139133_volvo_v40 kopia

W sierpniu bieżącego roku Volvo sprzedało 30 195 aut, czyli o 3,2% więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży był szczególnie widoczny w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Cały czas rośnie popyt na modele z linii XC. Najlepiej sprzedającym się modelem marki pozostaje XC60. W Europie palmę pierwszeństwa ma model V40.
Największym, pozytywnym zaskoczeniem był wzrost Sprzedaży Volvo w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym miesiącu Amerykanie kupili 5870 samochodów Volvo, czyli 18,3 % więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Jest to zasługa SUV-ów tej marki. Cały czas rośnie tam zapotrzebowanie na model XC90, ale liderem sprzedaży pozostaje XC60.

W tym samym czasie w Europie Volvo sprzedało 12 867 samochodów, czyli o 6,5% więcej niż przed rokiem (sierpień 2015 vs. sierpień 2014). Największy wzrost (19,2%) Volvo odnotowało na swoim rynku macierzystym, w Szwecji. Europejczycy najchętniej wybierali model V40. Na drugim miejscu znalazł się XC60. Polacy mają gusta bliższe Amerykanom i najchętniej wybierają model XC60. Od lat pozostaje on najchętniej wybieranym modelem w całym segmencie premium.

W Chinach Volvo zanotowało 10% spadek, co ma bezpośredni związek ze zwolnieniem ekonomicznym tamtejszej gospodarki. W sierpniu Chińczycy kupili 5574 aut marki Volvo, przede wszystkim XC60 i S60L – produkowanym lokalnie wyłącznie na ich rynek.

Jesteśmy zadowoleni z tego, że nasz nowy model XC90 pozwala nam osiągną wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim, który jest dla nas bardzo ważny. Wierzę, że ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem sprzedaży – powiedział Alain Visser, wiceprezes Volvo Car Group odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę klienta.

Sierpień Styczeń – Sierpień
2014 2015 Zmiana 2014 2015 Zmiana
Chiny 6190 5574 -10% 51 823 49698 -4,1%
USA 4961 5870 18,3% 39 189 40 854 4,2%
Szwecja 3167 3776 19,2% 37 778 41 018 8,6%
Europa Zachodnia 8918 9091 1,9% 110 977 118 182 6,5%
Inne rynki 6021 5884 -2,3% 54 942 50 855 -7,4%
Razem 29 257 30 195 3,2% 294 709 300 607 2,0%
Zobacz również:   Pierwsza publiczna prezentacja Volvo S90 w Detroit

 

XC60 to najlepiej sprzedający się model marki Volvo. W sierpniu sprzedano 9,595 tych aut (2014: 8,695), Na drugim miejscu znalazły się modele V40 i V40 Cross Country. Ich łączna sprzedaż wyniosła 6,394 sztuk (2014: 6,212). S60 znalazł 4,567 nabywców (2014: 5,251). Dokładne wyniki sprzedaży można znaleźć w sekcji Sales Volumes section na stronie centralnego biura prasowego Volvo Car Group.

Leave a Reply