Ford Tourneo i Transit Connect w wersji Active

Nowe modele Active otrzymały solidne elementy ochronne nadwozia, inspirowane stylem segmentu SUV-ów, wyższy prześwit oraz opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), poprawiający trakcję. Ponadto dostępne są w zróżnicowanych opcjach wyposażenia, z wszechstronnymi pakietami dodatków dla aktywnych klientów, których styl życia lub wyzwania biznesowe kierują poza asfaltowe szlaki.

Oprócz udoskonaleń, zapewniających większą pewność w trudnych warunkach terenowych i pogodowych, nowe wersje Active oferują również typowe dla tej rodziny wykończenie wnętrz oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy – zachowując jednocześnie użyteczność i elastyczność, które są znakiem rozpoznawczym gamy Connect.

Przestronny Tourneo Connect Active, dostępny w wersjach pięcio- i siedmioosobowej, może komfortowo przewozić pasażerów i cały ich sprzęt rekreacyjny na wypady poza miastem lub dłuższe wycieczki z przyjaciółmi i rodziną. Klientom biznesowym lub wykorzystującym pojazd w firmie i prywatnie, Transit Connect Active posłuży jako wizytówka firmy – stylowy, wyróżniający się furgon dostawczy, na tyle wszechstronny, aby mógł sprawdzić się podczas wyjazdów weekendowych.

Tourneo Connect Active i Transit Connect Active dołączają do większego, ośmiomiejscowego Tourneo Custom Active i Transit Custom Active, które zostały wprowadzone na rynek w zeszłym miesiącu. One również korzystają z inspiracji stylistycznej segmentem SUV-ów, oferując wszechstronne wnętrza i opcjonalny mechanizm różnicowy (mLSD). Ponadto Ford oferuje europejskim klientom wersje Active popularnych samochodów osobowych Focus i Fiesta.

System mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom sprawniejsze pokonywanie mokrych, śliskich i trudnych nawierzchni, w tym nieutwardzonych odcinków, dróg żwirowych, trawiastych kempingów, śniegu i lodu.

Podobny, zaawansowany mechanizm różnicowy został wcześniej wykorzystany do poprawy przenoszenia napędu i właściwości jezdnych modeli Ford Performance: Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Nie ma on wpływu na emisję CO2 ani zużycie paliwa.

Tourneo Connect Active i Transit Connect Active mają wyższe zawieszenie – o 24 mm z przodu i 9 mm z tyłu, co zapewnia wyższy prześwit pozwalający pokonywać swobodniej nierówności, koleiny i dziurawe nawierzchnie. Zwiększona wysokość skutkuje również wyższą pozycją za kierownicą, dającą kierowcy lepszy przegląd sytuacji w warunkach miejskich, na autostradzie i po zjechaniu z asfaltu.Nowe Tourneo Connect Active i Transit Connect Active są standardowo wyposażone w relingi dachowe, które ułatwiają przewożenie ponadgabarytowego bagażu – rowerów, desek, kajaków czy narzędzi. Przednie i tylne osłony podwozia również przyczyniają się do bardziej masywnego wyglądu.

Zobacz również:   Najbardziej zadowoleni są klienci Volvo – informuje niemiecki ADAC

Poprawiono funkcjonalność dzięki okładzinom na bokach nadwozia, obudowach lusterek, nadkolach i tylnym zderzaku, dzięki czemu właściciel uniknie zarysowań lakieru podczas pokonywania wąskich leśnych traktów, czy ładowania narzędzi lub sprzętu. Linia wyróżnia się naklejką Active na całą szerokość, emblematami Active na przednich błotnikach oraz dwoma nowymi, rzucającymi się w oczy kolorami nadwozia – Sedona Orange i Solar Silver.

Komfort i funkcjonalność linii Active podnoszą nowe elementy wyposażenia wnętrza, m.in. wyróżniające materiały tapicerskie, przeszycia siedzeń, niebieskie kontrastowe detale i emblematy Active. Metalowe listwy ochronne na progach przednich drzwi z logotypem Active zapobiegają zarysowaniom lakieru podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz załadunku.

Przestronne, oferujące różne warianty konfiguracji wnętrze Tourneo Connect Active zostało zaprojektowane tak, aby można je było łatwo dostosować do liczby pasażerów i rodzaju bagażu. Kanapa pięciomiejscowego Tourneo Connect Active, dzielona w proporcji 60/40, daje się złożyć na płasko, dzięki czemu można lepiej wykorzystać przestrzeń bagażową i łatwiej dokonać załadunku. Dłuższy Tourneo Grand Connect Active oferuje dwa dodatkowe siedzenia w trzecim rzędzie, które można złożyć w podłodze, aby zwiększać przestrzeń bagażową.

Udoskonalenia linii Active nie wpłynęły na ograniczenie przestrzeni ładunkowej Transita Connect. Objętość przestrzeni ładunkowej pozostaje bez zmian – 2,9 m³ lub 3,6 m³, w zależności od rozstawu osi, przy ładowności sięgającej 982 kg.

Wszystkie wersje nowych Tourneo Connect Active i Transita Connect Active napędza 1,5-litrowa jednostka wysokoprężna EcoBlue o niskim współczynniku tarcia, z zaawansowanym systemem wtrysku paliwa, turbodoładowaniem i systemem kontroli emisji, znana z niskiego zużycia paliwa i wysokich osiągów.

Klienci mogą wybierać pomiędzy wersjami o mocy 100 lub 120 KM. Oba silniki mogą być wyposażone w 8-stopniowe automatyczne i sześciostopniowe manualne skrzynie biegów. Układ mLSD jest dostępny w obu modelach Tourneo i Transicie Connect jako element wyposażenia opcjonalnego w wersjach z układem napędowym o mocy 120 KM i skrzynią manualną.

 

Wśród systemów znajdują się m.in.: Tempomat adaptacyjny automatycznie dostosowujący maksymalną prędkość pojazdu do obowiązujących ograniczeń, Asystent zapobiegania kolizjom z funkcją aktywnego wspomagania hamowania, System stabilizacji toru jazdy przy bocznych podmuchach wiatru, asystent parkowania, który pomaga wprowadzić samochód na równoległe i prostopadłe miejsce parkingowe.

Rodzina Tourneo i Transita odegrała w ubiegłym roku znaczącą rolę w osiągnięciu przez Forda piąty rok z rzędu pozycji najpopularniejszej marki pojazdów użytkowych w Europie.

Leave a Reply