Atrakcyjny, inteligentny, a jednocześnie praktyczny: od września 2019 roku nowy Mercedes CLA będzie dostępny również jako Shooting Brake. Projekt karoserii CLA Shooting Brake jest wyrazem eleganckiej estetyki – począwszy od „rekiniego” nosa z przodu aż po zredukowane krawędzie z zaakcentowanymi płaszczyznami i subtelną muskulaturę tylnego pasa. Ten ostatni, choć równie atrakcyjny jak w CLA Coupé, wyróżnia się dodatkową funkcjonalnością i oferuje więcej przestrzeni na spontaniczność – czy chodzi o duże zakupy, czy o sportowe aktywności na świeżym powietrzu.

Nowy CLA Shooting Brake o 48 mm dłuższy od poprzednika, o 53 mm od niego szerszy i o 2 mm niższy. Płaskie reflektory, nisko poprowadzona płaszczyzna maski i wlot powietrza z umieszczoną pośrodku gwiazdą – oto typowy samochód sportowy Mercedes-Benz. Z tyłu charakterystyczne dla modeli GT są smukłe, dwuczęściowe tylne światła, płynne przejście pomiędzy pokrywą bagażnika a zderzakiem oraz umieszczona w zderzaku tablica rejestracyjna. CLA Shooting Brake zwraca uwagę imponującą posturą i wygląda atletycznie dosłownie pod każdym kątem. Otwór załadunkowy o szerokości 871 mm jest znacznie szerszy niż w poprzedniku (635 mm). Co więcej, tylną pokrywę można otwierać również bezdotykowo, za pomocą funkcji EASY-PACK i HANDS-FREE ACCESS.

Wnętrze CLA Shooting Brake cechuje ta sama nowoczesna, wysokiej jakości atmosfera, co wersję Coupé. Co więcej, na tle poprzednika kabina modelu zapewnia podróżującym więcej miejsca w obszarze ramion, głowy i łokci. Cyfrowe otoczenie zorientowanych na nowoczesne technologie nabywców CLA zostało zintegrowane z wnętrzem samochodu w przemyślany, technicznie pionierski sposób. Dzięki systemowi inforozrywki MBUX z inteligentnym asystentem wnętrza oraz udoskonalonym systemem rozpoznawania głosu, obsługa rosnącej liczby funkcji staje się coraz bardziej naturalna i znacznie prostsza.

W przypadku nowego CLA Shooting Brake’a duży nacisk położono na indywidualizację – czego dowodem są linie wyposażenia Progressive oraz AMG Line, a także rosnąca, różnorodna gama aplikacji i usług, które można, w zależności od preferencji, pobrać z platformy Mercedes me i przywołać je za pośrednictwem MBUX.

CLA jest zatem skierowany do klientów, dla których jeszcze kilka lat temu Mercedes nie był marką pierwszego wyboru przy zakupie samochodu. „Ze szczególnie ekspresyjnym wzornictwem CLA Coupé i CLA Shooting Brake chcemy zwrócić się do młodych indywidualistów. Co istotne, nowy CLA Shooting Brake oferuje więcej miejsca niż jego poprzednik – na sprzęt sportowy i wiele, wiele więcej” – stwierdza Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż w Mercedes-Benz Cars.

CLA Shooting Brake zadebiutuje w mocnej wersji benzynowej CLA 250, zasilanej 4-cylindrowym silnikiem (165 kW/225 KM, 350 Nm) połączonym z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT. Dwulitrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest standardowo zaopatrzona w filtr cząstek stałych (GPF). Z chwilą wprowadzenia na rynek we wrześniu 2019 r. model będzie dostępny z szeroką gama silników benzynowych i wysokoprężnych, współpracujących ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi, oferowanych w połączeniu z napędem na przednie koła lub w wersjach 4MATIC.

Podobnie jak poprzednik, nowy CLA Shooting Brake będzie produkowany w fabryce w Kecskemét na Węgrzech. Do sprzedaży wejdzie we wrześniu 2019 roku.
A gdyby ktoś nie mógł się zdecydować, czy bardziej pasuje mu CLA, czy Klasa A Limuzyna, to polecam ten test porównawczy. Oba auta są do siebie na pierwszy rzut oka podobne, jednak okazuje się, że sporo je też różni… : mototato .pl/test-mercedesa-cla-feat-klasa-a-limuzyna/