Honda Civic sedan dziesiątej generacji jest to najbardziej zaawansowana konstrukcja w historii japońskiej firmy, która wprowadza nową jakość w swoim segmencie. Civic jest bardzo ważnym modelem dla Hondy w Europie i jednym z kluczowych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie. Dla wielu europejskich klientów Civic jest synonimem Hondy, a w przypadku modelu najnowszej generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru tego auta.

„Stworzenie Civica dziesiątej generacji było najbardziej ambitnym zadaniem, jakiego podjął się zespół Hondy,” powiedział Mitsuru Kariya, główny inżynier i lider globalnych projektów. „Oprócz zakrojonych na szeroką skalę prac badawczo-rozwojowych, proces ten wymagał wdrożenia wielu operacji sprzedażowych i marketingowych na całym świecie, od Ameryki Północnej i Japonii, poprzez Europę, po Amerykę Południową i Azję. Nasz nowy model, będący najbardziej sportową wersją Civica w historii, wyznacza nowe standardy w klasie w zakresie dynamicznych osiągów, ekonomiki eksploatacji, przestrzeni wnętrza, bezpieczeństwa i jakości wykonania.”

Realizacja założonego celu – przy uwzględnieniu wymagań związanych z ostateczną ceną samochodu, wielkością zużycia paliwa oraz zdolnością produkcyjną – wymagała zastosowania nowatorskich rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i struktury podwozia. W celu stworzenia ambitnego projektu, zespół ekspertów oparł swoje działania wokół sloganu „otokomae”, który oznacza grację i elegancję, jak również wewnętrzne piękno.

Specjaliści z Hondy przeanalizowali konstrukcje innych aut oferowanych na rynku, włączając w to modele europejskich marek premium. W ten sposób wyznaczono główne wytyczne dla nowego Civica w zakresie właściwości jezdnych, komfortu jazdy, reakcji układu kierowniczego, jakości wykonania wnętrza oraz ogólnego wykończenia. Bazując na 40-letniej historii modelu, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”, oferując połączenie wyrafinowanego designu oraz przestronnego i funkcjonalnego wnętrza z doskonałymi właściwościami jezdnymi zapewniającymi radość z jazdy.

Nadwozie sedana Hondy Civic jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji, co pozwoliło uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.

Nowa Honda Civic została zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych. Lekkie, bardzo sztywne nadwozie – stworzone z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych oraz nowoczesnych technik konstrukcyjnych – posiada nisko położony środek ciężkości, natomiast nowe, zaawansowane technicznie zawieszenie zapewnia dobre wrażenia podczas jazdy.

Zobacz również:   Atrakcyjna oferta Dacii LPG

Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom Hondy udało się stworzyć kabinę pasażerską o wiodącej w klasie przestronności. Całkowicie przeprojektowane wnętrze wyróżnia się klasyczna stylizacją, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokim poziomem wyrafinowania, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami, dzięki czemu kierowca czuje większą więź ze swoim autem. Ponadto, nowy Civic oferuje obszerny przedział pasażerski, pojemny bagażnik oraz praktyczne rozwiązania konstrukcyjne. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności drugiej generacji – na wybranych rynkach – zapewnia integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

W nowej Hondzie Civic debiutuje silnik benzynowy VTEC TURBO, który został opracowany pod kątem wysokich osiągów, zapewniających dobre wrażenia z jazdy. Podczas realizacji programu rozwojowego nowych silników VTEC TURBO wykorzystano doświadczenie zdobyte podczas prac nad pierwszą w historii Hondy jednostką VTEC TURBO – 310-konną, 2-litrową konstrukcją, która w 2016 roku zadebiutowała w modelu Civic Type R. Nowa jednostka benzynowa VTEC TURBO 1,5 litra jest spokrewniona z jednostką 2-litrową, dzieląc z nią rozwiązania zwiększające moc i wydajność. Niektóre z takich innowacji wywodzą się z programów Hondy związanych ze sportami motorowymi.

Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, turbosprężarki mono-scroll o niskiej bezwładności, elektronicznie sterowanego zaworu upustowego spalin oraz systemu płynnej zmiany czasów otwarcia zaworów ssących i wydechowych (Dual-VTC), nowy silnik Hondy Civic osiąga wysoką moc i wysoki moment obrotowy – porównywalne z jednostkami o dużo wyższej pojemności skokowej. W rezultacie, nowa konstrukcja VTEC TURBO oferuje kierowcy bardzo dobrą charakterystykę pracy i doskonałe osiągi, zachowując jednocześnie umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo.

Czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM (134 kW) jest dostępna przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 700 do 5 500 obr./min.

Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę – Honda Sensing – zastosowany we wszystkich wersjach Hondy Civic sprawia, że model ten jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie. Podejście do projektu nowego Civica, a także zastosowane w nim rozwiązania techniczne potwierdzają silną pozycję Hondy jako marki ze sportowym DNA.

Leave a Reply