Mercedes-Benz ogłosił, że planuje uruchomienie produkcji własnej submarki zajmującej się samochodami ekologicznymi, podobnej do modeli „i” sprzedawanych przez BMW, aby zwiększyć konkurencyjność swojego niemieckiego rywala, jednak dopiero po rozszerzeniu liczby oferowanych aut hybrydowych oraz elektrycznych. Szef sprzedaży i marketingu Mercedesa, Ola Kallenius, potwierdziła, że rozważono powstanie nowej „eko marki”.

Mercedes-Benz Concept V-ision e with PLUG-IN HYBRID

„To, co zamierzamy zrobić w zakresie zerowej emisji, to spora inwestycja w alternatywne układy napędowe oraz silniki elektryczne” powiedziała szefowa sprzedaży Mercedesa, która dodała, że do końca przyszłego roku marka rozszerzy gamę oferowanych pojazdów do 10 modeli hybrydowych typu plug-in.

„Do końca tego roku będziemy mieli trzy samochody elektryczne, klasę B oraz dwa Smarty. Pod koniec kolejnego roku wprowadzimy pojazd oparty na ogniwach paliwowych nowej generacji, który jest samochodem o zerowej emisji zbudowany na platformie modelu GLC”

Do czego Mercedes nie jest jeszcze przygotowany, mówi Kallenius, to strata czasu i pieniędzy na stworzenie zaprojektowanych od zera samochodów, które byłyby bezpośrednimi rywalami BMW i3 lub i8. Zamiast tego, Mercedes chce inwestować w rozwój istniejących modeli, a dopiero później stworzeniem własnej submarki.

Zobacz również:   Najpopularniejsza hybryda w Polsce to ...

Leave a Reply