Zakup Unimoga był dla Samiego Repo czymś osobistym. Fin wyjaśnia, że już 7 lat temu nosił się z zamiarem nabycia Unimoga U 20. „Miał być wyłącznie do prywatnego użytku, ale tak naprawdę nie za bardzo wiedziałem, po co mi taki samochód”. Repo – co po polsku oznacza lisa – przez jakiś czas mieszkał w USA, gdzie wpadł na pomysł posiadania food trucka. „To było w Austin, mieście uchodzącym za mekkę ulicznego jedzenia. Chciałem mieć coś podobnego”. Bazując na samodzielnie sporządzonej specyfikacji, w ciągu kilku miesięcy Sami zbudował specjalne nadwozie food trucka. „Sam wywierciłem tu każdy otwór” – opowiada. Problem w tym, że „wszystko opierało się na jednym samochodzie: faza projektu, testów i ostateczny efekt”.
Unimog Food Truck
Głównym elementem wyposażenia food trucka jest specjalny, ważący 400 kg grill z Hiszpanii. Wokół właściciel zamontował umywalkę, kuchenkę gazową, blaty robocze, miedziany bojler i różne przybory kuchenne. Tylna ściana food trucka jest prawdziwie „fińska”, tak w środku, jak i na zewnątrz: w kuchni wisi stara, szkolna tablica ze wizerunkami różnych wielorybów. Z zewnątrz nadwozie zdobią drewniane panele, które Sami zabezpieczył „tarvią” (naturalną smołą). Ten sam materiał jest w Finlandii chętnie stosowany do robienia naparów saunowych.
„Unimog to ciężarówka na całe życie!”
Związek Fina z jedzeniem nie wziął się z powietrza – Sami wiele lat pracował jako fotograf wyspecjalizowany w fotografowaniu jedzenia. Cyklicznie około pół roku spędza w Helsinkach, kolejne 4 miesiące w swoim małym, ponad 100-letnim gospodarstwie w miejscowości Simpele (Karelia, wschodnia Finlandia), a później na kilka tygodni wyjeżdża do USA. Swojego food trucka używa podczas imprez firmowych i urodzinowych oraz wydarzeń publicznych. Te odbywają się także poza utwardzonymi drogami, niekiedy w samym środku zimy – jak choćby ostatnie targi żywności w Rovaniemi.
Unimog Food Truck
Niewykluczone, że Unimog będzie służyć nie tylko jako mobilna kuchnia. Sami jest pod wrażeniem jego wszechstronności i niemal nieograniczonych możliwości, jakie oferuje: „Unimog to ciężarówka na całe życie! Kupiłem U 318 ze wszystkimi układami hydraulicznymi i wieloma dodatkami. W tym momencie chciałbym zamontować żuraw, przydałby mi się w pracach na mojej farmie. A kiedyś chciałbym sam zbudować mobilny dom!”.
Zobacz również:   Mercedes-Benz G 500 4x4^2 wchodzi do produkcji seryjnej

Leave a Reply