Mercedes-Benz zaprezentował niedawno zmodernizowaną Klasę A, która sportowe osiągi łączy z jeszcze wyższym komfortem jazdy. Liczne nowości na liście jej wyposażenia – takie jak adaptacyjne zawieszenie czy system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT – od teraz dostępne są również dla Klas B, CLA oraz GLA. Jednocześnie w ich gamie silnikowej debiutują nowe odmiany, w tym wyjątkowo oszczędny turbodiesel i warianty sportowe. Samochody można zamawiać już u dealerów Mercedes-Benz; dostawy pierwszych egzemplarzy rozpoczną się we wrześniu. Od początku 2016 roku dla wszystkich kompaktowych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy dostępne będą także interfejsy multimedialne Apple® CarPlay® oraz MirrorLink®.

Sukces rodziny kompaktowych modeli Mercedes-Benz przybiera na sile: tylko w czerwcu na zakup nowej Klasy A, B, CLA, CLA Shooting Brake lub GLA zdecydowało się 54 379 klientów (+29,8%). W pierwszym półroczu 2015 r. producent ze Stuttgartu sprzedał o 1/4 więcej aut kompaktowych niż w analogicznym okresie ub.r (269 527 sztuk, +25,2%). Podobny wzrost – i rekordową sprzedaż – odnotował model CLA (+25,5%). Stylowe kombi CLA Shooting Brake w pierwszych miesiącach po premierze cieszyło się ogromną popularnością.

Nowość we wszystkich kompaktowych Mercedesach: DYNAMIC SELECT i zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem

Teraz kompaktowe Mercedesy są jeszcze bardziej atrakcyjne. Na liście wyposażenia wszystkich modeli Klas A, B, CLA i GLA debiutuje system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT. Pozwala on w jednej chwili dopasować charakter samochodu do upodobań i nastroju kierowcy – naciśnięcie przycisku na konsoli środkowej powoduje zmianę reakcji silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego oraz trybu pracy klimatyzacji. Do wyboru są cztery programy: komfortowy, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. Dla modelu GLA zarezerwowano ponadto terenowy tryb „Off-road”. Szczególnie szeroki zakres ustawień DYNAMIC SELECT oferuje w połączeniu z zawieszeniem adaptacyjnym (to również nowa opcja we wszystkich kompaktowych modelach). W tym przypadku przycisk systemu wpływa też na charakterystykę tłumienia pojazdu.

Od początku 2016 r. Klasy A, B, CLA i GLA będą również dostępne z interfejsami Apple® CarPlay® i MirrorLink® dla urządzeń mobilnych z systemami iOS oraz Android. Przykładowo, Apple® CarPlay® integruje funkcje telefonu, nawigacji, odtwarzacza muzyki, sterowania głosowego Siri, a także pozwala na odbiór i wysyłanie SMS-ów oraz e-maili. Aby nie odwracać uwagi kierowcy podczas jazdy, na ekranie multimediów prezentowane będą wyłącznie kluczowe treści.

W ramach modernizacji gamy kompaktowych modeli, Mercedes-Benz wprowadza też ich nową nomenklaturę. Wersje benzynowe nadal będą oznaczone wyłącznie trzycyfrową liczbą, natomiast wysokoprężne zamiast dopisku „CDI” otrzymają małą literę „d”. Od teraz elektryczny wariant Klasy B nazywa się B 250 e, a zasilany gazem ziemnym – B 200 c.

Ponadto, sportowe wydania kompaktowych modeli będą dostępne z manualnymi skrzyniami biegów. Dotyczy to wersji: B 250, CLA 250 (Coupé i Shooting Brake), CLA 250 Sport (Coupé) oraz GLA 250.

Klasa B: nowa odmiana bazowa, nowy mistrz oszczędności, odświeżona kolorystyka

Nowością w gamie Klasy B jest bazowa odmiana B 160 z benzynową jednostką 1.6 turbo o mocy 75 kW (102 KM). Nowym mistrzem oszczędności jest wysokoprężny wariant B 180 d BlueEFFICIENCY o mocy 80 kW (109 KM), zużywający średnio zaledwie 3,6 l/100 km. Od grudnia 2015 r. do oferty metalicznych kolorów nadwozia Klasy B dołączy świeży, modny odcień – zieleń elbaitu. Oto krótka charakterystyka nowych wersji:

  B 160 B 180 d BEE*
Liczba i układ cylindrów R4 R4
Pojemność skokowa (ccm) 1595 1461
Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)
75/102 przy
4500-6000
80/109 przy
4000
Maks. moment (Nm przy obr./min) 180 przy 1200-3500 260 przy 1750-2500
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) 5,5-5,6
(5,4-5,6)
3,6
Średnia emisja CO2 od (g/km) 126-130
(125-130)
94
Klasa efektywności B
(B)
A+
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,7
(10,6)
11,6
Prędkość maksymalna (km/h) 190
(190)
189

Dane w nawiasach dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT.
* BEE = BlueEFFICIENCY Edition

Zobacz również:   Pierwsze sedany Volvo S90 wyprodukowane w Chinach przyjadą do Europy dzięki wspaniałemu połączeniu kolejowemu

CLA: szersza oferta, więcej mocy

Gamę CLA Shooting Brake wzbogacają trzy nowe warianty: obok diesla CLA 180 d o mocy 80 kW (109 KM) są to dwie wersje czteronapędowe, CLA 200 d 4MATIC i CLA 220 d 4MATIC. Przy okazji w ofercie debiutują sportowe odmiany CLA 250 Sport oraz CLA 250 Sport 4MATIC z jednostkami wzmocnionymi ze 155 kW (211 KM) do 160 kW (218 KM). Można je zamawiać zarówno z nadwoziem Coupé, jak i Shooting Brake.

Oto krótka charakterystyka nowych wersji:

Coupé CLA 250 Sport/
CLA 250 Sport 4MATIC
Liczba i układ cylindrów R4
Pojemność skokowa (ccm) 1991
Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)
160/218 przy 5500
Maks. moment (Nm przy obr./min) 350 przy 1200-4000
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) 6,7 (6,1) [6,7]
Średnia emisja CO2 od (g/km) 156 (141) [158]
Klasa efektywności D (C) [D]
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,5 (6,4) [6,4]
Prędkość maksymalna (km/h) 250 (250) [250]

Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych – z napędem na obie osie 4MATIC

Shooting Brake CLA 180 d CLA 200 d 4MATIC CLA 220 d 4MATIC
Liczba i układ cylindrów R4 R4 R4
Pojemność skokowa (ccm) 1461 2143 2143
Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)
80/109 przy
4000
100/136 przy
3400-4000
130/177 przy
3600-3800
Maks. moment (Nm przy obr./min) 260 przy
1750-2500
300 przy
1400-3000
350 przy
1400-3400
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) 3,9-4,2
(4,1-4,3)
[4,6-5,0] [4,6-5,0]
Średnia emisja CO2 od (g/km) 101-110
(107-114)
[121-131] [121-131]
Klasa efektywności A+ (A+) [A] [A]
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,9 (11,9) [9,2] [7,8]
Prędkość maksymalna (km/h) 200
(200)
[212] [225]

Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych – z napędem na obie osie 4MATIC

Shooting Brake CLA 250 Sport 4MATIC
Liczba i układ cylindrów R4
Pojemność skokowa (ccm) 1991
Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)
160/218 przy 5500
Maks. moment (Nm przy obr./min) 350 przy 1200-4000
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) [6,8]
Średnia emisja CO2 od (g/km) [158]
Klasa efektywności [C]
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) [6,7]
Prędkość maksymalna (km/h) [240]

Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych – z napędem na obie osie 4MATIC

GLA: więcej mocy, informacji i rozrywki oraz bogatsza kolorystyka

Topowy wariant wysokoprężny w ofercie GLA – 220 d – jest teraz nieco mocniejszy (generuje 130 kW/177 KM, czyli o 5 kW/7 KM więcej). Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 223 km/h (dane dla wersji z napędem na przednią oś).

W przyszłości GLA wzbogaci się o najnowszą generację systemu multimedialnego Mercedes-Benz z wolnostojącym ekranem o większej przekątnej (17,8 cm, czyli 7 cali) w eleganckiej, czarno-srebrnej ramce. W połączeniu z COMAND Online (albo za dopłatą w przypadku Audio 20) wyświetlacz jest jeszcze większy – jego przekątna wynosi wówczas 20,3 cm (8 cali). Opcjonalny system COMAND Online obejmuje m.in. usługi mobilne Mercedes connect me, takie jak informacje o ruchu drogowym, pomoc w razie wypadku i awarii czy zarządzanie przeglądami.

Podobnie jak Klasa B, od grudnia br. model GLA będzie dostępny w kolorze zieleni elbaitu.

Oto krótka charakterystyka nowych wersji:

  GLA 220 d/
GLA 220 d 4MATIC
Liczba i układ cylindrów R4
Pojemność skokowa (ccm) 2143
Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)
130/177 przy 3600-3800
Maks. moment (Nm przy obr./min) 350 przy 1400-3400
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) (4,2-4,4)
[4,8-5,0]
Średnia emisja CO2 od (g/km) (110-115)
[127-130]
Klasa efektywności (A) [A]
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) (7,7) [7,7]
Prędkość maksymalna (km/h) (223) [218]

Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT, w kwadratowych – z napędem na obie osie 4MATIC

Leave a Reply