Optima Hybrid 01 kopia

Dziewięć hybrydowych modeli Kia Optima dołączyło do floty warszawskiego ratusza. Niskoemisyjne i oszczędne auta będą użytkowane w formule leasingu operacyjnego. Dostawcą, wybranym na drodze przetargu, został Alphabet Polska Fleet Management a samochody przygotował koncern Kia.

Optima Hybrid 02 kopia

Uroczyste przekazanie samochodów obyło się w siedzibie Kia Motors Polska. Dziewięć hybrydowych aut Kia Optima w imieniu miasta odebrał Tomasz Szlęzak, Naczelnik Wydziału Transportu w Urzędzie m. st. Warszawy. W przekazaniu samochodów uczestniczyli także przedstawiciele Kia Motors Polska  oraz Alphabet Polska.

Już od trzech lat mamy przyjemność dostarczać samochody dla Miasta Stołecznego. Tym bardziej jest dla nas ogromnym wyróżnieniem stać się też dostawcą pierwszych pojazdów hybrydowych we flocie Warszawy – mówi Ewa Warakomska, opiekująca się flotą m. st. Warszawy w Alphabet Polska.

Optima Hybrid 03 kopia

To dla nas ogromny zaszczyt być producentem samochodu, który jako pierwszy model hybrydowy zagości we flocie Miasta Stołecznego Warszawy. W Kia Optima Hybrid silnik benzynowy współpracuje, za pośrednictwem specjalnego zespołu sprzęgającego, z niewielkim silnikiem elektrycznym. Zespół ten pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając bezemisyjną jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego. Model ten jest też wyposażony w system stop/start, który minimalizuje dodatkowo zużycie paliwa podczas postojów. W trybie jazdy miejskiej pozwala to osiągnąć spalanie na poziomie 5,4l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 125 g/km – mówi Radosław Wankiewicz, Fleet & Remarketing Manager, Kia Motors Polska.

Optima Hybrid 04 kopia

Miasto już od dłuższego czasu rozważało możliwość włączenia ekologicznych samochodów do swojej floty służbowej, bowiem technologia hybrydowa, doskonale sprawdza się w jeździe miejskiej – a pojazdy znajdujące się we flocie ratusza aż w 90 proc. są wykorzystywane właśnie podczas podróży po stolicy.

Warto być eko. Zastąpienie aut spalinowych pojazdami niskoemisyjnymi, pozwala na  zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i poziomu hałasu na naszych ulicach. Ważny jest także aspekt ekonomiczny, użytkowanie tego typu aut jest znacznie tańsze. Ponadto w tej formule, ponosimy jedynie koszty w postaci różnicy między ceną netto auta w dniu zakupu, a jego wartością w momencie sprzedaży, po zakończeniu kontraktu. Co oznacza wymierne korzyści dla naszego budżetu – mówi Marcin Wojdat, sekretarz m.st. Warszawy.

Optima Hybrid 05 kopia

Stolica sukcesywnie działa na rzecz poprawy efektywności energetycznej oraz ochrony klimatu, poprzez budowę ekologicznego transportu publicznego i prywatnego. W 2011 r. w Warszawie uruchomiono pilotażową sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych, a na ulice wyjechały pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy. W tym roku dołączyły do nich elektryczne Solarisy i autobusy zasilane gazem LNG. A w latach 2015-2017 do stolicy, dzięki środkom unijnym, trafi kolejnych 130 niskoemisyjnych autobusów.

Optima Hybrid 06 (1) kopia

W Warszawie regularnie rośnie również liczba prywatnych aut elektrycznych i hybrydowych – w 2014 r. zarejestrowano 512 aut hybrydowych, a przez kilka miesięcy 2015 r. już 317. Właściciele tych pojazdów, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy mogą otrzymać identyfikator TK i jeździć bez ograniczeń Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.

Zobacz również:   Ceny Suzuki Baleno

Dodaj komentarz