Mazda uczy się od Toyoty

Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie technologii, z podpisanego w maju kontraktu o kooperacji obu japońskich koncernów.

W maju tego roku Toyota i Mazda podpisały umowę o współpracy, która w pierwszej kolejności obejmie wymianę technologii w dziedzinie napędów i systemów bezpieczeństwa. Obie firmy oferują sobie nawzajem to, co mają najlepszego – Toyota udostępni Mazdzie technologię napędu na wodorowe ogniwa paliwowe oraz systemu hybrydowego plug-in, zaś Mazda przekaże partnerowi technologię SKYACTIV, dzięki której jej silniki są bardzo wydajne bez konieczności montowania turbiny. Obecnie trwają negocjacje dotyczące szczegółów współpracy.

Toyota Kirobo Mini (1)

Masamichi Kogai, prezydent i CEO Mazdy, powiedział w jednym z wywiadów, że współpraca z Toyotą przyniesie jego firmie znacznie więcej korzyści niż najnowocześniejszą technologię. Mazda skorzysta z metodologii zarządzania znanej, jako System Produkcji Toyoty, by działać lepiej i wydajniej, oraz by tworzyć coraz lepsze samochody i wydobyć pełny potencjał z pracowników.

„Zwiększą się nasze możliwości technologiczne, ale możemy się też nauczyć wielu innych rzeczy od Toyoty, która produkuje i sprzedaje samochody na całym świecie” – powiedział Kogai. – „Ich standardy techniczne są o wiele wyższe. My także musimy im sprostać, jest to dla nas wielka szansa rozwoju. To jeden z głównych powodów, dla których podpisaliśmy umowę o współpracy”.

Kogai nie chciał rozmawiać o szczegółach kooperacji z Toyotą, jednak potwierdził, że obejmie ona wszystkie dziedziny badań nad nowymi technologiami oraz prac rozwojowych, i że spodziewa się, że jest to początek wieloletniego partnerstwa.

Toyota C-HR Concept (8)

„Interesują nas nie tylko technologie, które Toyota już opracowała, takie jak napęd na ogniwa paliwowe. Jest wiele obszarów, nad którymi możemy pracować wspólnie, w każdej dziedzinie, jak np. akumulatory, silniki czy systemy multimedialne. Możliwości są ogromne” – dodał CEO Mazdy.

W niedalekiej przyszłości współpraca zaowocuje bardziej wydajnymi samochodami obu marek, a także modelami bliźniaczymi. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Mazda oprze następną generację BT-50 na Hiluxie.

Zobacz również:   [GALERIA] Peugeot 508 1.6 THP 156 KM 2015

Kontrakt Toyoty i Mazdy trwa dopiero 5 miesięcy, mimo to pierwszy model, który skorzystał na tej współpracy, jeździ już po drogach w Japonii. Jest to Mazda 3 Hybrid, w której zamontowano baterie z Toyoty Prius.

źródło: Mototarget.pl

Leave a Reply