INFINITI zaprezentowało prototyp QX80 Monograph, nowy samochód koncepcyjny z kręgu najbardziej wykwintnego luksusu ukazujący intencje INFINITI na drodze dalszego rozwoju swojej pozycji w segmencie wielkich SUV-ów. Model QX80 Monograph łączy w sobie luksus i pełną dominacji prezencję oraz ukazuje kombinację przestronności i użyteczności, z których słynie seryjny model QX80. Prototyp zapowiada, jak może się rozwijać stylistyka wielkich SUV-ów INFINITI w przyszłości. Powstały w studiu designerskim INFINITI w Atsugi w Japonii i pokazany po raz pierwszy w Nowym Jorku, QX Monograph jest wyrazem futurystycznego designu luksusowych SUV-ów.

„QX80 Monograph to szczegółowe studium naszej wiedzy eksperckiej w dziedzinie designu nadwozi. QX80 Monograph ukazuje naszą koncepcję luksusu i stylu na szosie oraz jest wyrazem poszukiwań na polu możliwości poszerzenia naszej przyszłej oferty INFINITI w segmencie luksusowych SUV-ów.” – Roland Krueger, Prezes INFINITI

QX80 Monograph ukazuje, jaką drogą podążać będzie przyszłościowy, nowy design największych SUV-ów INFINITI. Ten samochód koncepcyjny wykorzystuje najnowszy język designu marki w rzeźbiarski, artystyczny sposób integrując mieszankę kształtów geometrycznych i organicznych dla połączenia siły z elegancją. Oto źródło jego tyleż dominującej, co wyrafinowanej prezencji.

QX80 Monograph ma przeszło pięć metrów długości, licząc z relingami mierzy niemal dwa metry wysokości, a na szerokość rozciąga się na ponad dwa metry (ze złożonymi lusterkami). Wydaje się dłuższy szczególnie dzięki mocnym, prostym liniom ramion, biegnącym od grilla przez całą długość nadwozia po tylny pas auta.

Reflektory rozciągają się aż po wąziutkie lampy, zakrzywiające się na przednich narożnikach maski aż na błotniki, co daje unikatowy efekt świetlny zarówno z przodu, jak i z boku. Świetlne wiązki są przeciągnięte wzdłuż przednich błotników tak, że kończą się w rzeźbionych emocjami obudowach kamer wstecznych na krawędziach wcinających się w przednie drzwi.

„Twarz” QX80 Monograph wydaje się jeszcze silniejsza i bardziej skupiona dzięki wielkim, funkcjonalnym wlotom powietrza w błotnikach, dostarczającym więcej powietrza do silnika, a obramowanych aluminium niczym zbroją. Że jest to nie tylko pełnowymiarowy, ale i pełnowartościowy SUV, dobitnie mówi pełna osłona podwozia, która jednocześnie doskonale poprawia aerodynamikę auta.

Wąski pasek aluminium poniżej grilla podkreśla szerokość samochodu, a zintegrowane z jego skrajnymi końcami, ostre jak brzytwa diodowe lampy przeciwmgłowe LED przydają samochodowi wyglądu high-tech. Poziome linie na tylnym pasie podkreślają szerokość i siłę sylwetki. Ostrzejsze, węższe lampy tylne znakomicie komponują się z podwójnym wydechem, między końcówkami którego zastosowano czarną, lśniącą siatkę, by ułatwić odprowadzanie powietrza spod karoserii.

Zobacz również:   Mitsubishi zbiera zamówienia na Lancer’a Evolution Final Edition

Po otwarciu drzwi nasze oczy cieszy widok zintegrowanego progu ze szczotkowanego aluminium i równocześnie obrys wylotów powietrza za przednimi i tylnymi nadkolami stanowiącymi wyraziste akcenty metaliczne podkreślające design. Wyloty te są również bardzo istotne ze względów aerodynamicznych, odprowadzają bowiem, wywołujące zawirowania i zwiększające opory aerodynamiczne, powietrze z wnętrza nadkoli.

Szczegóły designu QX80 Monograph wyraźnie ukazują pieczołowite podejście INFINITI do kwestii wysokiej jakości i precyzji produkcji. Na przykład lakierowane na czarno przednie słupki auta są wpasowane płaszczyzną z szybami bocznymi i przednią. Klamki drzwi są stopione z karoserią i wysuwają się, gdy mają być użyte. Dzięki tak zaprojektowanym elementom nadwozie nie tylko uzyskuje „czysty” wygląd, ale też jest bardziej aerodynamiczne, ponieważ ograniczeniu podlegają zarówno zawirowania, jak i szumy opływowe.

Elementy designu, nieomylnie należące do charakterystycznych dla marki, przejęto z najnowszych samochodów koncepcyjnych i seryjnych INFINITI. QX80 Monograph ma np. najnowszy wariant typowych dla INFINITI lamp w kształcie „ludzkich oczu”, umieszczonych wysoko w przednim pasie, a także węższe, ostrzejsze tylne światła zespolone. Unikatowa konstrukcja przednich i tylnych lamp „piano key” pozwala zapalać poszczególne elementy diodowe LED niezależnie, co jest przykładem artystycznego sposobu zastosowania najnowszej technologii oświetleniowej.

W nowej interpretacji typowego dla INFINITI „podwójnego łuku” grilla jest on wyższy i szerszy, co nadaje samochodowi pełną siły, nową „twarz”, podczas gdy siatka wypełniająca grill przydaje mu formę tyleż rzeźbiarską, co stechnicyzowaną; siatka jest trójwymiarowa i tworzy wrażenie głębi z wewnętrznymi powiązaniami przestrzennymi. Podcięty tylny słupek QX80 Monograph, którego krawędź natarcia została poprowadzona ostrzej i wyżej, wzmacnia aspekt horyzontalny górnej części nadwozia.

INFINITI QX80 Monograph to przyszłościowa interpretacja designu nadwozia QX80 odpowiadająca oczekiwaniom wobec aut tego segmentu w zakresie wielkości, użyteczności i luksusu.

Jako największy SUV marki, QX80 jest istotną deklaracją INFINITI łączącą maksymalną przestronność i funkcjonalność z luksusem i wyrafinowaniem. Pełnowymiarowy SUV INFINITI pełni rolę „prywatnego odrzutowca” na drodze, czym spełnia wymagania docelowego klienta, który nie chce rezygnować absolutnie z niczego.

INFINITI definiuje „monograph” jako szczegółowe badanie prowadzone na polu wiedzy eksperckiej. W tym kontekście INFINITI QX80 Monograph to szczegółowe studium potencjalnej ewolucji stylistyki QX80 w przyszłości.

QX80 Monograph to pierwszy model marki noszący oznaczenie „Monograph”. Ma ono podkreślać monograficzność badań sprawdzających drogi, jakimi INFINITI może rozwijać poszczególne elementy swych samochodów.

Dodaj komentarz