Nowa elektryczna Kia e-Soul, jako pierwszy miejski crossover, oferuje duży zasięg przy zerowej emisji. Trzeci samochód elektryczny marki Kia sprzedawany na świecie już na początku przyszłego tygodnia będzie miał debiut w Europie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

– Nowy e-Soul dołącza do coraz większej oferty hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych samochodów marki Kia i oferuje do wyboru dwa silniki o różnej mocy w połączeniu z akumulatorami o mniejszej i większej pojemności, które zapewniają duży zasięg

– Charakterystyczny design na zewnątrz i wewnątrz

– Zasięg do 452 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora do 100 procent pojemności

– o 25% większa gęstość energii w celach akumulatora dzięki roztworowi chemicznemu nowej generacji

– Większa moc i lepsze przyspieszenie dzięki nowym silnikom elektrycznym – nawet o 30% mniejsze zużycie energii niż w wypadku obecnie najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Europie

– Debiut nowego systemu UVO CONNECT, który zapewnia dostęp do wielu informacji

– W standardzie funkcja szybkiego ładowania (CCS) prądem stałym, która zwiększa wachlarz zastosowań samochodu

– Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 km

Układ napędowy i osiągi

Duży zasięg przy zerowej emisji – do wyboru są dwa akumulatory o różnej pojemności

Nowa Kia e-Soul będzie oferowana w Europie z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru, aby zaspokoić potrzeby i możliwości finansowe jak najszerszego grona klientów. Kierowcy mają do wyboru większy akumulator (o pojemności 64 kWh), który zapewnia większy zasięg lub mniejszy akumulator (o pojemności 39,2 kWh). Niezależnie od tego, którą wersję akumulatora wybierze nabywca, obydwa warianty e-Soula oferują znacznie większy zasięg niż Soul EV. Osiągi są również lepsze, dzięki – między innymi – temu, że znacznie mocniejsze silniki elektryczne generują teraz maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm – o 39% więcej niż poprzedni silnik.

Litowo-jonowe akumulatory nowej generacji marki Kia oferują przy tym większą pojemność energetyczną niż w przypadku akumulatorów wielu innych aut elektrycznych, niezależnie od ceny auta. Gęstość energii wynoszącą 250 Wh/kg uzyskano dzięki nowemu roztworowi chemicznemu, który umożliwia przechowywanie o 25% więcej energii w określonej objętości niż akumulator w Soulu EV, w którym gęstość energii wynosi 200 Wh/kg. Dzięki temu akumulator e-Soula jest kompaktowy i lekki oraz zapewnia znacznie większy bezemisyjny zasięg niż modelu poprzedniej generacji i innych samochodów elektrycznych oferowanych w sprzedaży.

Zobacz również:   O Boże, Juke BOSE

Akumulator o dużej pojemności współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) i zapewnia zasięg do 452 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP) na jednym ładowaniu. Zużycie energii w wypadku tego akumulatora – w cyklu mieszanym WLTP – wynosi zaledwie 157 Wh/km, czyli jest on o 24% bardziej wydajny niż akumulator w obecnie najlepiej sprzedającym się aucie elektrycznym w Europie. Zużycie energii przez e-Soula w cyklu miejskim wynosi zaledwie 109 Wh/km (według normy WLTP).

Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu o wartości 395 Nm, który jest do dyspozycji od startu i mocy większej o aż 84% niż w Soulu EV, Kia e-Soul z akumulatorem o pojemności 64 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.

Akumulator o standardowej pojemności wynoszącej 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM). Przy identycznym maksymalnym momencie obrotowym jak w wypadku mocniejszego silnika i mocy większej o 23% niż w wypadku silnika Soula EV, znacznie większa wydajność energetyczna akumulatora zapewnia e-Soulowi zasięg do 277 kilometrów na jednym ładowaniu. Zużycie energii wynosi 145 Wh/km (w cyklu mieszanym WLTP), czyli o 30% mniej niż w najlepiej sprzedającym się obecnie samochodzie elektrycznym w Europie. e-Soul z akumulatorem o standardowej pojemności jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów elektrycznych na świecie.

Szybka ładowarka typu Combined Charging System (CCS) jest standardowo montowana w obu modelach e-Soula i umożliwia krótsze postoje podczas ładowania. Przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW obydwa akumulatory można naładować od 20% do 80% pojemności w zaledwie 42 minuty.

Dodaj komentarz