Ferrari 488 Pista – hołd dla dziedzictwa marki

Ferrari 488 Pista, który zostanie zaprezentowany na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Genewie jest następcą serii specjalnej Ferrari V8 – 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale – które zyskały uznanie krytyków.

Ferrari 488 Pista stanowi znaczący krok naprzód w stosunku do poprzedniej serii specjalnej, zarówno pod względem dynamiki, jak i poziomu przeniesionych z wyścigów technologii. Nazwa modelu jest bezpośrednim hołdem dla niezrównoważonego dziedzictwa Ferrari w Motorsporcie.

Czerpiąc inspiracje z Motorsportu

Rozwój samochodu ewoluował bezpośrednio z zaangażowania firmy w mistrzostwa wyścigów wytrzymałościowych FIA World Endurace Championship. Ferrari zdobyło tam pięć tytułów Producenta w klasie GTE w trakcie sześcioletniej serii i 25 lat doświadczenia w prowadzeniu Ferrari Challenge.

Rozwiązania związane z redukcją wagi nowego Ferrari 488 Pista wraz z rozwojem silnika, dynamiki oraz aerodynamiki, wywodzą się z samochodów wyścigowych Ferrari: modelu 488 GTE i 488 Challenge. Rezultatem jest samochód z bezkompromisową misją: zaoferować doskonałe osiągi zbliżone do tych uzyskiwanych na torach przez auta wyścigowe nawet w rękach nieprofesjonalnych kierowców.

Lżejsze i z większa mocą

Nowy model waży 90 kg mniej (1280 kg na sucho) od modelu 488 GTB. Ten fakt, w połączeniu z największym w historii wzrostem mocy silnika dla specjalnego samochodu seryjnego wyznacza nowy poziom odniesienia dla samochodów Ferrari z silnikiem V8. Jego silnik to najpotężniejsza jednostka V8 w historii marki. Jest ekstremalną ewolucją jednostki turbo, która zdobyła tytuły International Engine of the Year w 2016 i 2017 roku.

Silnik jest w stanie osiągnąć moc 720 KM, a dzięki rozwiązaniom z 488 Challenge jest przy okazji lżejszy. W rezultacie jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 340 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w 2,85 s, a 0-200 km/h w 7,6 s. Dźwięk silnika jest wyjątkowy i charakterystyczny dla Ferrari. Zarówno jakość dźwięku jak i intensywność są wyższe niż w 488 GTB, na wszystkich biegach i przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika.

Zobacz również:   Zmodernizowany Auris zostanie zaprezentowany w Genewie

Zwiększony docisk

Ferrari 488 Pista w pełni wykorzystuje doświadczenie marki z Motorsportu, zapewniając maksymalną aerodynamikę nawet na cywilnej drodze. Wśród rozwiązań zaadoptowanych ze sportów motorowych jest S-Duct inspirowany z bolidu F1 oraz konstrukcja przednich dyfuzorów, zoptymalizowanych pod kątem 488 GTE, aby stworzyć zwiększoną siłę docisku. Dodatkowo tylny spojler jest większy, a kształt został zoptymalizowany. Ostatecznym wynikiem wszystkich modyfikacji jest imponujący, 20 procentowy wzrost docisku w porównaniu do wersji GTB.

Dynamika pojazdu została opracowana w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i udostępnienia pełnego potencjału wszystkim kierowcom, profesjonalnym i laikom. Celem było bezstresowe uzyskanie limitów osiągów przy prostocie kontroli pojazdu. Zostało to osiągnięte dzięki synergii między ustawieniami mechanicznymi i elektronicznymi układami dynamiki zintegrowanymi z 6 wersją systemu Side-Slip Angle Control. SSC 6.0 zawiera systemy takie jak E-Diff3, F1-Trac, zawieszenie magnetoreologiczne (SCM) i po raz pierwszy Ferrari Dynamic Enhancer. FDE oferuje pierwszą na świecie regulację ciśnienia hamowania na zaciskach.

Leave a Reply