Jeszcze lepsza Mazda MX-5 z roku modelowego 2019

Mazda MX-5 to już niemal kultowy roadster. Na rok modelowy 2019 Mazda postanowiła swój hit nieco odświeżyć.

Wersja na rok 2019 to raczej stałe udoskonalenia niż nowy model. Zostały poprawione detale zgodnie z opinią użytkowników. Pojawiły się również modyfikacje w sferze stylistyki i rozplanowania detali. Mazda nie zapomniała o poprawie osiągów dynamicznych i rozwiązań związanych z bezpieczeństwem.

Pięć nowych rozwiązań technicznych i-ACTIVSENSE zapewni kierowcom Mazdy MX-5 w wersji 2019 jeszcze większy spokój i zaufanie. Są to: Advanced Smart City Brake Support (A-SCBS), czyli zaawansowany system wspomagania hamowania w warunkach jazdy miejskiej, który wykrywa inne pojazdy i pieszych i pomaga w uniknięciu kolizji; Smart City Brake Support (Reverse) – SCBS-R, czyli system wspomagania hamowania podczas cofania w jeździe miejskiej, który wykrywa pojazdy i przeszkody znajdujące się za samochodem, jak również systemy Driver Attention Alert (DAA) – ostrzegania o utracie koncentracji przez kierowcę, Traffic Sign Recognition (TSR) – rozpoznawania znaków drogowych oraz Rear View Camera – tylnej kamery ułatwiającej cofanie.

W modelach MX-5 wyposażonych w system multimedialny MZD Connect udostępnione zostały aplikacje Apple CarPlay i Android Auto.

Udoskonalony silnik 1.5 SKYACTIV-G w pełnym paśmie prędkości obrotowych zachowuje lub podnosi poziom momentu obrotowego w stosunku do jednostki napędowej, którą zastępuje. Maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi 7500 obr./min. Moc maksymalna wzrosła nieznacznie, ze 131 do 132 KM przy 7000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy ze 150 do 152 Nm przy 4500 obr./min.

W modelach MX-5 stosowany jest silnik SKYACTIV-G 2.0 w wersji mocniejszej, osiągającej wyższe prędkości obrotowe i specjalnie dopracowanej akustycznie. Maksymalna prędkość obrotowa została zwiększona z 6800 do 7500 obr./min. Moc maksymalna wzrosła ze 160 do 184 KM przy 7000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy podniesiono z 200 do 205 Nm przy 4000 obr./min.

 

MAZDA MX-5 – DANE TECHNICZNE

 

SILNIK

 

   MX-5  MX-5 RF
SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Typ silnika   I4 DOHC 16 zaworów I4 DOHC 16 zaworów I4 DOHC 16 zaworów I4 DOHC 16 zaworów
Pojemność skokowa cm3 1496 1998 1496 1998
Średnica cylindra x skok tłoka mm 74,5 x 85,8 83,5 x 91,2 74,5 x 85,8 83,5 x 91,2
Napęd wałków rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
System wtrysku paliwa wtrysk bezpośredni wtrysk bezpośredni wtrysk bezpośredni wtrysk bezpośredni
Stopień sprężania 13,0:1 13,0:1 13,0:1 13,0:1
Układ kolektora wydechowego 4-2-1 4-2-1 4-2-1 4-2-1
Układ redukcji emisji wydechowych Katalizator trójdrożny Katalizator trójdrożny Katalizator trójdrożny Katalizator trójdrożny
Moc maksymalna kW (KM) / obr./min. 97 (132)/7000 135 (184)/7000 97 (132)/7000 135 (184)/7000
Maks. moment obrotowy Nm / obr./min. 152/4500 205/4000 152/4500 205/4000
Maks. prędkość obrotowa silnika (próg odcięcia) obr./min. 7500 7500 7500 7500
Typ paliwa RON 95 RON 95 RON 95 RON 95
Pojemność zbiornika paliwa l 45 45 45 45
Pojemność miski olejowej l 4,1 4,1 4,1 4,1
Akumulator   46B24L-S N-55(S) 46B24L-S N-55(S)
Skrzynia biegów   ręczna 6-biegowa ręczna 6-biegowa ręczna 6-biegowa ręczna lub automatyczna 6-biegowa

 

 

 

 

 

 

SKRZYNIE BIEGÓW: RĘCZNA SKYACTIV- MT I AUTOMATYCZNA AT

 MX-5  MX-5 RF
SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Skrzynia biegów ręczna 6-biegowa ręczna 6-biegowa ręczna 6-biegowa ręczna 6-biegowa automatyczna
6-biegowa
Przeniesienie napędu na koła tylne na koła tylne na koła tylne na koła tylne na koła tylne
Zestopniowanie przełożeń
1 5,087 5,087 5,087 5,087 3,538
2 2,991 2,991 2,991 2,991 2,060
3 2,035 2,035 2,035 2,035 1,404
4 1,594 1,594 1,594 1,594 1,000
5 1,286 1,286 1,286 1,286 0,713
6 1,000 1,000 1,000 1,000 0,582
wsteczny 4,696 4,696 4,696 4,696 3,168
Przełożenie końcowe (przekładni głównej) 2,866 2,866 2,866 2,866 3,583

 

 

 

 

 

 

 

OSIĄGI, DANE O ZUŻYCIU PALIWA / EMISJACH I MASY

  MX-5 MX-5 RF
  SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
    z systemami i-stop
oraz i-ELOOP
  z systemami i-stop
oraz i-ELOOP
Skrzynia biegów ręczna
6-biegowa
ręczna 6-biegowa ręczna 6-biegowa ręczna
6-biegowa
automatyczna 6-biegowa
Przeniesienie napędu na koła tylne na koła tylne na koła tylne na koła tylne na koła tylne
Osiągi
Prędkość maksymalna (z ogranicznikiem) km/h 204 219 203 220 199
Przyśpieszenie 0-100 km/h* s. 8,3 6,5 8,6 6,8 7,9
Zużycie paliwa**
W cyklu miejskim l/100km 8,2 8,4 8,2 8,4 8,2
W cyklu pozamiejskim l/100km 5,2 5,9 5,2 5,9 6,1
W cyklu mieszanym l/100km 6,3 6,9 6,3 6,9 6,9
Emisje CO2 (w cyklu mieszanym) g/km 143 156 143 156 157
Klasa emisji Euro6d-TEMP Euro6d-TEMP Euro6d-TEMP Euro6d-TEMP Euro6d-TEMP
Masy
Minimalna masa własna kg 986 1030 1030 1073 1113
Minimalna masa własna (z kierowcą o masie 75 kg) kg 1061 1105 1105 1148 1188
Maksymalna masa dopuszczalna kg 1215 1260 1265 1305 1320
Dopuszczalny nacisk osi przedniej kg 610 645 620 645 655
Dopuszczalny nacisk osi tylnej kg 605 615 645 660 665
* W warunkach pomiarowych stosowanych przez producenta
 **  Samochody są homologowane zgodnie z procedurą zatwierdzającą nowego typu WLTP (Rozporządzenie (UE) nr 1151 / 2017; Rozporządzenie (UE) nr 2007/715). W celu zapewnienia porównywalności podane wartości odnoszą się do NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy) i zostały określone zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Wdrażającego (UE) 1153 / 2017
Zobacz również:   Boxster i Cayman teraz jako seria modelowa 718

 

 

 

ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY

 MX-5  MX-5 RF
Zawieszenie SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Zawieszenie przednie na parach wahaczy poprzecznych
Zawieszenie tylne układ wielodrążkowy (multilink)
Amortyzatory (przód i tył) jednorurowe
Układ kierowniczy
Typ przekładni kierowniczej zębatkowa
Typ wspomagania układu kierowniczego wspomaganie elektryczne, na podwójnym zębniku
Przełożenie układu kierowniczego 14.5 14.5
Liczba obrotów kierownicy 2.7 2.7
Promień skrętu m 4,7 4,7
Średnica zawracania m 10,04 10,04

 

 

 

KOŁA I HAMULCE

   MX-5  MX-5 RF
Koła i hamulce SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Rozmiar felg 16 x 6.5J 17 x 7J 16 x 6.5J 17 x 7J
Rozmiar opon 195/50 R16 205/45 R17 195/50 R16 205/45 R17
Hamulce
Typ (przód) tarcze wentylowane
Typ (tył) tarcze pełne
Średnica tarcz (przód) mm 258 280 258 280
Średnica tarcz (tył) mm 255 280 255 280
Średnica siłownika podciśnieniowego cale 8 8 8 8
Interwały serwisowe Co 20.000km / 12 miesięcy*
*  Dane mogą się różnić w zależności od kraju lub regionu

 

WYMIARY

 MX-5  MX-5 RF
Typ nadwozia   roadster fastback ze sztywnym składanym dachem
Liczba drzwi   2 2
Liczba miejsc   2 2
Wymiary zewnętrzne
Długość całkowita (bez ramki na numer rejestracyjny) mm 3915 3915
Szerokość całkowita mm 1735 1735
Szerokość całkowita (wraz z lusterkami zewnętrznymi) mm 1918 1918
Wysokość całkowita* mm 1225 / 1230 1230 / 1235
Rozstaw osi mm 2310 2310
Nawis przedni (bez ramki numeru rejestracyjnego) mm 760 760
Nawis tylny mm 845 845
Rozstaw kół przednich mm 1495 1495
Rozstaw kół tylnych mm 1505 1505
Prześwit w partii pomiędzy osiami (bez obciążenia)* mm 141 / 149 141 / 147
Wymiary wewnętrzne
Wysokość od siedziska do dachu mm 950 936
Szerokość kabiny na wysokości ramion mm 1325 1325
Szerokość kabiny na wysokości bioder mm 1320 1320
Długość miejsca na nogi mm 1096 1096
Wysokość punktu bioder (liczona od podłogi) mm 145 145
Bagażnik
Pojemność** l 130 127
Podłoga bagażnika – odległość od ziemi* mm 430 / 437* 425 / 435*
Głębokość do poziomu podłogi mm 455 455
Długość powierzchni na bagaż mm 640 640
Szerokość na poziomie podłogi mm 1100 1100
Wysokość od ziemi do poziomu progu załadunku* mm 821 / 828 816 / 826
Szerokość otworu klapy bagażnika mm 808 769
* Z felgami o średnicy 16 / 17 cali
** Wartości wg norm DIN, wraz z przestrzenią pod podłogą bagażnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mazda MX-5 2019 – ceny SkyENERGY SkyPASSION SkyFREEDOM
SOFT TOP      
1.5 SKYACTIV-G 132 KM 6MT 89 900
2.0 SKYACTIV-G 184 KM 6MT i-ELOOP 98 900 105 900 115 900
RF      
1.5 SKYACTIV-G 132 KM 6MT 100 900
2.0 SKYACTIV-G 184 KM 6MT i-ELOOP 109 900 116 900 126 900
2.0 SKYACTIV-G 184 KM 6AT i-ELOOP 133 900
       
System nawigacji Mazda 2 100 2 100
Pakiet Recaro Sport (dla wersji ze skrzynia manualną)1 7 000
Pakiet Recaro (dla wersji ze skrzynia automatyczną)2 6 000
Pakiet Safety3 (NOWOŚĆ) 3 000
1 Zawiera fotele sportowe Recaro, zawieszenie sportowe Bilstein, rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia.
2 Zawiera fotele sportowe Recaro.
3 Zawiera A-SCBS, SCBS-R, Driver Alert, TSR i kamerę cofania. Wymaga zamówienia Systemu nawigacji Mazda.
Lakier metaliczny 2 000 2 000 2 000
Trójwarstwowy premium Machine Gray 2 600 2 600 2 600
Trójwarstwowy premium Soul Red Crystal 3 200 3 200 3 200

 

Leave a Reply