Pod koniec 2015 roku zaprezentowano odświeżone Infiniti Q50, którego najbardziej widoczne zmiany można znaleźć pod maską. Główne zmiany dotyczą całkowicie nowej serii silników VR. Najmocniejsza jednostka z trzech zaprezentowanych silników osiąga moc maksymalną 405 KM i jest najbardziej zaawansowaną jednostką V6 oferowaną przez markę. Najmocniejsza wersja będzie oferowana w modelu Infiniti Q50 Red Sport 400 i będzie dostępna w ofercie najprawdopodobniej wczesną wiosną br. Zainteresowani mogą również spodziewać się Q50 Hybrid, którego debiut planowany jest pod koniec br. i ma być wyposażony w 3,5 litrowy hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 360 KM.

567831b5819d3

Zupełnie nowa jednostka napędowa 3.0 V6 twin-turbo została zaprojektowana z optymalnymi dla silnika tej wielkości parametrami mocy i momentu obrotowego, w połączeniu z wydajnością paliwową. Potężniejszy wariant tego silnika rozwija 298 kW (405 KM) mocy przy 6400 obr./min. oraz 475 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Słabszy – odpowiednio 224 kW (304 KM) przy 6400 obr./min i 400 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Nowy silnik 3.0 V6 twin-turbo waży 194,8 kg, o 14,1 kg mniej od silnika, który zastępuje czyli wersji wolnossącej o pojemności 3,7 litra. Nowy zespół turbodoładowania z całym systemem chłodzenia to kolejne 25,8 kg. Łącznie więc cała jednostka napędowa waży 220,6 kg.

nowy silnik Infiniti VR V6 twin-turbo

Wysokociśnieniowy system bezpośredniego wtrysku benzyny DIG pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie wtryskiwaniem paliwa do komór spalania, dostarczając ściśle wyliczoną, optymalną dla danego położenia pedału gazu i prędkości obrotowej jednostki napędowej porcję benzyny, by silnik pracował płynnie i żwawo przyspieszał. System ten sprawia, że nowy V6 jest najczystszym i najwydajniejszym paliwowo silnikiem tego typu, jaki kiedykolwiek montowano w autach Infiniti, gdyż przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o 6,7%.

Infiniti VR 3.0 twin-turbo w skrócie

Dane techniczne:

  300 bhp 400 bhp
Budowa układ cylindrów: V6, aluminiowy blok silnika z plazmowo natryskiwanym płaszczem ścianek cylindrów, aluminiowe głowice ze zintegrowanym kolektorem wydechowym, ultralekki kolektor ssący z żywicy, twin-turbo, podwójny intercooler
Pojemność skokowa 2997 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 86,0 x 86,0 mm
Rozchylenie rzędów 60°
Stopień sprężania 10,3:1
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 24 (4 na cylinder)
Rozrząd Dolot: elektroniczne sterowanie zmiennymi fazami rozrządu (Variable Valve Timing Control VTC)

Wydech: hydrauliczne, stałozmienne fazy rozrządowe VTC

Doładowanie 2 turbosprężarki z elektronicznym aktuatorem zaworu upustowego
Sterowanie doładowaniem Optyczny czujnik prędkości
Chłodzenie doładowania Dwie wodno-powietrzne chłodnice doładowania z pojedynczą pompą wody Dwie wodno-powietrzne chłodnice doładowania z dwiema pompami wody
Układ smarny Olej niskowiskotyczny 0W-20. Elektronicznie sterowana pompa oleju o zmiennym wydatku
Układ zasilania Wysokociśnieniowy wielopunktowy bezpośredni wtrysk benzyny (DIG), jeden wtryskiwacz na cylinder
Masa silnik 220,6 kg
Moc maksymalna

przy obrotach

224 kW/304 KM

6400/min

298 kW/405 KM

6400/min

Maksymalny moment obrotowy

przy obrotach

400 Nm

 

1600-5200/min

475 Nm

 

1600-5200/min

Zobacz również:   MEGANE E-TECH ELEKTRYCZNY ZDOBYWA 5 GWIAZDEK W TESTACH EURO NCAP

Leave a Reply