Mahindra & Mahindra planuje podwoić sprzedaż samochodów SsangYonga do roku 2021.

SsangYong Tivoli QUARTZ 1,6 Diesel fot. Maciej Kukiełka

Koncern Mahindra & Mahindra, który jest właścicielem SsangYong Motor ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w firmę 862 mln dolarów w celu podwojenia sprzedaży. W 2015 roku SsangYong sprzedał 145 tys. samochodów. Swój sukces firma zawdzięcza przede wszystkim powodzeniu modelu Tivoli, który miał swoją premierę w styczniu ubiegłego roku. Pawan Goenka, dyrektor wykonawczy w Mahindrze powiedział, że indyjski koncern liczy, iż do 2021 r. sprzedaż wzrośnie do 300 tys. sztuk.

„Planujemy, że inwestycja uczyni z SsangYonga najbardziej renomowanego na świecie producenta samochodów w segmencie SUV-ów” – powiedział Goenka w niedawnym wywiadzie dla prasy lokalnej. W czwartym kwartale zeszłego roku SsangYong osiągnął przychody netto po raz pierwszy od dwóch lat, zarabiając 1,892 mln dolarów. Obiecana kwota 862 mln dolarów inwestycji będzie kolejną inwestycją Mahindry, która od 2011 roku zainwestowała w SsangYonga 770 mln dolarów.

Zobacz również:   Nowe, większe Tivoli czyli Ssangyong XLV

Leave a Reply