Nowa Kia Cee’d w wersji kombi z ogromnym bagażnikiem

Debiut Cee’da w wersji kombi w Genewie

Nowa Kia Ceed w wersji kombi zadebiutowała podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zaprojektowana i produkowana w Europie, Kia Cee’d kombi trzeciej generacji jest najbardziej funkcjonalnym, przestronnym i wszechstronnym Cee’dem kombi w historii. Samochód oferuje więcej miejsca zarówno w kabinie, jak i w przedziale bagażowym niż model poprzedniej generacji.

Od początku produkcji Cee’da pierwszej generacji w wersji kombi, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w 2007 r., z taśmy produkcyjnej zjechało więcej niż 512.000 Cee’dów w tej wersji nadwoziowej. Do tej pory kombi stanowiło około 40% sprzedaży kompaktowego modelu marki Kia, podczas gdy w wypadku innych producentów kombi segmentu C osiągały wynik około 30% sprzedaży.

Agresywny styl

Język stylistyczny nowego Ceeda w wersji kombi bardzo mocno nawiązuje do sportowego stylu Stingera. Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model nowy Ceed kombi, z kabiną wyraźnie przesuniętą ku tyłowi nadwozia, odznacza się innymi proporcjami niż miało to miejsce w modelach dwóch poprzednich generacji. Podobnie jak w wypadku hatchbacka także w kombi zaokrąglone linie karoserii zostały teraz zastąpione liniami prostymi. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy stał się szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w dotychczasowym kombi wersji GT-Line.

Wysoka jakość i duża przestrzeń

Kabina Ceeda kombi, wykonana z materiałów jeszcze wyższej jakości jest bardziej ergonomiczna i funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej. Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do wszystkich odmian nadwoziowych nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt. Dzięki takiej konstrukcji stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza dla pasażera siedzącego z przodu, który dysponuje większą ilością miejsca na nogi i ma zapewnioną lepszą widoczność do przodu.

Skonstruowany na płycie podłogowej K2

Nowy Ceed kombi, skonstruowany na nowej płycie podłogowej „K2”, jest o 20 mm szerszy (szerokość auta wynosi 1.800 mm) i 20 mm niższy (wysokość – 1.465 mm) niż model poprzedniej generacji. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2.650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni (do 880 mm), natomiast tylny wydłużono o aż 115 mm (do 1.070 mm). Za sprawą tej zmiany nowy Ceed kombi jest o 95 mm dłuższy (długość – 4.600 mm) niż model poprzedniej generacji i dysponuje znacznie większym bagażnikiem.

Nowa płyta podłogowa zapewnia Ceedowi kombi kabinę przestronniejszą niż dotychczas. Szersze nadwozie sprawia, że pasażerowie mają więcej przestrzeni na wysokości ramion, a umieszczenie tylnej kanapy o 15 mm niżej zaowocowało zwiększeniem miejsca na kolana. Pomimo zmniejszenia wysokości samochodu odległość od siedziska przedniego fotela do dachu jest większa niż kiedykolwiek i wynosi 987 mm. Dzięki obniżeniu tylnej kanapy przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu jest równie duża.

Dzięki nowej płycie podłogowej nie tylko wnętrze nowego Ceeda kombi jest przestronniejsze, ale także bagażnik, którego pojemność wzrosła o 72 litry (14%) w porównaniu do pojemności bagażnika modelu poprzedniej generacji. Teraz bagażnik ma pojemność aż 600 litrów, czyli więcej niż w wielu kombi klasy średniej. Niżej przebiegająca dolna krawędź bagażnika ułatwia pakowanie cięższych przedmiotów.

Zobacz również:   Grupa PSA rozpoczyna pierwsze próby samochodu autonomicznego z udziałem kierowców-amatorów

Silniki

Nowy Ceed kombi będzie oferowany z taką samą gamą silników do wyboru, jak w wypadku hatchbacka. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajdą się: najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpi jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Pomimo mniejszej pojemności skokowej nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” dysponuje maksymalną mocą 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik 1,6-litrowy. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI, co sprawia, że w czasie jazdy nowy Ceed kombi odznacza się większą dynamiką w różnych sytuacjach na drodze i jednocześnie emituje mniej szkodliwych substancji. 100-konna, 1,4-litrowa jednostka napędowa MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa również będzie oferowana.

Nowy Ceed w wersji kombi będzie także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, aby bez problemu mógł spełnić rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6d TEMP. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm.

Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowe turbodiesle CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową produkcji Kia.

Sprzedaż w czwartym kwartale 2018 roku

Nowy Ceed kombi będzie produkowany w zakładach Kia w Żylinie na Słowacji. Produkcja tej wersji nadwoziowej ruszy w sierpniu. Do sprzedaży w Europie nowy Ceed kombi trafi w czwartym kwartale 2018 roku. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją (do 150.000 km).

Leave a Reply