Nowe Audi A6 (2018-) marka z Ingolstadt stawia na totalną cyfryzację

Nowe Audi A6

to ósma już generacja cieszącej się dużym zainteresowaniem luksusowej limuzyny. Jej nowe wcielenie wnosi do tego segmentu wiele innowacji. Czy to digitalizacja, czy poziom komfortu, czy sportowy charakter – nowe Audi A6 o dynamicznym, a zarazem eleganckim charakterze, to wszechstronnie utalentowany reprezentant klasy luksusowych limuzyn. W pełni cyfrowy system MMI touch daje możliwość intuicyjnej, spersonalizowanej obsługi. Zaawansowane rozwiązania z zakresu connectivity i systemów wsparcia, w pełni oddają komunikacyjną inteligencję tego auta. We wnętrzu konsekwentnie postawiono na cyfryzację. Zawieszenie pojazdu to połączenie płynności i komfortu ze stabilnością i z wybitnie sportowym charakterem. Wszystkie jednostki napędowe standardowo wyposażono w system mild-hybrid, co poprawia ich wydajność i daje ogromną wygodę.

System obsługi dotykowej MMI touch response

System obsługi dotykowej MMI touch response nowego Audi A6, wyznacza nowe standardy pod względem intuicyjnej obsługi i personalizacji. Ogromne możliwości inteligentnej personalizacji orientują samochód na kierowcę: w pełni cyfrowy system obsługi pozwala na umieszczanie głównych funkcji pojazdu w wybranym miejscu monitora systemu MMI. Wystarczy przytrzymać i przesunąć wybraną ikonę – podobnie jak się to czyni na ekranach smartfonów. Skróty i przyciski „ulubione”, to idealna baza dla konfiguracji indywidualnych, komfortowych preferencji.

Idealnym dla często jeżdżących kierowców i klientów flotowych, jest rozwiązanie pozwalające na zapisanie w indywidualnych profilach użytkowników aż siedmiu profili kierowców i preferowanych przez nich ustawień. Spersonalizować tu można do 400 parametrów. Dzięki logicznej i płaskiej strukturze menu, system umożliwia szybki dostęp do funkcji pojazdu, a możliwość konfiguracji ustawienia ikon na ekranie pozwala na dopasowanie obsługi całego systemu do preferencji użytkownika. Opcjonalnie, przyciski świateł i przyciski wielofunkcyjne mogą zostać wyposażone w funkcję reakcji zwrotnej – touch response.

Możliwość wydawania poleceń głosowych naturalnym językiem (od opcji z nawigacją MMI Navigation w górę), czyni z nowego Audi A6 inteligentnego rozmówcę i towarzysza podróży: system przetwarza pytania i polecenia dwutorowo – korzystając z zapisanych na pokładzie danych, a w połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, wykorzystując szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury.

Z poziomu wyświetlacza górnego, który w przypadku wyposażenia pojazdu w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i funkcji uprzyjemniających podróż oraz do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi tego wyświetlacza, nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo dostępny jest wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy wyświetla ważne informacje dotyczące drogi i podróży. W komplecie z nawigacją MMI Navigation plus, samochód wyposażany jest w Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.

Nawigacja MMI Navigation plus i system Audi connect

System MMI Navigation plus oferuje szereg nowych rozwiązań z zakresu nawigacji. Jednym z nich jest funkcja samodzielnego uczenia się na podstawie przejechanych tras, pozwalająca później na generowanie inteligentnych podpowiedzi podczas wyszukiwania. Prowadzenie do celu odbywa się online, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem dysponujących informacjami na temat sytuacji drogowych z całego regionu serwerów firmy HERE. W przypadku przerwania transmisji danych, nawigacja przestawia się na cały czas pracujące w tle satelitarne prowadzenie do celu. Standardowo Audi zapewnia sześć bezpłatnych aktualizacji map nawigacji. Aktualizacje pojawiają się co pół roku.

Uatrakcyjnieniem systemu nawigacji MMI Navigation plus mogą być dodatkowe, opcjonalne elementy, m.in. jeden z dwóch możliwych do wybory systemów muzycznych. Bardziej rozbudowany z nich – Bang & Olufsen Advanced Sound System – emituje fascynujący, trójwymiarowy dźwięk, dający wrażenie ogromnej przestrzeni, również w przypadku słuchania z tylnej kanapy pojazdu. Audi phone box wyniósł telefonowanie z pokładu samochodu na niespotykany dotąd poziom. Usprawniono zarówno obsługę, jak i jakość dźwięku i połączeń.

Usługi online z gamy Audi connect w pojeździe, dają dostęp do systemu komunikacji z otoczeniem car-to-X oraz do informacji o znakach drogowych i o zagrożeniach. Wykorzystują one inteligencję rozproszoną floty marki Audi i łączą w sieć nowe Audi A6 oraz jego otoczenie. Wkrótce po pojawieniu się nowego modelu na rynku, wprowadzona w nim zostanie usługa On-Street Parking, ułatwiająca wyszukiwanie miejsca do zaparkowania. Za pośrednictwem aplikacji myAudi App, właściciele nowego A6 będą mogli na smartfonie korzystać z cyfrowych usług marki Audi.

Na życzenie, konwencjonalny kluczyk do samochodu może być zastąpiony funkcją Audi connect key. Korzystanie z tej biznesowej limuzyny staje się dzięki niej jeszcze wygodniejsze. Kluczyk zainstalowany w smartfonie z systemem operacyjnym Android, pozwala na otwieranie, zamykanie i uruchamianie pojazdu z poziomu tego właśnie smartfona. Połączenie pomiędzy samochodem a smartfonem odbywa się z wykorzystaniem techniki komunikacji bliskiego pola NFC. Właściciel nowego A6 może przekazać dane dostępowe łącznie pięciu osobom lub pięciu smartfonom.

Systemy wsparcia kierowcy

Funkcja automatycznego parkowania oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu, to elementy składowe pakietu systemów wspomagających parkowanie, który jest jednym z trzech dostępnych w nowym A6 pakietów. Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.

 

 

Za prawidłowe działanie zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy odpowiada nowoczesny moduł, czyli centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy – zFAS. Sterownik ten, odbierając i przetwarzając w czasie rzeczywistym sygnały napływające z czujników samochodu, nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia. W zależności od wersji wyposażenia, w nowym A6 znaleźć można nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz absolutną nowość: skaner laserowy.

Technika mild-hybrid – elektryfikacja wszystkich silników

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości auta od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym Audi. Podczas hamowania samochodu z silnikiem V6, moc rekuperacji RSG wynosi do 12 kW. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Karoseria i wymiary – więcej miejsca na nogi w klasie biznes

Karoseria nowego Audi A6 również wpływa na kreowanie atmosfery relaksu na pokładzie pojazdu. Duże znaczenie ma zaawansowana aerodynamika. Minimalny współczynnik oporu powietrza cw o wartości 0,24 (w wersji z silnikiem, który pojawi się nieco później) i dopracowana aeroakustyka sprawiają, że limuzyna ta jest cicha, także podczas jazdy z dużą prędkością. Drugi czynnik, który ma tu znaczenie, to duża sztywność karoserii, będąca podstawą odczuwania najwyższej jakości podróży oraz sportowego prowadzenia. Szkielet karoserii nowego Audi zbudowany jest z inteligentnej kompozycji stali i aluminium. Kolumny przedniego zawieszenia oraz drzwi, maska, pokrywa bagażnika i błotniki wykonane są z aluminium.

Wnętrze nowego Audi A6 jest jeszcze bardziej przestronne niż u poprzednika. Pod względem miejsca na nogi przewyższa nie tylko poprzedni model, ale także kluczowych konkurentów. W porównaniu do poprzednika oferuje też więcej miejsca dla głowy i ramion, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik jest szerszy – można teraz umieścić w nim poprzecznie dwie torby na kije golfowe – choć jego pojemność nie zmieniła się i wynosi 530 l. Opcjonalnie pokrywa bagażnika może otwierać się elektrycznie, po wykonaniu odpowiedniego ruchu nogą.

Nowo zaprojektowane fotele podkreślają charakter Audi A6: limuzyny przystosowanej do pokonywania długich tras. Wyjątkowo wysoki komfort siedzenia oferują regulowane w wielu płaszczyznach, personalizowane fotele przednie, które można wybrać także z funkcją wentylacji i masażu. Producent pomyślał również o zapewnieniu dobrego powietrza we wnętrzu. Pakiet jakości powietrza poprawia jakość powietrza we wnętrzu pojazdu. W jego skład wchodzą: aromatyzowanie wnętrza dwoma delikatnymi zapachami, jonizator oraz wydajny filtr powietrza. Opcjonalny, duży szklany dach panoramiczny zapewnia jeszcze więcej światła we wnętrzu samochodu. Inne rozwiązania komfortowe to np. wycieraczki szyb ze zintegrowanymi dyszami oraz opcjonalna, ogrzewana przednia szyba.

Zobacz również:   Mercedes-Benz Vision Tokyo - mobilny salon dla młodych trendsetterów

Zwinny i zwrotny

Nowe Audi A6, w porównaniu do poprzednika znacznie zyskało na sportowym charakterze, zwłaszcza dzięki innowacyjnym rozwiązaniom zawieszenia. Jego już mocno sportowe przełożenie standardowego, progresywnego układu kierowniczego, staje się teraz jeszcze bardziej bezpośrednie wraz z rosnącym skrętem kierownicy, a nowa koncepcja amortyzacji daje kierowcy intensywne i zróżnicowane informacje zwrotne z drogi. Nowe Audi A6 jest bardzo zwrotne w mieście, zwinne na drogach poza terenem zabudowanym i komfortowe na autostradach.

Zwinność i zwrotność, to w dużej mierze zasługa dynamicznego układu czterech kół skrętnych. Dzięki niemu bezpośrednie, sportowe reakcje na ruch kierownicą nie zakłócają stabilności. Rozwiązuje to klasyczny konflikt między zwrotnością, a komfortem. W zależności od prędkości pojazdu, przełożenie układu kierowniczego wynosi od 9,5:1 do 16,5:1. To efekt pracy przekładni falowej na osi przedniej. Na osi tylnej, napęd wrzecionowy skręca koła maksymalnie o pięć stopni. Przy niższych prędkościach koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co jeszcze bardziej zwiększa zwrotność Audi A6, a jednocześnie zmniejsza promień skrętu. Nawet o 1,1 m.

Dzięki temu, limuzyną, mimo jej prawie pięciu metrów długości, łatwo manewrować. Przy wysokich prędkościach koła tylne ustawiają się w tym samym kierunku, co koła przednie. Poprawia to stabilność podczas jazdy na wprost i podczas zmiany pasa ruchu. Nowe A6 gwarantuje płynną i stabilną jazdę przy wyższych prędkościach, ale również większy komfort dla pasażerów. Ruchy kierownicą są odczuwane na tylnym siedzeniu znacznie łagodniej.

 

Zaprojektowane na nowo zawieszenie kół, w znacznym stopniu wykonano z lekkiego aluminium. Mimo większych w porównaniu do poprzednika kół (o przekątnej do 21 cali) i mimo rozmiaru opon do 255/35, Audi A6 charakteryzuje się wysokim komfortem podróży i komfortem akustycznym. Przy osi przedniej pracują hamulce ze stałymi zaciskami z aluminium. Audi daje klientom cztery możliwości zestrojenia zawieszenia do wyboru: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Napęd

Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Mocne silniki o wysokiej kulturze pracy, będą miały moc od 150 kW (204 KM) do 250 kW (340 KM) i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm. Tym samym będą spełniać wszystkie nadzieje klientów oczekujących radości z jazdy, niezawodności i wydajności.

Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. Ten silnik V6 turbo, dzięki mocy 250 kW (340 KM) i momentowi obrotowemu 500 Nm, rozpędza biznesową limuzynę do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 210 kW (286 KM) generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 170 kW (231 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Jego cechy charakterystyczne to harmonijne wytwarzanie siły i spokojna kultura pracy. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od wariantu modelowego. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, napęd quattro posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy, a w przypadku przekładni S tronic wyposażono go w wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła.

W połączeniu ze skrzynią tiptronic, opcjonalnie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozkładający moment między tylnymi kołami, co jeszcze bardziej poprawia zwrotność Audi A6. Podobnie jak dynamiczny układ czterech kół skrętnych, system kontroli siły tłumienia i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, sportowy mechanizm różnicowy jest powiązany z systemem elektronicznej platformy podwozia (EFP). Ścisłe powiązanie i skomunikowanie poszczególnych systemów gwarantuje precyzję ich działania na nowatorskim, nie spotykanym dotąd poziomie. Za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wybierać różne warianty prowadzenia – ich gamę, rozciągającą się od najwyższego komfortu aż po jazdą sportową, w porównaniu do poprzednika jeszcze bardziej zróżnicowano.

Stylistyka zewnętrzna

Podobnie jak modele A8 i A7 Sportback, Audi A6 jest wyrazistym ambasadorem nowego języka stylistycznego Audi. Pełnymi napięcia powierzchniami, ostrymi krawędziami i wyrazistymi liniami, biznesowa limuzyna jednoznacznie sygnalizuje swój charakter: sportową elegancję, zaawansowaną technikę i wysoką jakość.

Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się wyważonymi proporcjami – długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza, emanują sportowym duchem. Patrząc z boku, trzy wyraziste linie redukują wizualnie wysokość samochodu. Atletycznie napięte kontury zarysowane nad kołami, przywodzą na myśl geny quattro marki Audi. Sylwetkę pojazdu definiuje napięta linia dachu, przechodząca w płasko ustawione słupki C. Krótka pokrywa bagażnika kończy się łukowato zarysowaną krawędzią, która poprawia aerodynamikę. Wyrazista, chromowana listwa podkreśla przestrzenną rzeźbę tyłu pojazdu i łączy ze sobą tylne światła.

Dla nowego Audi A6 dostępnych jest kilkanaście kolorów lakieru. Obok wersji podstawowej, klienci mogą wybrać zewnętrzną linię sport, linię design, a także pakiet stylistyczny S line Exterieur. Różnią się one wieloma detalami, np. wyglądem osłony chłodnicy Singleframe czy bocznych wlotów powietrza. Wszystkie linie wyposażeniowe i wszystkie kolory wykorzystują efekt gry światłocienia na karoserii, wzmacniając w ten sposób wrażenie trójwymiarowości.

Stylistyka oświetlenia

Stylistyka oświetlenia oddaje techniczny charakter modelu A6. Audi dostarcza reflektory w trzech różnych wersjach. Wersja najwyższa, to reflektory diodowe HD Matrix LED, w których pięć poziomych linii tworzy sygnaturę światła do jazdy w dzień. Linie te podkreślają szerokość przodu pojazdu. Nad nimi znajdują się moduły świateł mijania, które wyglądają niczym źrenice. Sygnatura opcjonalnej wersji świateł tylnych to linia pozioma i dziewięć pionowych segmentów. Przestrzeń między nimi wypełnia światło stop. W topowej wersji wyposażenia, Audi A6 posiada kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizacji. Podczas otwierania i zamykania drzwi, pulsująca animacja świetlna pozwala doświadczyć typowej dla Audi kompozycji stylistyki i techniki.

Audi oferuje dwa różne pakiety świetlne wnętrza pojazdu: pakiet oświetlenia Ambiente i pakiet oświetlenia konturowego Ambiente. Oba w wysublimowany sposób ożywiają przestrzeń, bryłę i materiały. Oświetlenie Ambiente sprawia, że tablica rozdzielcza i konsola środkowa wydają się unosić w powietrzu. Oświetlenie konturowe odwzorowuje spokojne linie architektury wnętrza i można je ustawić na 30 różnych sposobów, różnych kolorów.

Stylistyka wnętrza

Wnętrze nowego A6 utrzymane jest w stylistyce czarnego panelu. Taki „zimny” wygląd wyraża techniczne kompetencje i cyfrowy charakter nowej limuzyny. W ten sposób powstaje atmosfera relaksu stworzona przy pomocy stylistycznego języka, który sprawia wrażenie zredukowanego i rzeczowego. Smukła deska rozdzielcza i spokojny, poziomy przebieg linii, dają wrażenie dużej przestrzeni.

Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu 2018.

Leave a Reply