• Ewolucyjny design i awangardowe technologie
  • Wyrafinowany wystrój wnętrza z materiałów jeszcze wyższej jakości
  • Więcej miejsca dla każdego z pasażerów w nowej kabinie
  • 50-procentowe wzmocnienie skorupy nadwozia i nowe rozwiązania bezpieczeństwa czynnego
  • Komfortowa jazda i zwiększona precyzja prowadzenia, w opcji zawieszenie sterowane elektronicznie
  • Wybór silnika benzynowego lub wysokoprężnego, napęd hybrydowy ‘plug-in’ już wkrótce
  • Nowe technologie: indukcyjna ładowarka telefonu i Kia Connected Services.
  • Zaawansowana przekładnia siedmiostopniowa DCT i obniżony poziom emisji spalin.

W kwietniu br. na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, Kia zaprezentowała Nową Optimę w specyfikacji amerykańskiej. Teraz nadszedł czas na europejską premierę. Nowa Kia Optima w europejskiej specyfikacji wyposażenia zadebiutuje oficjalnie na rozpoczynającym się 15 września 2015 sześćdziesiątym szóstym już z rzędu Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie.

Do sprzedaży na rynkach Europy, w tym również oczywiście i w Polsce, Optima IV generacji wejdzie w czwartym kwartale br.. Europejskie dostawy nowej Optimy pochodzić będą z zakładu Kia Hwasung w Korei.

Auto charakteryzuje się jeszcze bardziej nowoczesną stylistyką nadwozia, wyrazistym i bardzo przestronnym wnętrzem, całym szeregiem nowych rozwiązań i technologii oraz ofertą ekonomicznego silnika benzynowego lub wysokoprężnego do wyboru. W porównaniu z poprzednikiem, nowy model charakteryzuje się większym wyrafinowaniem konstrukcyjnym oraz wyższym komfortem jazdy i precyzją kierowania zachowując ‘usportowiony’ image, który przyczynił się do powodzenia Optimy na rynkach całego świata.

Ewolucyjny design przynależny awangardzie

Stworzona pod bacznym okiem Petera Schreyera, Prezydenta i Głównego stylisty Kia Motors, nowa Optima zyskała lepszą wyrazistość na drodze, o czym decydują współczesne detale, ostre linie i krawędzie karoserii oraz wydłużona sylwetka sportowego sedana.

Nowy, ewolucyjny wygląd Optimy przywodzi na myśl funkcjonalność i ducha sportu, a wymiary zewnętrzne (długość, szerokość i wysokość) zostały marginalnie zwiększone. Rozstaw osi wzrósł o 10 mm to 2805 mm, podobnie jak długość całkowita – do 4885 mm. Nowy model jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska a także wyższa pojemność ładunkowa. W perspektywie stylistyki, za sprawą nowych wymiarów Optima nabrała nowej dynamiki i smukłości bryły nadwozia.

Rozpoznawalna od razu jako Kia, nowa Optima łączy charakterystyczny markowy grille w kształcie „tygrysiego nosa” z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi, które niemal dosięgają uwypuklonych nadkoli. Patrząc z boku pochylony słupek przedni „A” i głęboki słupek „C” – w połączeniu z wielkością powierzchni szklanych – nadaje Optimie wyglądu sportowego sedana. Krawędź tylnego okna unosi się zgrabnie ku górze tuż nad biegnącą ku pokrywie bagażnika linią okien bocznych. Podobnie jak światła główne, także i tylne lampy wykonane w technologii LED zachodzą na boki nowej Optimy. Atletyczny wygląd auta podkreśla przypominający spojler kształt pokrywy bagażnika oraz rozbudowany zderzak tylny, mieszczący sportowy dyfuzor aerodynamiczny i owalną końcówkę wydechu.

Zaletą nowego, atrakcyjnego designu jest obniżenie współczynnika oporu powietrza Cd z 0,3 do 0,29 – co czyni Optimę czwartej generacji najbardziej aerodynamicznym pojazdem tej linii modelowej. Nowa Kia Optima dostępna będzie na rynkach Europy w palecie dziewięciu kolorów nadwozia i felgami o średnicach od 16 do 18 cali.

Gama modelowa nowej Optimy będzie wciąż rozwijana, m.in. w nowej wersji karoseryjnej, inspirowanej koncepcyjnym samochodem Kia SPORTSPACE, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Genewie 2015.

Unowocześnione i wyrafinowane wnętrze z jeszcze wyższej jakości materiałami

Wzorem innych modeli Kia, nowa Optima otrzymała – najbardziej jak dotąd – luksusowy i zorientowany na kierowcę wystrój kokpitu, pełnego rozwiązań typowych dla pojazdów o klasę wyżej. Zespół projektowy Kia Motors skoncentrował się na dogłębnie nowoczesnym wyglądzie i przyjaznej atmosferze wnętrza, stąd pomysł na uproszczony i zunifikowany design kabiny w porównaniu do poprzednich generacji. Horyzontalne poszerzenie tablicy rozdzielczej i konsoli centralnej jeszcze bardziej powiększa odczucie przestronności.

Jakość materiałów wykończeniowych kabiny nowej Optimy jest wyraźnie wyższa niż w modelu schodzącym, z szerszym zastosowaniem materiałów miękkich w dotyku oraz tkaniny i skór w naturalnej tonacji. Wyważone akcenty metalizowane dodają aury elegancji.

Tablicę przyrządów podzielono na strefę górną ‘wyświetlaczy’ i dolną strefę ‘roboczą’ tak, by kierowca nie musiał odrywać oczu od drogi odczytując wyświetlane informacje. Centralna część tablicy przyrządów odchylona jest pod kątem 8,50 wobec kierowcy, łącznie z 8-calowym ekranem dotykowym systemu infotainment w strefie górnej. Dolna strefa ‘robocza’ ma mniej przycisków niż poprzednio – z uwagi na wzrost liczby funkcji sterowanych via ekran dotykowy.

Więcej miejsca dla pasażerów nowej i wygodniejszej kabiny

Powiększenie wymiarów zewnętrznych oznacza, że Optima czwartej generacji jest najbardziej praktyczna, obszerna w środku i komfortowa w historii tej linii modelowej. Efektem wydłużenia rozstawu osi o 10 mm i modernizacji foteli jest 25-milimetrowy wzrost miejsca na nogi dla pasażerów kanapy tylnej. Poszerzenie nadwozia zaś – skutkuje zwiększeniem szerokości wnętrza na poziomie ramion (20 mm z przodu i 17 mm z tyłu). Większa przestrzeń na głowę (+ 5 mm z przodu i +15 mm w tyle) to korzyść z wysmuklenia i podwyższenia linii dachu.

Poprawiając design foteli i kanapy tylnej, szczególną uwagę zwrócono na komfort siedzenia. Usztywnienie ich szkieletu pozwala obniżyć odczuwalne wibracje i masę jednostkową o 2,6 kg przy jednoczesnym zwiększeniu trwałości. Delikatniejsza pianka w zagłówkach, górnej części oparć i podparcia ud w siedziskach pozwala lepiej zagłębić się w siedzenia. Celem lepszego ‘trzymania’ kierowcy i pasażera, w bocznych konturach foteli przednich zastosowano piankę o większej gęstości.

Mając na uwadze pełnię komfortu podróżowania, dla drugiego rzędu siedzeń przewidziano oddzielne nawiewy ogrzewania oraz blendy słoneczne wysuwane z boczków drzwi.

Pojemność ładunkowa nowej Optimy wzrosła z 505 do 510 litrów (VDA). Dodatkową funkcjonalność zapewnia szerszy otwór bagażnika oraz podpodłogowy schowek na drobiazgi.

50-procentowe wzmocnienie skorupy nadwozia i nowe rozwiązania bezpieczeństwa czynnego

Nadwozie nowej Optimy ma konstrukcję iście unikalną ze względu na znacznie szersze niż poprzednio zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości, podwyższających odporność zderzeniową. Równolegle z poprawą bezpieczeństwa biernego nowy model otrzymał szereg zaawansowanych i autonomicznych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego. Skorupa nadwozia Optimy IV generacji jest mocniejsza niż poprzednio, a to dzięki zwiększeniu zawartości stali ultra-wytrzymałej (UHTS) do 50 procent. Nad bezpieczeństwem biernym pasażerów czuwa siedem seryjnych poduszek powietrznych: czołowe kierowcy i pasażera, kolanowa kierowcy, dwie poduszki fotelowe boczne i dwie pełnowymiarowe poduszki kurtynowe.

Auto wyposażone jest w szereg zaawansowanych systemów zwiększających bezpieczeństwo. Standardowym wyposażeniem jest przykładowo Kia Vehicle Stability Management (VSM) – system stabilizacji pojazdu podczas hamowania i jazdy po łuku poprzez nadzór nad systemami ESC i elektromechanicznego wspomagania kierownicy w przypadku utraty przyczepności do podłoża.

W zależności od specyfikacji rynkowej nowa Kia Optima dostępna będzie z szeroką gamą seryjnych lub opcjonalnych systemów bezpieczeństwa, m.in.:

  • Zaawansowany, „inteligentny’ tempomat SCC, automatycznie dostosowujący prędkość jazdy do bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu
  • Autonomiczny system hamowania awaryjnego AEB* korzystający z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania potencjalnego zagrożenia kolizji z innym pojazdem lub osobą pieszą i wspomagający zatrzymanie pojazdu
  • System kontroli pasa ruchu LKAS, który śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu
  • Asystent świateł głównych HBA, który automatycznie dostosowuje zasięg oświetlenia wobec nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu i warunków drogowych
  • Wskaźnik limitu prędkości SLIF – korzystający z kamery wideo do odczytu znaków ograniczenia prędkości z wyświetlaniem w zestawie wskaźników
  • System wykrywania obiektów w martwych polach widzenia BSD z sygnalizacją świetlną w lusterku bocznym
  • Detektor ruchu poprzecznego RCTA, ostrzegający o ruchu pojazdów z tyłu Optimy podczas manewru cofania.

Stosowany w nowej Optimie system AEBS należy do unikalnych w Europie, ponieważ obejmuje radar krótkiego i dłuższego zasięgu, zdolny do identyfikacji pojazdów i osób pieszych z większej odległości i przy wyższych szybkościach niż wiele urządzeń konkurencyjnych. Radar krótkiego zasięgu – ‘City’ pozwala unikać lub ograniczać skutki kolizji czołowej przy prędkości poniżej 50 km/h, zaś radar dalszego zasięgu ‘Urban’ – w przedziale prędkości 30-80 km/h. Obecność osoby pieszej wykrywana jest do prędkości jazdy 60 km/h.

Komfortowa jazda i zwiększona precyzja prowadzenia, w opcji zawieszenie sterowane elektronicznie

Jednym z głównych priorytetów dla konstruktorów Kia była poprawa jakości jazdy i prowadzenia, co wymagało koncentracji na uzyskaniu komfortu i stabilności na drodze. Dzięki lżejszej i sztywniejszej płycie podłogowej zawieszenie może teraz jeszcze lepiej pochłaniać drgania i wstrząsy na gorszych podłożach, pewne zmiany jego nastawów natomiast – pomogły znaleźć ‘złoty środek’ pomiędzy dynamiką a poprawą komfortu jazdy.

Mając na uwadze komfort jazdy na wyboistej nawierzchni konstruktorzy Kia zdecydowali się na wysunięcie punktów mocowania przedniej i tylnej ramy pomocniczej niezależnego zawieszenia czterech kół jak najdalej na zewnątrz. Nowa Optima wyposażona jest w elektro-mechaniczne wspomaganie zębatki kierowniczej (R-MDPS) oferowane w Europie jako standard dla wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CRDi. Napędzający bezpośrednio listwę zębatkową przekładni – a nie kolumnę kierowniczą (jak poprzednio) układ R-MDPS zapewnia szybką i linearną reakcję na polecenia kierowcy, szczególnie w obszarze centrowania. Zmiana ta poprawia precyzję i reaktywność prowadzenia, plasując Optimę wśród najbardziej zwinnych i ‘poręcznych’ pojazdów europejskiego segmentu D.

Nowością oferowaną z myślą o upodobaniach nabywców nowej Optimy w Europie jest opcja sterowanego elektronicznie systemu zawieszenia ECS. W skład systemu wchodzą zawory regulacji twardości każdego z czterech amortyzatorów, współpracujące z czujnikiem przeciążenia w module sterującym oraz dwoma czujnikami przeciążenia w kołach przednich. Korzystając z tych czujników, system ESC wykrywa ruchy kierownicy oraz pozycję pedału przyspieszenia, by uwzględniając bieżące warunki jazdy – ustawiać charakterystykę zawieszenia pomiędzy trybem ‘sport’ (usztywnieniem) a normalnym ‘normal’ (komfortowym). System ten w sposób zaawansowany steruje indywidualną wartością tłumienia dla każdego z kół. Wspomniany system ESC dostępny będzie we wszystkich wersjach modelowych napędzanych silnikiem 1,7 CRDi.

Zobacz również:   Porsche Taycan

Nowe technologie: Kia Connected Services i bezprzewodowe (indukcyjne) ładowanie telefonu komórkowego

Kia Optima czwartej generacji wyposażona jest w szereg nowych, zaawansowanych rozwiązań z myślą o poprawie użyteczności, komfortu i wygody codziennej eksploatacji. Najnowszy system audio-wizualno-nawigacyjny AVN to akcent nowoczesności w centralnej sekcji tablicy przyrządów. Do wyboru nabywców pozostaje system infotainment z nawigacją satelitarną i 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym i radiem cyfrowym DAB, do odbioru programów emitowanych w kilku krajach Europy.

Sercem systemu AVN jest nowy pakiet Kia Connected Services, oferujący szeroką gamę stale aktualizowanych informacji dla kierowcy. Udostępniany w technologii TomTom, pakiet ten dostarcza różnorodne informacje dotyczące aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzega przed stacjonarnymi i mobilnymi radarami prędkości. Oprócz prognoz pogody Kia Connected System podawać może informacje lokalizacyjne sklepów, firm handlowych, usługowych itd. Serwisy TomTom dostępne będą bezpłatnie dla użytkowników nowej Optimy w Europie przez okres siedmiu lat od daty zakupu.

Infotainment AVN skojarzony jest seryjnie z 6-głośnikowym systemem audio. Jako opcja wyposażenia dostępny jest 590-watowy system Harman Kardon Premium Sound, z dziesięcioma głośnikami i zewnętrznym wzmacniaczem mocy, pracującym w technice reprodukcji dźwięku MP3 Clari-Fi. Dzięki akustyce sound-surround system ten potrafi zamienić kabinę nowej Kia Optima w audiofilską salę koncertową.

Jako pierwszy samochód segmentu D, Kia Optima IV generacji wyposażona będzie w nowego typu, bezprzewodową (indukcyjną) ładowarkę telefonów komórkowych/tabletów, wychodząc niejako oczekiwaniom nabywców samochodów tej klasy na nowoczesne rozwiązania użytkowe. Umieszczona u podstawy konsoli centralnej ładowarka indukcyjna pozwala ładować baterię telefonu komórkowego lub tabletu bezprzewodowo także w czasie jazdy. Dzięki funkcji ‘wykrywania obcego obiektu’ ładowarka 5W aktywuje się z chwilą położenia telefonu na płytce indukcyjnej lecz także alarmuje o ewentualnym pozostawieniu telefonu wewnątrz w momencie opuszczania samochodu przez użytkownika. Urządzenie zabezpieczone jest przed przegrzaniem, a stan ładowania ilustruje ikonka w zestawie wskaźników.

Z przodu i z tyłu kabiny pasażerskiej (zależnie od wersji modelowej) dostępne są również porty USB, przydatne do ładowania ‘klasycznych’ urządzeń mobilnych. Pozostałe wyposażenie, dostępne w zależności od rynku sprzedaży obejmuje m.in.: Around View Monitor otoczenia 3600 wspomagający parkowanie przy pomocy obrazu ‘z lotu ptaka’ czterech kamer wideo na wewnętrznym ekranie dotykowym; asystenta parkowania Smart Parking Assist System do automatycznego parkowania równoległego lub prostopadłego i bezpiecznego wyjazdu oraz Dynamic Bending Headlamps – układ doświetlania zakrętów wraz z obrotem kierownicy, by podwyższyć widoczność i bezpieczeństwo w warunkach jazdy nocnej.

Silnik benzynowy lub wysokoprężny, napęd hybrydowy ‘plug-in’ już wkrótce

Z dniem europejskiej premiery pod koniec bieżącego roku nowa Kia Optima dostępna będzie z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru (diesel lub benzyna), które spełniają oczywiście normę emisji spalin Euro 6 i odznaczają się udanym wyważeniem wysokich osiągów z oszczędnym zużyciem paliwa.

Zmodernizowana jednostka wysokoprężna 1.7 CRDi będzie prawdopodobnie najpopularniejszą opcją nabywców na rynkach Europy. Silnik ten sprawdził się doskonale w poprzedniej Optimie, a obecnie poddany został licznym modyfikacjom pod kątem wzrostu mocy i momentu obrotowego oraz spadku szkodliwych emisji.

Silnik 1.7 CRDi rozwija moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm (poprzednio 136 KM i 325 Nm) i wyraźnie góruje nad poprzednikiem pod względem osiągów, zużycia paliwa i kultury pracy (NVH). Poziom emisji CO2 (w wersji z manualną skrzynią biegów i paliwo-oszczędnym systemem Stop/Go) wynosi 110 g/km, co oznacza spadek o 14 procent.

W nowej Optimie dostępny jest także silnik benzynowy 2.0 CVVL (o zmiennych fazach rozrządu) o mocy 163 KM, znany doskonale z modelu III generacji.

Kia pracuje obecnie nad jeszcze szerszą gamą jednostek i układów napędowych do zastosowania w przewidzianej na rok 2016 Optimy z napędem hybrydowym typu ‘plug-in’ oraz pierwszego sedana marki Kia o charakterystyce wyczynowej z przeznaczeniem na rynki europejskie.

Zaawansowana przekładnia siedmiostopniowa DCT i obniżony poziom emisji spalin

Nowa Optima wyposażona jest w zaawansowaną siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT), która zadebiutowała niedawno w restylizowanej Kia cee’d, a dla Optimy IV generacji dostępna jest wyłącznie w modelach napędzanych silnikiem Diesla 1,7 CRDi. Skrzynia DCT zdolna jest przenosić wyższy moment obrotowy rozwijany przez silnik wysokoprężny i w swym założeniu ma zapewniać możliwość bardziej sportowej jazdy – z ekspresową zmianą przełożeń.

Przekładnia DCT jest konstrukcją własną Kia, a stworzona została z myślą o niskim zużyciu paliwa i dynamice osiągów podczas pracy w trybie manualnym oraz komforcie i płynności jazdy – w trybie automatycznym.

Korzyścią z wyboru skrzyni DCT dla kierowcy będzie szybsza zmiana biegów niż w tradycyjnym „automacie” i obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu. Wyposażona w DCT Optima z silnikiem 1,7 CRDi wykazuje spadek emisji CO2 do 116 g/km, tj. o 40 g/km w stosunku do schodzącego modelu z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Tak znaczne, bo 25-procentowe ograniczenie emisji CO2 jest wynikiem wiodącym w klasie Diesel-Automatic.

Dla silnika 1,7 CRDi dostępna jest również sześciostopniowa skrzynia manualna, a dla wersji ‘benzynowej’ 2.0 CVVL –sześciostopniowa skrzynia manualna lub automatyczna.

NOWA KIA OPTIMA – DANE TECHNICZNE (EUROPA)

Nadwozie i napęd

Nadwozie czterodrzwiowe, pięciomiejscowe typu sedan, konstrukcja stalowa, samonośna. Czterocylindrowy silnik benzynowy lub wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem przekładni manualnej lub automatycznej (zależnie od rynku sprzedaży).

Silniki

Benzynowy 2.0 163 KM CVVL
Typ/rodzaj Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący,
Pojemność skokowa 2.0-l, 1999 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 x 97,0 mm
Stopień sprężania 10,3:1
Moc maksymalna 163 KM (120 kW) przy 6500 obr/min
Moment maksymalny 196 Nm przy 4800 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Rozrząd CVVL – zmienne fazy rozrządu
Klasa emisji spalin Euro 6

Diesla 1.7 141 KM CRDi
Typ/rodzaj DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.7-l, 1685 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania 15,7:1
Moc maksymalna 141 KM (104 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 340 Nm przy 1750-2500 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Zasilanie Wtrysk bezpośredni, common-rail
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b

Skrzynie przekładniowe

2.0 CVVL 1.7 CRDi
Manualna (MT) 6-stopniowa 6-stopniowa
Automatyczna (AT) 6-stopniowa 7-stopniowa DCT

Przełożenia

2.0 CVVL 1.7 CRDi
Pojemność skokowa 1.7-l, 1685 cm3
MT AT MT AT
1 3,615 4,400 3,615 3,786
2 2,080 2,726 1,931 2,261
3 1,387 1,834 1,696 1,957
4 1,079 1,392 1,241 1,023
5 0,884 1,000 0,921 0,778
6 0,744 0,774 0,780 0,837
7 — — — 0,681
Bieg wsteczny 3,000 3,440 3,731 5,074
Przekładnia główna 4,533 3,383 3,765 3,158

Zawieszenie kół jezdnych

Przednie – Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne – Niezależne, wahacze podwójne mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Układ kierowniczy

2.0 CVVL 1.7 CRDi
Przełożenie 14,34:1 13,29:1
Obroty kierownicy 2,78 2,6 (między położeniami skrajnymi)
Średnica zawracania 5,45 m
Typ/rodzaj Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektromechaniczne
2.0 CVVL Elektromechaniczne kolumny kierownicy (C-MDPS)
1.7 CRDi Elektromechaniczne listwy zębatkowej (R-MDPS)

Hamulce

Przednie Tarcze wentylowane, ∅280~300 mm
Tylne Tarcze lite, ∅262 mm

Koła i ogumienie

Standard ∅16-cali, stop lekki, opony 215/60 R16
Opcja ∅17-cali, stop lekki, opony 215/55 R17 ∅18-cali, stop lekki, opony 235/45 R18
Koło zapasowe Brak, zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm)

Zewnętrzne
Długość całkowita 4855 Szerokość całkowita* 1860
Wysokość całkowita 1465 Rozstaw osi 2805
Rozstaw kół przednich 1607 Rozstaw kół tylnych 1614
Zwis przedni 965 Zwis tylny 1085
Prześwit poprzeczny 135

*bez lusterek bocznych **na kołach 16-calowych

Wewnętrzne

Rząd 1 Rząd 2
Przestrzeń na głowę 1020 70
Przestrzeń na nogi 1155 905
Szerokość na poziomie ramion 1475 1432
Szerokość na poziomie bioder 1423 1422

Pojemności

510 litrów

Zbiornika paliwa 70 litrów
Ładunkowa (VDA)

Masy (kg)

2.0 CVVL 1.7 CRDi
MT AT MT AT
Masa własna 1455 1470 1515 1530
Masa całkowita 2000 2020 2070 2080
Masa przyczepy hamowanej 1700 1300 1800 1500
Masa przyczepy niehamowanej 750 650 750 750

Osiągi

2.0 CVVL 1.7 CRDi
MT AT MT AT
Prędkość maksymalna (km/h) 210 208 203 203
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 9,4 10,5 10,0 11,0

Zużycie paliwa (l/100 km)*

2.0 CVVL 1.7 CRDi
MT AT MT MT** AT
Średnie 7,4 7,5 4,6 4,2 4,4
Cykl pozamiejski 5,9 5,7 4,1 3,7 4,1
Cykl miejski 10,0 10,6 5,6 5,1 5,1
Emisja CO2 (g/km) 173 175 121 110 116

*koła 16-calowe **z pakietem Idle Stop/Go

Leave a Reply