Roger Castellon Amat

Samochód jak ubrania – skąd najlepiej czerpać niekończącą się inspirację, by projektować jedno i drugie? Najlepiej szukać jej w mieście pełnym energii, stylu i modowych trendów – w Barcelonie.

Stworzyć nowy krój, zaprojektować piękny kształt, skomponować nowy kolor – te dla wielu z nas niespotykane wyzwania są dla projektantów samochodów czy popularnych blogerek modowych codziennością. Z jednej strony szukają w niej pasji, a z drugiej – kierują się nieskończoną inspiracją. Gdzie jej szukają?

Roger Castellon Amat

Jedna z najpopularniejszych blogerek modowych w Hiszpanii, Alexandra Pereira prowadząca bloga „Lovely Pepa”, potrafi określić nowe trendy jeszcze zanim te pojawią się na ulicy. Do ich wykreowania wykorzystuje natchnienie, które zawsze ją otacza. Podczas Barcelona Motor Show spotkała się z Sandrą Alba, osobą odpowiedzialną za kolory nadwozia modeli SEAT, by wspólnie szukać nowych inspiracji w stolicy Hiszpanii.

„Uwielbiam przyjeżdżać do Barcelony, aby móc rozejrzeć się i zorientować, co dzieje się na tutejszych ulicach” – mówi Alexandra Pereira, która nigdy nie rozstaje się ze swoim telefonem.

2015_03_27_leonst3 kopia

Dzięki niemu, jako modowy „head hunter”, w każdej chwili może zrobić zdjęcie stylizacjom, które wpadną jej w oko. Sandra Alba również śledzi aktualne trendy w Barcelonie. Jej projekty samochodowe, które wkrótce trafią na rynek, muszą chłonąć każdą nowinkę ze świata mody.

Alexandra i Sandra zgadzają się, że moda i przemysł motoryzacyjny mają ze sobą coraz więcej wspólnego oraz że samochody stają się coraz bardziej kobiece.

„Nie jesteśmy w stanie traktować samochodu tylko jako objawu funkcjonalności. Chcemy czegoś więcej, jak atrakcyjny i dynamiczny wygląd, a nawet taki, którego można dostosować do swoich własnych potrzeb” – mówi Alexandra Pereira. Według niej, większość samochodów posiada akcesoria czy detale, które są odpowiednikiem biżuterii.

2015_03_13_leonst3 kopia

To, jak ktoś się ubiera, mówi o nim bardzo wiele. To samo dotyczy koloru i stylizacji samochodu.

Sandra Alba twierdzi, że lakier nadwozia jest pierwszą rzeczą, która przyciąga uwagę Klienta – „W podobny sposób wstajemy rano i musimy zdecydować, w co się ubrać. Być może w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wybierać kolor auta w zależności od tego, w jakim jesteśmy nastroju”.

Nie ulega wątpliwości, że przyszłość w świecie samochodów rysuje się w bardzo modnych barwach.

Zobacz również:   Mitsubishi Eclipse Cross PHEV w programie Karta Dużych Rodzin

2015_03_13_leonst2 kopia

Leave a Reply