Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę swoich sportowych aut o bazowy model, wyróżniający się szczególnie atrakcyjną relacją ceny do wartości – to nowy AMG GT 43 4MATIC+ 4-drzwiowe Coupéo mocy 270 kW (367 KM). Można zamawiać go już w salonach Mercedes-Benz, podobnie jak wariant AMG GT 53 4MATIC+ o mocy 320 kW (435 KM), zaprezentowany w marcu br.

Rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów pod maską AMG GT 43 4MATIC+ generuje moc 270 kW (367 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s,a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany z alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiem ma przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, a także inteligentne dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągi z niskim zużyciem paliwa.

Charakterystyczny design nadwozia, innowacyjne wnętrze z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak te w AMG GT 53 4MATIC+. To samo odnosi się do błyskawicznie działającej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANELw przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem. Identyczne są również standardowa specyfikacja, a także rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.

Ceny i dane techniczne w skrócie

 

Mercedes-AMG

GT 43 4MATIC+4-door Coupé

Mercedes-AMG

GT 53 4MATIC+

4-door Coupé

Liczba/układ cylindrów

6/rzędowy

6/rzędowy

Pojemność (ccm)

2999

2999

Moc maks. (kW/KM)

270/367

320/435

przy obr./min

5500-6100

6100

Dodatkowa moc od EQ Boost (kW/KM)

16 (22)

16 (22)

Maks. moment obr. (Nm)

500

520

przy obr./min

1800-4500

1800-5800

Dodatkowy moment obr. odEQ Boost (Nm)

250

250

Układ napędowy

na wszystkie koła,z całkowicie zmiennądystrybucją momentu obrotowego

na wszystkie koła,z całkowicie zmiennądystrybucją momentu obrotowego

Zużycie paliwa w cyklu łączonym(l/100 km)

9,1-9,4

9,1-9,4

Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km)

209-215

209-215

Klasa emisji

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

4,9

4,5

Prędkość maks. (km/h)

270

285

Cena (PLN netto)

350 000

430 894

* Wszystkie wartości mogą ulec zmianie

Zobacz również:   Zanim staniesz po jagody

Dodaj komentarz