Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę swoich sportowych aut o bazowy model, wyróżniający się szczególnie atrakcyjną relacją ceny do wartości – to nowy AMG GT 43 4MATIC+ 4-drzwiowe Coupéo mocy 270 kW (367 KM). Można zamawiać go już w salonach Mercedes-Benz, podobnie jak wariant AMG GT 53 4MATIC+ o mocy 320 kW (435 KM), zaprezentowany w marcu br.
Rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów pod maską AMG GT 43 4MATIC+ generuje moc 270 kW (367 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s,a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany z alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiem ma przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, a także inteligentne dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągi z niskim zużyciem paliwa.
Charakterystyczny design nadwozia, innowacyjne wnętrze z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak te w AMG GT 53 4MATIC+. To samo odnosi się do błyskawicznie działającej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANELw przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem. Identyczne są również standardowa specyfikacja, a także rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.
Ceny i dane techniczne w skrócie
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+4-door Coupé |
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ 4-door Coupé |
|
Liczba/układ cylindrów |
6/rzędowy |
6/rzędowy |
Pojemność (ccm) |
2999 |
2999 |
Moc maks. (kW/KM) |
270/367 |
320/435 |
przy obr./min |
5500-6100 |
6100 |
Dodatkowa moc od EQ Boost (kW/KM) |
16 (22) |
16 (22) |
Maks. moment obr. (Nm) |
500 |
520 |
przy obr./min |
1800-4500 |
1800-5800 |
Dodatkowy moment obr. odEQ Boost (Nm) |
250 |
250 |
Układ napędowy |
na wszystkie koła,z całkowicie zmiennądystrybucją momentu obrotowego |
na wszystkie koła,z całkowicie zmiennądystrybucją momentu obrotowego |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym(l/100 km) |
9,1-9,4 |
9,1-9,4 |
Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km) |
209-215 |
209-215 |
Klasa emisji |
Euro 6d-TEMP |
Euro 6d-TEMP |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
4,9 |
4,5 |
Prędkość maks. (km/h) |
270 |
285 |
Cena (PLN netto) |
350 000 |
430 894 |
* Wszystkie wartości mogą ulec zmianie