Ford i Erwin Hymer Group uzgadniają strategiczne partnerstwo

Firmy Ford-Werke GmbH z siedzibą w Kolonii i Erwin Hymer Group (EHG) z siedzibą w Bad Waldsee ogłosiły, że podpisały umowę ramową na dostawę Fordów – Transita i Transita Custom jako modeli, na bazie których będą powstawać samochody rekreacyjne i kampery.

Ponadto Ford i EHG uzgodniły strategiczne partnerstwo, które formalizuje wspólny pogląd na przyszłe potrzeby klientów aut rekreacyjnych, regulacje prawne, przepisy dotyczące emisji, elektryfikację, cyfryzację i łączność, a także na integrację systemów asystujących. Ford – wiodący europejski producent lekkich samochodów dostawczych – będzie również współpracował z EHG przy opracowywaniu pojazdów rekreacyjnych marek, które należą do Grupy Erwin Hymer.

Umowa umożliwi obydwu firmom dalsze czerpanie korzyści z rynku pojazdów rekreacyjnych, który znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich ośmiu lat, co tworzy nowe możliwości dla Forda. Z kolei EHG – europejski lider rynku samochodów kempingowych – poszerza w ten sposób bazę dostawców pojazdów i poprawia swoje zdolności produkcyjne, które zostały ograniczone przez kryzys półprzewodników. EHG jest również częścią Thor Industries – największego na świecie producenta pojazdów rekreacyjnych – i jako zaletę postrzega fakt, że Ford produkuje modele z rodziny Transita także w Ameryce Północnej i Chinach.

Od miejskich samochodów rekreacyjnych po duże kampery

Nowa umowa obejmuje dostawę modelu Ford Transit w wersji furgon i jako podwozie do zabudowy, a także samochodu dostawczego Ford Transit Custom kombi, przeznaczonego do przeróbki przez marki EHG na kampery typu van, kampery półzintegrowane i kampery z wnęką. Ford będzie produkować pojazdy dla EHG w zakładzie w Kocaeli w Turcji, które będą dostarczane od 2022 do 2024 roku. Ford zainwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych w fabryce w Kocaeli, a także wzmocni strukturę organizacyjną w różnych europejskich i niemieckich oddziałach.

EHG spodziewa się silnego wzrostu popytu na kompaktowe samochody kempingowe klasy 1T oparte na modelu Transit Custom także dlatego, że ich wszechstronność, zwrotność i rozmiar sprawiają, że świetnie nadają się one do codziennej eksploatacji. Samochody kempingowe z podnoszonym dachem – dostępne z krótkim lub z długim rozstawem osi – stają się coraz popularniejsze, ponieważ umożliwiają korzystanie z, na przykład, wielopoziomowych parkingów i promów.

Zobacz również:   Toyota testuje autobus na wodorowe ogniwa paliwowe w wielkomiejskich warunkach w Tokio

Leave a Reply