composition Touch (seryjny), Composition Colour, Composition Media i Discover Media mogą odbierać nadawane cyfrowo programy radiowe. MirrorLink™ pozwala na obsługę specjalnych aplikacji smartfona przy użyciu ekranu dotykowego systemu Infotainment.

Zawieszenie Sport Select i ESC Sport. Po raz pierwszy Volkswagen oferuje dla Polo GTI elektronicznie regulowane amortyzatory. Są one podstawowym elementem nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select, oferowanego w GTI zawsze w połączeniu ze Sport Performance Kit (możliwość wyboru przyciskiem bardziej sportowych ustawień różnych parametrów). Naturalnie nowe Polo GTI jest wyposażone seryjnie w elektroniczny program kontroli stabilności toru jazdy ESC, którego sposób działania można odpowiednio zmienić na potrzeby jazdy na torze wyścigowym.

Der neue Volkswagen Polo GTI

Leave a Reply