Oczekiwane od pięciu lat, jedno z najważniejszych aut w grupie Hot-Hachów powraca. Nowa Honda Civic Type-R, która będzie miała swoją światową premierę w najbliższych dniach (5-15 marca) na Salonie Samochodowym w Genewie, ma za zadanie wyznaczyć nową jakość w swoim segmencie, a dzięki nowoczesnym rozwiązaniom udało się stworzyć prawdziwego potwora szos. 2-litrowy turbodoładowany silnik dostarcza Hondzie moc 228 kW (310 KM) i rozpędza ją z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm do 270 km/h. Od 0 do 100 km/h wystarczy zaledwie 5,7 sekundy, a silnik kręci się do niebagatelnych 7000 obr./min. Jednostka napędowa połączona jest z 6-biegową skrzynią, a całą moc przenosi na przedni napęd.
W trakcie światowej premiery Civic Type-R, zaprezentowano przejazd testowy z „Zielonego Piekła”, północnej pętli Nurburgring Nordshleife. Tym samym samochód ustanowił z oszałamiającym czasem 7:50,63 nowy rekord w segmencie hatchbacków. Dla porównania, rekordowy przejazd Renault Megane R.S. 275 Trophy-R ustanowił czas 7:54,36 natomiast wcześniejszy najlepszy czas Hot Hatchów, który ustanowił Seat Leon Cupra R to 7:58,44. Pojazd wyposażony był we wszystkie seryjne podzespoły napędowe oraz aerodynamiczne, dostępne w produkcyjnej wersji. Podczas ustanawiania rekordu usunięto z samochodu klimatyzację, fotel pasażera oraz sprzęt audio, natomiast wstawiono klatkę bezpieczeństwa aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo kierowcy. Tym samym Honda podkreśla, że nie zwiększyło to sztywności auta, a waga została wyrównana do tej, którą znajdziemy w produkcyjnej wersji pojazdu.
Podczas przejazdu na torze Nurburgring auto wydaje się być bardzo dobrze wyciszone. Z pewnością dużą część zasługi powinniśmy zawdzięczać złożonej aerodynamice. Duży tylny spoiler, przedni splitter, praktycznie całkowicie płaska podłoga połączona z tylnym dyfuzorem zapewniają ogromną siłę docisku. Cała konstrukcja nadwozia była opracowana i testowana w tunelu aerodynamicznym, gdzie testowane są również m.in. silniki przeznaczone do wyścigów F1. Type-R posiada zaawansowany system Dual Axis Strut Front Suspension, który zmniejsza negatywne działanie napędu na kierownicę przy szybkim zwiększaniu prędkości o 50 procent w porównaniu z podstawowym zawieszeniem Civica. Tylne zawieszenie otrzymało belkę skrętną w kształcie litery „H”, pozwalająca na zwiększenie sztywności nadwozia o 180%. Widać, że Honda powraca do swoich sportowych korzeni i to w najlepszym stylu. Całość dopełnia elektryczne wspomaganie kierownicy Dual Pinion, zapewniające natychmiastową reakcję oraz perfekcyjne wyczucie przedniej osi.