Nissan przedstawił szczegóły dotyczące zmodernizowanego pick-upa Navara, który jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie. Cała gama nowoczesnych rozwiązań technologicznych sprawia, że Navara jest w ścisłej czołówce klasy pick-upów. Producent oferuje też w standardzie najdłuższą w branży, ogólnoeuropejską gwarancję na 5 lat lub 160 000 kilometrów przebiegu.

Właściciele firm, a także rodziny bez wątpienia docenią niższe zużycie paliwa oraz zaprojektowaną od nowa sześciobiegową manualną skrzynię biegów, dzięki której podróże będą teraz jeszcze bardziej komfortowe. Udoskonalone zawieszenie poprawia własności jezdne i komfort jazdy, zaś hamulce tarczowe – teraz standardowo także na tylnych kołach – skracają drogę hamowania. Dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu Navara może przewozić cięższe ładunki, natomiast inteligentny system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) daje jeszcze większe poczucie pewności w czasie jej holowania.

Dzięki modernizacji jednostki napędowej zużycie paliwa obniżono nawet do 6,9 l/100 km (wartość przeliczona zgodnie z NEDC, cykl mieszany), przy emisji CO2 od 182 g/km*. Silnik tego niezwykle wszechstronnego pojazdu użytkowego wyposażono w dwie turbosprężarki. Występuje on w dwóch wariantach mocy: 163 KM/120 kW oraz 190 KM/140 kW. Dzięki zamontowaniu dwóch turbosprężarek (zamiast jednej) moment obrotowy oferowany przez podstawową wersję jednostki napędowej wzrósł o 22 Nm, do 425 Nm.

W silniku zastosowano stalowe tłoki, zaś ich pierścienie powleczono warstwą węglową o twardości diamentu (DLC). Obniżono też stopień sprężania (do 15,1, z 15,4 w poprzedniej wersji). Układ wtrysku paliwa pracuje teraz pod wyższym ciśnieniem 2200 barów (2000 barów w poprzednim modelu). Wyposażono go też w nową, bardziej precyzyjną i wydajniejszą pompę. Udoskonalono także układ chłodzenia, a w nowym układzie wydechowym zastosowano filtr cząstek stałych (DPF) i technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Całość charakteryzuje się bardziej zwartą budową i zapewnia niższą emisję tlenków azotu.

Zaprojektowana od podstaw, 6‑biegowa przekładnia manualna jest produkowana w Europie i została po raz pierwszy zastosowana w modelu przeznaczonym na rynek globalny. Nowa skrzynia oferuje znacznie wyższy poziom komfortu i precyzji zmiany przełożeń. Jest to zasługa cięgien sterujących, krótszej dźwigni zmiany biegów, udoskonalonego systemu synchronizacji oraz ograniczenia wibracji. Nowa przekładnia charakteryzuje się także bardziej konwencjonalnym układem przełożeń – bieg wsteczny znajduje się obok „jedynki”. Zmienione wartości przełożeń przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa i obniżenia poziomu hałasu w czasie jazdy autostradowej. Udoskonalono także 7‑biegową przekładnię automatyczną, która oferuje teraz wyższy poziom komfortu i kultury pracy, a także dynamiczniej reaguje na polecenia kierowcy.

W nowym modelu Navara zastosowano 5‑drążkowe zawieszenie tylne drugiej generacji, a więc rozwiązanie radykalnie odmienne od resorów piórowych spotykanych w większości konkurencyjnych pick-upów. Oferuje ono wyższy poziom komfortu i precyzji prowadzenia, bez uszczerbku dla własności użytkowych. Nissan był pierwszym producentem, który zastosował zawieszenie 5‑drążkowe w klasie 1‑tonowych pick-upów, wprowadzając na rynek model Navara Double Cab w 2015 roku. Teraz to samo rozwiązanie trafiło także do wersji King Cab – jest to pierwszy przypadek zastosowania takiego zawieszenia w tym segmencie rynku pick-upów.

Dzięki niemu nowa Navara oferuje wyższy poziom komfortu i precyzji prowadzenia, bez uszczerbku dla dopuszczalnej masy przewożonego ładunku. Ładowność odmiany King Cab zwiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem o 55-95 kg (w zależności od wersji) i wynosi obecnie 1165 kg (przy dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg). Z kolei Double Cab oferuje ładowność zwiększoną o 54–114 kg (w zależności od wersji) i jest w stanie przewieźć od 1115 do 1180 kg ładunku przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3250 kg.

Zobacz również:   SEAT SHOW CAR CROSS SPORT

Modyfikacje wprowadzone w przednim zawieszeniu sprawiły, że auto łatwiej się prowadzi. Poprawił się też komfort podczas manewrowania przy jeździe z niską prędkością. Podniesione o 25 mm tylne zawieszenie z progresywnymi sprężynami sprawia, że wygląd samochodu budzi większy respekt.

Średnica przednich tarcz hamulcowych wzrosła z 296 do 320 mm, zaś tylne bębny zastąpiono tarczami o średnicy 308 mm. Takie rozwiązanie nie tylko skraca drogę hamowania – dzięki niemu kierowca ma także lepsze wyczucie pedału hamulca, a cały układ jest bardziej odporny na utratę skuteczności po rozgrzaniu i pracuje ciszej. Do pełnego wykorzystania potencjału hamulców wystarcza o 40% mniejsza siła nacisku na pedał.

Kolejnym z wartych zauważenia systemów zastosowanych w zmodernizowanym modelu jest układ stabilizacji toru jazdy przyczepy. Nowe rozwiązanie analizuje kąt odchylenia pojazdu względem osi pionowej i potrafi na tej podstawie przewidzieć wychylenie boczne przyczepy. Jest ono następnie neutralizowane poprzez delikatne przyhamowanie poszczególnych kół lub ograniczenie podawanej na nie siły napędowej, tak by przywrócić stabilność całego zestawu. W nowym modelu oferowane są również takie rozwiązania, jak inteligentny system hamowania awaryjnego, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu oraz inteligentny system kamer 360°. Dzięki nim Navara ugruntowuje swoją pozycję wszechstronnego, zaawansowanego technologicznie pick-upa.

Nowy system multimedialny NissanConnect, który współpracuje z układem Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC), na nowo definiuje interakcję kierowcy z pojazdem. Gruntownie przeprojektowano zarówno rozwiązania elektroniczne systemu NissanConnect, jak i jego oprogramowanie. Dzięki modyfikacjom klienci mogą wyświetlać zawartość swoich telefonów na 8-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości (ekran w poprzednim modelu miał 7 cali). Sterowany dotykowo wyświetlacz (obsługujący wielodotyk) gwarantuje krótsze czasy reakcji na polecenia kierowcy.

W nowym modelu zastosowano po raz pierwszy aplikację NissanConnect Services, która dzięki specjalnemu sterownikowi telematycznemu i wbudowanemu modułowi 4G umożliwia przesyłanie danych bez osobnego połączenia telefonicznego. Zintegrowane z systemem mapy TomTom są aktualizowane drogą bezprzewodową. Dzięki temu układ dróg jest zawsze aktualny, podobnie jak dostarczane na żywo informacje o natężeniu ruchu, mapy 3D, informacje o pogodzie oraz widok satelitarny i Google Street View. Aplikacja pozwala również zdalnie aktywować klakson i włączać światła oraz lokalizować położenie pojazdu. Rozwiązania te przyczyniają się do ograniczenia stresu podczas podróży. Nowy system współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto, oferując pełną kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, której oczekują współcześni konsumenci.

Wygląd nowego Nissana Navara jest ewolucją utożsamianej już z tym modelem pick-upa prostej, lecz jednocześnie nowoczesnej linii nadwozia. Wszystkie wersje modelu mają zwiększony prześwit, a także udoskonalone zawieszenie i nowe wzory obręczy kół. Ich średnica w wersjach podstawowych wzrosła z 16 do 17 cali.

Wyższe wersje mają przeprojektowane reflektory LED z czarnymi błyszczącymi oprawami, które zastąpiły dotychczasowe elementy chromowane. Navara objęta jest w standardzie ogólnoeuropejską gwarancją na 5 lat lub 160 000 km przebiegu.

Navara jest sprzedawana w 109 krajach na całym świecie. Została zaprojektowana z myślą o europejskich klientach i powstaje w świętującej 35-lecie fabryce Nissana w Barcelonie. Doświadczenie marki w produkcji crossoverów przyczyniło się do zwiększenia komfortu jazdy nowego modelu, którego historia obejmuje już 12 kolejnych generacji oraz liczne wersje specjalne. Firma Nissan, zachęcona sukcesem najnowszej wersji specjalnej Nissana Navara – N-Guard – podjęła decyzję o kontynuowaniu jej produkcji w nowej odsłonie.

Dodaj komentarz