Nowe Audi A3 Sportback charakteryzuje się kompaktowymi proporcjami i sportowym designem. Szeroki grill osłony chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza z przodu, podkreślają dynamiczny charakter kompaktowego samochodu klasy premium. Ramię nadwozia płynnie przechodzi od reflektorów z przodu, aż do świateł tylnych. Powierzchnia poniżej jest wklęsła – to nowy element designu Audi, podkreślający nadkola.

Kolejną innowacją są cyfrowe światła do jazdy dziennej znajdujące się w obrębie reflektorów diodowych Matrix LED. Światła te to matryca zbudowana z diodowych segmentów w układzie trzy na pięć. Tworzy ona specjalne sygnatury świetlne sprawiające, że nowe Audi A3 jest natychmiast rozpoznawalne. Sportowy i wyszukany design zewnętrzny ma swoją kontynuację we wnętrzu. W oczy rzucają się nowa dźwignia zmiany biegów, aluminiowe lub karbonowe panele ozdobne, efektowne wewnętrzne klamki drzwi oraz tablica rozdzielcza o wyglądzie czarnego panelu. W nowym Audi A3 Sportback po raz pierwszy zastosowano tapicerkę foteli wykonaną z przetworzonych butelek PET. Ozdobiono ją stylowymi, kontrastowymi szwami.

Kokpit nowego A3 Sportback jest całkowicie skupiony na kierowcy. Znajdziemy w nim dobrze już znane z modeli klasy wyższej elementy, a standardowo montuje się tu również 10,1–calowy monitor dotykowy umieszczony pośrodku tablicy rozdzielczej. System rozpoznaje wprowadzane ręcznie litery, daje akustyczny sygnał zwrotny i może być również obsługiwany za pomocą naturalnej mowy. W standardzie znajdziemy też w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i zegarów obsługiwany z poziomu wielofunkcyjnej kierownicy. Audi virtual cockpit oferuje dodatkowe elementy, takie jak np. duży wyświetlacz map nawigacji. Wersja plus ma wyświetlacz o przekątnej 12,3-cala, na którym można włączyć trzy różne jego widoki, w tym również widok o charakterystyce sportowej. Wyświetlacz head-up display pokazuje najważniejsze informacje na szybie, na wprost wzroku kierowcy. Na żądanie informacje te mogą pojawiać się w różnych kolorach.

Koncepcja obsługi MMI zasilana jest przez nową, modułową platformę infotainment trzeciej generacji. Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy większa niż jej poprzedniczki. W zakresie jej pracy znajduje się obsługa wszystkich zadań związanych z systemami łączności, w tym telefonu, usług Audi connect przesyłanych w standardzie LTE Advanced oraz zintegrowanego w samochodzie hotspotu Wi-Fi.



Standardowo w nowym A3 Sportback znajduje się cyfrowe radio DAB+, a opcjonalnie zamówić można radio internetowe lub hybrydowe. Nawigacja jest teraz łatwiejsza w obsłudze, a jej propozycje prowadzenia bardziej elastyczne. Audi connect wzbogaca interesujące miejsca o zdjęcia, godziny otwarcia i recenzje użytkowników. Audi connect w wybranych miastach obejmuje również usługi car-to-X pomagające znaleźć wolne miejsca parkingowe przy ulicy, a także – komunikując się z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach – pozwalające kierowcy dostosować się do zielonej fali. A3 Sportback można za pośrednictwem aplikacji myAudi, Apple CarPlay lub Android Auto połączyć bezpośrednio ze swoim smartfonem. Taki sam efekt można osiągnąć wykorzystując Audi phone box. Ten ostatni łączy urządzenie z anteną samochodową i ładuje je indukcyjnie.

W Europie nowe Audi A3 Sportback dostępne będzie w trzech wersjach silnikowych. Będą to: 1.5 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 6,4 – 5,8; średnia emisja CO2 w g/km: –145-131) oraz 2.0 TDI w wersji o mocy 85 kW (116 KM) (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 4,7-4,2; średnia emisja CO2 w g/km: 122-111) lub w wersji o mocy 110 kW (150 KM) (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 5,0-4,5; średnia emisja CO2 w g/km: –132-118).

Zobacz również:   Relaksujące fotele w nowym Oplu Astra

Na początek wszystkie wersje silnikowe otrzymają napęd na przednią oś. Moc na koła przekazywana będzie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej S tronic, która nie będzie teraz wyposażana w konwencjonalną dźwignię, a w kompaktowy przełącznik zmiany biegów. By wybierać podstawowe funkcje automatycznej skrzyni wystarczy, że kierowca będzie popychał lub pociągał przełącznik. W terminie późniejszym Audi będzie stopniowo poszerzać ofertę o kolejne wersje silnikowe, w tym o wersję zelektryfikowaną oraz o wersję z napędem na cztery koła quattro.

Zawieszenie nowego A3 Sportback – czterowahaczowe z tyłu dla wersji z silnikiem od 110 kW (150 KM) – jest sportowe i dobrze wyważone. Łączy w sobie przyjemność wygodnej jazdy z dobrą dynamiką. Na życzenie dostępne jest obniżone o 10 mm zawieszenie z adaptacyjną kontrolą tłumienia. Każdy z amortyzatorów z osobna dostosowuje tu swą pracę do stanu drogi, warunków na niej panujących i do ustawień systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Gdy samochód wyposażony jest w zawieszenie sportowe – standard z zewnętrzną linią stylistyczną S line, w innych zestawieniach jest to opcja – największy nacisk kładzie się na zwrotność. Twardsze zestrojenie zawieszenia i amortyzatorów oraz fakt, że auto jest obniżone o 15 milimetrów sprawiają, że jego pozycja na drodze jest jeszcze pewniejsza.

Audi A3 Sportback, wyposażone w Audi pre sense front i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, pomaga zapobiegać wypadkom z innymi użytkownikami drogi i w standardzie oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Dodatkowe systemy wspomagania, takie jak ostrzeżenia o zmianie pasa, a także ostrzeżenie o ruchu poprzecznym oraz wspomaganie parkowania, są dostępne jako opcja. Adaptacyjny asystent jazdy, który klienci znają z wielu modeli klasy wyższej, pomaga w prowadzeniu wzdłużnym i bocznym. Utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu się na wybranym pasie ruchu poprzez delikatne interwencje w elektromechaniczny układ kierowniczy. Zwiększa to komfort jazdy, szczególnie podczas długich podróży.

Nowe Audi A3 Sportback, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych, daje więcej miejsca i funkcjonalności wewnątrz. W porównaniu ze swoim poprzednikiem obecny model „urósł” tylko o nieco więcej niż trzy centymetry. Ma teraz 4,34 m długości i 1,82 m szerokości (bez lusterek). Jego wysokość to 1,43 m, a rozstaw osi 2,64 m – te wymiary pozostały bez zmian. W zależności od pozycji tylnej kanapy, bagażnik ma od 380 do 1200 litrów pojemności, a jego podłogę umieścić można na różnych poziomach. Na życzenie dostępna jest poruszana elektrycznie klapa bagażnika, którą można zamykać i otwierać ruchem stopy.

Dodaj komentarz