- Hyundai Motor na 39. miejscu w tegorocznym rankingu Interbrand
- Hyundai siódmą, największą marką motoryzacyjną
- Wartość marki Hyundai wzrasta do 11,3 mld $
Hyundai Motor zajmuje aktualnie 39. miejsce w zestawieniu największych, globalnych marek, opracowanym przez specjalistów z Interbrand.
Marka odnotowała 8,5% wzrost wartości w porównaniu do roku ubiegłego, a jej wartość wynosi aktualnie 11,3 mld $. Jednocześnie Hyundai jest siódmą, co do wielkości marką w branży motoryzacyjnej.
„Pomimo niesłychanie silnej konkurencji w branży, Hyundaiowi udało się umocnić swoją obecność na świecie dzięki stale unowocześnianym produktom i aktywnościom przybliżającym markę Klientom. Niezmienne dążenie do wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom Klientów na zróżnicowanych rykach stawia Hyundaia w pozycji prawdziwie światowego producenta samochodów.” – powiedział z uznaniem Mike Rocha, Dyrektor ds. Wyceny w Interbrand.
Rok |
Miejsce w ogólnym zestawieniu |
Wartość marki ($mld) |
2015 |
39 |
11.3 |
2014 |
40 |
10.4 |
2013 |
43 |
9.0 |
2012 |
53 |
7.5 |
2011 |
61 |
6.0 |
2010 |
65 |
5.0 |
2009 |
69 |
4.6 |
2008 |
72 |
4.8 |
2007 |
72 |
4.5 |
2006 |
75 |
4.1 |
10 największych marek motoryzacyjnych
Miejsce |
Marka |
Wartość marki ($mld) |
1 |
Toyota |
49.0 |
2 |
BMW |
37.2 |
3 |
Mercedes-Benz |
36.7 |
4 |
Honda |
22.9 |
5 |
VW |
12.5 |
6 |
Ford |
11.5 |
7 |
Hyundai |
11.3 |
8 |
Audi |
10.3 |
9 |
Nissan |
9.0 |
10 |
Porsche |
8.0 |
Ranking Interbrand powstaje w oparciu o wynik finansowy, prowadzone działania marketingowe, a także odzwierciedla potencjalny zysk marki.