MINI John Cooper Works

[TEST] MINI John Cooper Works Paceman

Zielone światło dla najnowszego wcielenia topowego atlety w segmencie małych samochodów; nowy MINI John Cooper Works łączy w sobie autentyczne doznania wyścigowe z charakterem premium i pełnymi treści cechami najnowszej generacji MINI; wyrazisty, nawiązujący do tradycji styl bazujący na prototypie łączącym w sobie cechy MINI i John Cooper Works, z osiągami wyjątkowymi w tej klasie samochodów.

Ekstremalna frajda z jazdy i ekskluzywna charyzma bazująca na technologii silnikowej i zawieszeniowej oraz aerodynamice wprost z wyścigów samochodowych; cechy stylistyczne specyficzne dla tego wariantu, zarówno w kabinie, jak i nadwoziu, silnie odróżniające auto od MINI 3D, co podkreśla wyjątkowy charakter modelu.

Najpotężniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym modelu tej brytyjskiej marki premium; 2,0-litrowa, 4-cylindrowa jednostka benzynowa została opracowana z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w wyścigach samochodowych na bazie najnowszej generacji silnika MINI TwinPower Turbo, którego moc wynosi teraz 170 kW/231 KM; charakterystyka pracy i rozwijania mocy silnika odpowiadają potrzebom wyczynowym, a brzmienie – dzięki specjalnej konstrukcji tłoków, turbodoładowania oraz układu wydechowego – ma niespotykaną, emocjonalną barwę; średnie zużycie paliwa z manualną skrzynią biegów wg EU: 6,7 l/100 km, emisja CO2: 155 g/km, z automatyczną obniżone o ok. 20%: średnio 5,7 l/100 km, emisja CO2: 133 g/km.

Moc silnika podniesiona o 10% w porównaniu z poprzednikiem, maksymalny moment obrotowy aż o 23% – do 320 Nm; 6-stopniowa manualna skrzynia to standard, 6-stopniowa sportowa skrzynia automatyczna Steptronic jako opcja; przyspieszenie od zera do 100 km/h w 6,3 s (lepiej o 0,2 s niż poprzednik) przy manualnej skrzyni lub 6,1 s (lepiej o 0,6 s) z automatyczną; elastyczność lepsza o 10% (80-120 km/h w 5,6 s).

Technologia zawieszeniowa precyzyjnie harmonizuje z charakterystyką silnika, mocą i osiągami; nowo opracowany układ hamulcowy Brembo, ekskluzywne 17-calowe koła aluminiowe John Cooper Works Race Spoke; elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy z systemem Servotronic; dynamiczna kontrola stabilności (DSC) obejmuje dynamiczną kontrolę trakcji (DTC), elektroniczną kontrolę blokady mechanizmu różnicowego (EDLC) i wektorowanie momentu obrotowego (Performance Control), jako opcja dostępna dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC.

Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym nadwozie; specjalny dla tej wersji fartuch przedniego pasa z wielkimi wlotami powietrza chłodzącego w miejscu, gdzie w zwykłym MINI 3D są lampy przeciwmgielne; fartuchy progowe i tylny, tylny spoiler John Cooper Works.

Wygląd nie do pomylenia dzięki charakterystycznej stylistyce i wyposażeniu; lampy główne LED z białymi kierunkowskazami; nadkola z silnym konturowaniem; grill, „skrzela” i tylna klapa z logo John Cooper Works; sportowy układ wydechowy ze specjalnymi końcówkami; nowy lakier Rebel Green dostępny wyłącznie dla wersji MINI John Cooper Works.

Sportowa charakterystyka kabiny; ekskluzywne sportowe fotele John Cooper Works kryte Dynamica/tkanina ze zintegrowanymi zagłówkami; progi John Cooper Works, kierownica wielofunkcyjna John Cooper Works z łopatkami zmiany biegów (w wersji z automatyczną skrzynią sportową Steptronic); dźwignia zmiany biegów/wybierak przełożenia John Cooper Works; układ kokpitu i otoczenie centralnego wyświetlacza w stylistyce ekskluzywnej dla wersji John Cooper Works, pedały i podnóżek ze stali szlachetnej; antracytowa podsufitka, standardowo możliwość wybierania trybów jazdy MINI Driving Modes.

Struktura karoserii o zoptymalizowanej masie i charakterystyce zderzeniowej; masa identyczna jak w poprzedniku po zrównaniu wyposażenia; seryjna specyfikacja z zakresu bezpieczeństwa obejmuje czołowe i boczne airbagi oraz poduszki kurtynowe, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami napięcia na przednich fotelach, zaczepy ISOFIX do fotelików dziecięcych na tylnych miejscach (opcjonalnie także na przednim fotelu pasażera), czujniki ciśnienia w oponach i półaktywna maska silnika dla lepszej ochrony pieszych.

Ekskluzywny charakter nowego MINI John Cooper Works podkreślają dodatkowo opracowane specjalnie dla tego modelu elementy wyposażenia i akcesoria John Cooper Works Tuning; wśród opcji są MINI Head-Up Display ze specjalnie skomponowaną treścią wyświetlaną, dach i zewnętrzne lusterka lakierowane w kolorze Chili Red, 18-calowe aluminiowe koła wzoru John Cooper Works, pasy wyścigowe na maskę oraz doskonale harmonizujące akcesoria nadwoziowe i kabinowe z serii John Cooper Works Pro Design dostępne w programie MINI Original Accessories.

Zobacz również:   Nowe Audi Q7 - najbardziej wydajne i najlżejsze w swojej klasie

Najwyższej klasy opcje podnoszące frajdę z jazdy, poziom komfortu i bezpieczeństwa: czujniki parkowania PDC, asystent parkowania, kamera cofania, Driving Assistant obejmujący aktywny regulator prędkości bazujący na kamerze, system ostrzegania o ryzyku kolizji/potrącenia pieszego z funkcją awaryjnego hamowania wstępnego, automatyczny przełącznik świateł drogowych i system rozpoznawania znaków drogowych, pakiet oświetleniowy z oświetleniem kabinowym LED, MINI Excitement Package z interaktywnym pierścieniem świetlnym LED na centralnym instrumencie kontrolnym oraz ambientowym oświetleniem wnętrza z regulacją kolorystyki światła, bezkluczykowy dostęp Comfort Access, elektrycznie sterowany, szklany szyberdach, automatycznie ściemniające się lusterka wewnętrzne i zewnętrzne, podgrzewane siedzenia, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system nawigacji MINI i MINI Professional, MINI Radio Visual Boost, system nagłośnieniowy Harman Kardon hi-fi, dodatkowe opcje personalizujące auto, jak specjalne lakiery do dachu i karoserii, tapicerki, materiały wykończeniowe kokpitu i kolorystyki wnętrza, kompletne zestawienia Colour Lines, a także wyjątkowo wysokiej jakości, ekskluzywne opcje z serii MINI Yours.

Program multimediów samochodowych Diverse MINI Connected; usługi Inteligentnego Połączenia Alarmowego IEC oraz MINI TeleServices dzięki zainstalowanej na stałe karcie SIM; szeroka paleta funkcji oraz możliwość jej ciągłego poszerzania dzięki programom Apps do integracji w samochodzie za pośrednictwem smartfonu, ekskluzywne funkcje MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement i MINIMALISM; asystent podróży MINI Connected XL Journey Mate z informacją o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym RTT Radar; połączenie internetowe pozwala także na korzystanie z sieci społecznościowych, jak Twitter, foursquare czy Glympse, odbiór informacji w trybie RSS i rozrywki – Spotify, GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i Tuneln.

Silnik, osiągi, zużycie paliwa i emisje:

silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny, w pełni zmienne czasy rozrządowe, w pełni zmienny wznios zaworowy)
pojemność skokowa 1998 cm3
moc maksymalna 170 kW/231 KM/5200-6000 obr./min
maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1250-4800 obr./min
przyspieszenie 0-100 km/h 6,3 s (aut.: 6,1)
prędkość maksymalna 246 km/h (246)
średnie zużycie paliwa wg UE 6,7 l/100 km (5,7)
emisja CO2 155 g/km (133)
klasa czystości spalin Euro 6
Wymiary długość: 3874 mm
szerokość: 1727 mm
wysokość: 1414 mm
rozstaw osi: 2495 mm

Leave a Reply