Jazda pod gołym niebem przez cały rok w Klasie E Kabriolet

Dach w dół – nawet przy niskich temperaturach otoczenia! Dzięki AIRCAP® i AIRSCARF® jazda Klasą E Kabriolet ze złożonym dachem to prawdziwa przyjemność przez cały rok. Oba te rozwiązania od lat należą do najpopularniejszych opcjonalnych dodatków – dlatego nie można wyobrazić sobie bez nich najnowszej generacji modelu. Elektrycznie regulowana owiewka AIRCAP® spowalnia dopływ zimnego powietrza do wnętrza. Ogrzewanie okolic głowy AIRSCARF® dodatkowo ogrzewa szyję niczym niewidoczny szal.

AIRCAP® składa się z dwóch elementów: owiewki z siatką w górnej ramie przedniej szyby, którą za naciśnięciem przycisku można wysunąć o około 6 centymetrów, oraz z automatycznego wiatrołapu między zagłówkami z tyłu. Owiewka kieruje strumień wiatru ponad głowami podróżujących, a wiatrołap chroni wnętrze przed zawirowaniami powietrza występującymi w obszarze za tylnymi siedzeniami. W wolnej od przeciągów kabinie powstaje obszar ciepłego powietrza. W ten sposób Klasą E Kabriolet można jeździć ze złożonym dachem nawet zimą – i odwrotnie, w szczególnie upalne letnie dni klimatyzację i AIRCAP® można wykorzystać do stworzenia we wnętrzu przyjemnie chłodnej atmosfery. Innymi słowy, to wartość dodana przez cały rok.

Gdy tylko pasażer z tyłu zajmie miejsce i zapnie pas, automatycznie wysuwa się owiewka między zagłówkami tylnych foteli. Następnie zagłówki i owiewka zajmują swoje najwyższe pozycje. Oznacza to, że również pasażerowie tylnych siedzeń są znacznie lepiej chronieni przed wiatrem niż w kabrioletach bez owiewek. Ograniczone zawirowania powietrza po uruchomieniu AIRCAP® znacznie obniżają poziom hałasu, pozwalając na dużo łatwiejszą rozmowę podróżującym na wszystkich miejscach. Kolejnymi zaletami w stosunku do konwencjonalnych składanych owiewek jest fakt, że nie ma tu potrzeby skomplikowanej konstrukcji, tylne siedzenia pozostają dostępne, a boczna linia kabrioletu nie jest niczym zakłócona. Elementy systemu AIRCAP® można rozkładać do prędkości 160 km/h i wykorzystywać je aż do prędkości maksymalnej.

Komfort jazdy Klasą E Kabriolet zwiększa też ogrzewanie okolic głowy AIRSCARF®. Ten opatentowany system działa niczym niewidoczny szal, który ogrzewa okolicy szyi kierowcy i pasażera z przodu. AIRSCARF® jest wbudowany w oparcia przednich foteli – wydmuchuje ciepłe powietrze z dysz powietrza w zagłówkach. Dodatkową wygodę zapewnia możliwość obracania dysz w górę i w dół, w zakresie 36 stopni. Oznacza to, że ogrzewania szyi mogą używać osoby różnego wzrostu. AIRSCARF® korzysta z inteligentnej techniki komputerowej: do prędkości 120 km/h jednostka sterująca automatycznie oblicza najlepszy możliwy rozkład ciepłego powietrza – w zależności od temperatury wewnętrznej i zewnętrznej, pozycji dachu oraz szybkości jazdy. Powyżej 120 km/h system działa ze stałym ustawieniem.

Zobacz również:   Pick-up z piorunującym przyspieszeniem. Nowy Ford F-150 specjalnie dla amerykańskich organów ścigania

Również standardowy miękki dach z izolującej akustycznie tkaniny przyczynia się do całorocznej przydatności Klasy E Kabriolet. Jego wielowarstwowa struktura z kompleksową izolacją zapewnia doskonały komfort klimatyczny o każdej porze roku. Wyjątkowo skutecznie ogranicza hałas wiatru i szumy podczas jazdy. Miękki dach można w pełni automatycznie złożyć i rozłożyć w ciągu 20 sekund – nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

Leave a Reply