BMW prezentuje mocno odświeżoną wersję jednej z najbardziej innowacyjnej koncepcji pojazdów w ostatnich czasach. Nowe BMW serii 6 Gran Turismo łączy komfort podróżowania luksusowej limuzyny z fascynującą estetyką coupé. Wysoka funkcjonalność oraz komfort jazdy i podróżowania nastawiony na długie trasy to cechy, które charakteryzowały poprzedni model, pierwszy z tego gatunku. W nowym BMW serii 6 Gran Turismo zostały doprowadzone do perfekcji. Konsekwentny postęp w stosunku do BMW serii 5 Gran Turismo widoczny jest w sportowej elegancji, wyjątkowo szlachetnym wyposażeniu, innowacyjnym systemie obsługi i systemach wspomagających kierowcę oraz w znacznie wyższej dynamice i wydajności.

„BMW serii 6 Gran Turismo oferuje unikalne połączenie luksusowego wyposażenia wnętrza i elastycznej funkcjonalności ubranych w bardzo elegancką formę. Te wyjątkowe cechy oraz doceniane przez klientów sportowo-dynamiczne właściwości jezdne czynią ten model samochodem ekstraklasy wzbogacającym górny segment naszej oferty”, mówi dr Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za dystrybucję i markę BMW.

Światowa premiera nowego BMW serii 6 Gran Turismo będzie miała miejsce we wrześniu 2017 r. na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA) we Frankfurcie nad Menem. Na rynku pojawi się w listopadzie 2017 r. Na starcie oferowane będą trzy silniki z najnowszej generacji jednostek BMW Group. Od początku w dwóch wariantach modelowych dostępny będzie też inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.

Lżejsze, bardziej sportowe, bardziej komfortowe i wydajniejsze.

Inteligentna lekka konstrukcja oraz zastosowanie aluminium i wysokowytrzymałych stali w karoserii i komponentach układu jezdnego pozwoliły zmniejszyć masę nowego BMW serii 6 Gran Turismo średnio o 150 kg w stosunku do poprzedniego modelu. W połączeniu ze znaczną optymalizacją właściwości aerodynamicznych, większą mocą i lepszą sprawnością nowych silników daje to jeszcze bardziej sportowe właściwości jezdne i wyższą wydajność. W zależności od wersji silnikowej przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest lepsze nawet o 0,7 s (BMW 630i Gran Turismo) niż w analogicznym poprzednim modelu. Parametry zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu jezdnym NEDC są nawet o 15 procent (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo) niższe niż poprzednio. Dynamika jazdy i komfort nowego BMW serii 6 Gran Turismo zyskały na znacznym udoskonaleniu układu jezdnego. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia. Opcjonalnie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne obu osi oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów pozwalające jeszcze bardziej podnieść komfort jazdy. Większe właściwości sportowe zapewnia opcja Executive Drive, która obejmuje również aktywną stabilizację przechyłów bocznych i oferowana jest w połączeniu ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym. Pneumatyczne zawieszenie obu osi umożliwia ręczne ustawianie wysokości zawieszenia. Do jazdy na nieutwardzonej nawierzchni lub na stromych podjazdach za naciśnięciem przycisku można zwiększyć prześwit o 20 mm. Przyciskiem można też obniżyć zawieszenie o 10 mm – w trybie SPORT wybieranym przełącznikiem właściwości jezdnych oraz automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Wszystkie opcjonalne systemy regulacji układu jezdnego dostępne również w połączeniu z BMW xDrive.

Stylistyka: dynamiczne proporcje i eleganckie łagodne linie.

Długość 5091 mm, większa o 87 mm niż w poprzednim modelu, niezmieniona szerokość 1902 mm i wysokość 1538 mm mniejsza o 21 mm dają nowemu BMW serii 6 Gran Turismo dynamicznie wydłużone proporcje. Przód auta jest bardzo wyrazisty. Klosze standardowych reflektorów diodowych sięgają aż do masywnej atrapy chłodnicy BMW. Typową dla BMW sportową elegancję widać przede wszystkim w widoku bocznym. Charakterystyczna jest długa maska silnika, cofnięta kabina, rozstaw osi wynoszący 3070 mm, bezramkowe drzwi oraz wydłużona, sięgająca aż po tył powierzchnia szyb. Linia dachu jak w coupé płynnie łączy się z obniżonym o 64 mm tyłem auta. Mocnym akcentem są trójwymiarowo uformowane lampy tylne.

Zobacz również:   BMW na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie 2015 [galeria]

Niska sylwetka auta daje też dobre właściwości aerodynamiczne. Poza tym aktywne klapy powietrza i inne elementy, takie jak zasłony powietrzne, skrzela i automatycznie wysuwany tylny spojler, pozwoliły obniżyć współczynnik oporu powietrza (Cx) w stosunku do poprzedniego modelu z 0,29 do 0,25.

Idealny balans pomiędzy radością z jazdy, komfortem podróżowania i funkcjonalnością.

Wnętrze oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz niezwykłą przestronność. Podwyższona pozycja siedzenia zapewnia lepszą widoczność i w połączeniu z ergonomicznie rozmieszonymi elementami obsługi zapewnia ogromną radość z jazdy. Kontury wnętrza, dobór materiałów i precyzyjne wykonanie tworzą atmosferę nowoczesności premium. Tylna kanapa nowego BMW serii 6 Gran Turismo oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące i maksymalną swobodę nóg. Dzięki konsekwentnej optymalizacji mimo znacznie niższej linii dachu przestrzeń nad głową jest większa. Komfort podróżowania podnosi też nowo zaprojektowana kanapa tylna i ulepszone wytłumienie. Oferowane opcjonalnie elektrycznie regulowane fotele komfortowe z tyłu umożliwiają ustawienie nachylenia oparcia przyciskiem.

Jednoczęściowa pokrywa bagażnika BMW serii 6 Gran Turismo otwiera i zamyka się standardowo elektrycznie. Pojemność bagażnika wynosi 610 l i jest o 110 l większa niż w poprzednim modelu. Krawędź bagażnika obniżono o 5 cm i znajduje się ona teraz na wysokości podłogi bagażnika. Oparcie kanapy tylnej dzielone w proporcjach 40:20:40 można odblokowywać elektrycznie przyciskiem w bagażniku. Pozwala to zwiększyć pojemność do 1800 l – to 100 l więcej niż w poprzednim modelu. Wytrzymałą, dwuczęściową osłonę przestrzeni bagażowej można schować pod podłogą bagażnika.

Nowa generacja silników, 8-stopniowa skrzynia Steptronic w standardzie, BMW xDrive w wyposażeniu dodatkowym.

Silniki oferowane w nowym BMW serii 6 Gran Turismo wyposażone są w najnowszą technologię TwinPower Turbo i dostępne są standardowo z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Czerocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l w nowym BMW 630i Gran Turismo osiąga moc 190 kW / 258 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Umożliwia przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 6,3 s, jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,6-6,2 l/100 km, a emisja CO2 152-142 g/km.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, mocy 250 kW / 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm w nowym BMW 640i Gran Turismo osiąga setkę w 5,4 s, a nowe BMW 640i xDrive Gran Turismo w 5,3 s. Średnie zużycie paliwa w obu modelach to 7,4-7,0 l oraz 8,2-7,7 l/100 km, a emisja CO2 169-159 g/km i 187-177 g/km.

Również sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l, mocy 195 kW / 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm oferowany jest opcjonalnie z napędem na cztery koła. Nowe BMW 630d Gran Turismo przyspiesza do setki w 6,1 s, a nowe BMW 630d xDrive Gran Turismo w 6,0 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,3-4,9 l/100 km, a emisja CO2 139-129 g/km w BMW 630d Gran Turismo oraz 5,9-5,5 l/100 km i 154-144 g/km w BMW 630d xDrive Gran Turismo.

 

Dodaj komentarz