Pod koniec 2015 roku zaprezentowano odświeżone Infiniti Q50, którego najbardziej widoczne zmiany można znaleźć pod maską. Główne zmiany dotyczą całkowicie nowej serii silników VR. Najmocniejsza jednostka z trzech zaprezentowanych silników osiąga moc maksymalną 405 KM i jest najbardziej zaawansowaną jednostką V6 oferowaną przez markę. Najmocniejsza wersja będzie oferowana w modelu Infiniti Q50 Red Sport 400 i będzie dostępna w ofercie najprawdopodobniej wczesną wiosną br. Zainteresowani mogą również spodziewać się Q50 Hybrid, którego debiut planowany jest pod koniec br. i ma być wyposażony w 3,5 litrowy hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 360 KM.
Zupełnie nowa jednostka napędowa 3.0 V6 twin-turbo została zaprojektowana z optymalnymi dla silnika tej wielkości parametrami mocy i momentu obrotowego, w połączeniu z wydajnością paliwową. Potężniejszy wariant tego silnika rozwija 298 kW (405 KM) mocy przy 6400 obr./min. oraz 475 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Słabszy – odpowiednio 224 kW (304 KM) przy 6400 obr./min i 400 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Nowy silnik 3.0 V6 twin-turbo waży 194,8 kg, o 14,1 kg mniej od silnika, który zastępuje czyli wersji wolnossącej o pojemności 3,7 litra. Nowy zespół turbodoładowania z całym systemem chłodzenia to kolejne 25,8 kg. Łącznie więc cała jednostka napędowa waży 220,6 kg.
Wysokociśnieniowy system bezpośredniego wtrysku benzyny DIG pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie wtryskiwaniem paliwa do komór spalania, dostarczając ściśle wyliczoną, optymalną dla danego położenia pedału gazu i prędkości obrotowej jednostki napędowej porcję benzyny, by silnik pracował płynnie i żwawo przyspieszał. System ten sprawia, że nowy V6 jest najczystszym i najwydajniejszym paliwowo silnikiem tego typu, jaki kiedykolwiek montowano w autach Infiniti, gdyż przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o 6,7%.
Dane techniczne:
300 bhp | 400 bhp | |
Budowa | układ cylindrów: V6, aluminiowy blok silnika z plazmowo natryskiwanym płaszczem ścianek cylindrów, aluminiowe głowice ze zintegrowanym kolektorem wydechowym, ultralekki kolektor ssący z żywicy, twin-turbo, podwójny intercooler | |
Pojemność skokowa | 2997 cm3 | |
Średnica cylindra x skok tłoka | 86,0 x 86,0 mm | |
Rozchylenie rzędów | 60° | |
Stopień sprężania | 10,3:1 | |
Liczba cylindrów | 6 | |
Liczba zaworów | 24 (4 na cylinder) | |
Rozrząd | Dolot: elektroniczne sterowanie zmiennymi fazami rozrządu (Variable Valve Timing Control VTC)
Wydech: hydrauliczne, stałozmienne fazy rozrządowe VTC |
|
Doładowanie | 2 turbosprężarki z elektronicznym aktuatorem zaworu upustowego | |
Sterowanie doładowaniem | – | Optyczny czujnik prędkości |
Chłodzenie doładowania | Dwie wodno-powietrzne chłodnice doładowania z pojedynczą pompą wody | Dwie wodno-powietrzne chłodnice doładowania z dwiema pompami wody |
Układ smarny | Olej niskowiskotyczny 0W-20. Elektronicznie sterowana pompa oleju o zmiennym wydatku | |
Układ zasilania | Wysokociśnieniowy wielopunktowy bezpośredni wtrysk benzyny (DIG), jeden wtryskiwacz na cylinder | |
Masa silnik | 220,6 kg | |
Moc maksymalna przy obrotach |
224 kW/304 KM
6400/min |
298 kW/405 KM
6400/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
400 Nm
1600-5200/min |
475 Nm
1600-5200/min |