Wśród klientów z USA firma Porsche cieszy się wyśmienitą reputacją. Potwierdza to dwudziesta edycja uznanego badania satysfakcji Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL), przeprowadzanego przez instytut badawczy J.D. Power. Już po raz jedenasty z rzędu Porsche zajmuje pierwsze miejsce w generalnej klasyfikacji i w opinii amerykańskich kierowców pozostaje najatrakcyjniejszą marką samochodów.

W najnowszym zestawieniu APEAL model Macan – występujący w badaniu po raz pierwszy – trafił wprost na pierwsze miejsce w kategorii kompaktowych SUV-ów premium. Nie mniejszym uznaniem klientów z USA cieszy się sportowy SUV Cayenne, który zwyciężył w kategorii średniej wielkości SUV-ów premium – i to po raz piąty z rzędu. Również Cayman zdeklasował konkurencję w swojej klasie, zdobywając najwięcej punktów wśród kompaktowych sportowych aut premium.
W ubiegłym miesiącu amerykańscy kierowcy przyznali też niemieckiej marce pierwsze miejsce w badaniu jakości „Initial Quality Study”. Wyniki w obu zestawieniach odzwierciedlają pozytywne trendy rynkowe – od stycznia do czerwca producent sportowych samochodów z Zuffenhausen dostarczył klientom z USA ponad 30 tys. aut, o 13% więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Studium APEAL określa atrakcyjność pojazdów oferowanych na północnoamerykańskim rynku. W najnowszej edycji udział wzięło około 84 tys. nabywców nowych aut, zarejestrowanych w okresie między listopadem a lutym. Łącznie, oceniają oni 77 zagadnień w 10 kategoriach – poza osiągami i designem również komfort i funkcjonalność na co dzień.