Nowe BMW serii 7

BMW wyostrza stylistykę swoich najwyższych modeli w segmencie samochodów luksusowych. Nowa edycja BMW serii 7 demonstruje pewną siebie prezencję, dopracowaną elegancję oraz wybitnie innowacyjne technologie w zakresie obsługi, systemów wspomagających kierowcę i komunikacji. Nowy wygląd zewnętrzny jeszcze bardziej niż do tej pory podkreśla reprezentacyjny charakter luksusowych limuzyn. Najwyższej jakości tapicerki skórzane z rozszerzonym stebnowaniem, lepsza akustyka, cyfrowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy, system operacyjny BMW 7.0 oraz inteligentny asystent osobisty BMW wyznaczają nowe standardy w zakresie dobrego samopoczucia i komfortu jazdy. Zmodernizowano także ofertę silników luksusowych limuzyn – wprowadzając m.in. nową ośmiocylindrową jednostkę napędową oraz 6-cylindrowy silnik rzędowy, jak również rozszerzając zasięg w trybie elektrycznym w wersjach hybrydowych plug-in nowego BMW serii 7. Wszystkie warianty modelowe spełniają teraz wymagania normy emisji spalin Euro 6d-Temp. Rozszerzony został ponadto zakres funkcji systemów wspomagających kierowcę. Najnowsze postępy na drodze do automatyzacji jazdy widać m.in. w nowym asystencie cofania. Stylistyka karoserii: jeszcze atrakcyjniejsza prezencja i precyzyjna elegancja. Również nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian. Mocniejsza prezencja nowego BMW serii 7 wynika w szczególności z kompleksowego przeprojektowania przodu samochodu, który jest teraz wyższy o 50 mm. Nową maskę silnika wyróżniają precyzyjne kontury i większy emblemat marki. Dominującym elementem nowej stylistyki przodu jest atrapa chłodnicy BMW z jednolitym obramowaniem i której powierzchnia została zwiększona o około 40 procent. W połączeniu z bardziej płaskimi reflektorami tworzy atrakcyjny wizualny kontrast stanowiący nowy znak rozpoznawczy luksusowych modeli BMW. Oprócz standardowych diodowych reflektorów adaptacyjnych oferowane są światła laserowe BMW o zasięgu do 560 m.

Zewnętrzne wloty powietrza w dolnej części pasa przedniego mają teraz duże elementy prowadzenia powietrza. Kierują one powietrze do kanałów chłodzenia hamulców oraz do tzw. zasłon powietrznych minimalizujących zawirowania powietrza w obszarze nadkoli. Blendy lakierowane w kolorze karoserii i nowe listwy chromowane nadają poszyciu zderzaka elegancji, która dodatkowo podkreśla prezencję przodu. Również pionowo ustawione skrzela emanują precyzją, klarownością i solidnością. Te wyloty powietrza w błotnikach sięgają teraz znacznie dalej do góry, a ich elementy dekoracyjne umieszczone są pod kątem 90° w stosunku do bocznych listew ozdobnych i biegną teraz aż po tyłu samochodu. Nowy pas tylny nawiązuje do stylistyki osłon wlotów powietrza z przodu. Zintegrowane końcówki rur wydechowych mają szersze chromowane obramowania. Trójwymiarowo uformowane lampy tylne nowego BMW serii 7, teraz niższe o 35 mm, prezentują się szlachetnie i precyzyjnie. Ich diodowe źródła światła umieszczone są za czerwonymi i czarnymi kloszami, których kształt podkreśla kontury lamp tylnych w kształcie litery L. Inną nowością jest precyzyjna, sześciomilimetrowa listwa świetlna umieszczona pod chromowaną wstęgą biegnącą na całej szerokości pokrywy bagażnika od jednej lampy do drugiej. Dodatkową możliwość indywidualizacji oferuje pakiet sportowy M oraz stylistyka Pure Excellence, jak również nowe lakiery karoserii i obręcze kół ze stopów lekkich. W połączeniu z pakietem sportowym M po raz pierwszy oferowane są rozszerzone błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line. Wnętrze: luksus i wyrafinowany styl. Wewnątrz nowego BMW serii 7 przestronne, komfortowe wnętrze, wyselekcjonowane materiały, harmonijnie dopasowane elementy stylistyczne i ekskluzywne wykonanie tworzą spójną, luksusową atmosferę. Ofertę uzupełnia teraz opcjonalna ekskluzywna skóra Nappa z rozszerzonym stebnowaniem. Obszerna, trójwymiarowa struktura powierzchni siedzisk i oparć przednich i tylnych siedzeń, podłokietników w drzwiach i konsoli środkowej nadaje wnętrzu wyrazistą atmosferę. Nowością w ofercie opcjonalnych listew ozdobnych są wersje z drewna szlachetnego ciemnego dębu amerykańskiego z metalową intarsją oraz z błyszczącej szarometalizowanej topoli słojowanej. Wyższy komfortu jazdy w nowym BMW serii 7 to zasługa również poprawionej akustyki poprzez lepsze wytłumienie na tylnych nadkolach, słupkach B i w tylnych wylotach pasów bezpieczeństwa. Oprócz tego zastosowano grubsze szkło w szybach bocznych i tylnej oferowane w zależności od modelu w wyposażeniu standardowym lub jako opcjonalne szyby komfortowe.

Nowa standardowa kierownica skórzana ma zmodyfikowany układ przycisków wielofunkcyjnych. Oferowana również w standardzie niecka do bezprzewodowego ładownia kompatybilnych telefonów komórkowych znajduje się teraz bezpośrednio przed uchwytami na napoje. Opcjonalny ambientowy akcent świetlny w stylu przydymionego szkła na słupkach B jeszcze lepiej komponuje się z wnętrzem nowego BMW serii 7. Najnowsza wersja tabletu BMW Touch Command ma zmodernizowany osprzęt i oprogramowanie systemu operacyjnego BMW 7.0. Opcjonalny system rozrywki z tyłu obejmuje teraz dwa dotykowe ekrany Full HD o przekątnej 10 cali ze stacją Blu-ray.

Napęd: silnik V12 z filtrem cząstek stałych do silników benzynowych, nowy silnik V8, modele hybrydowe plug-in teraz z 6- cylindrowym silnikiem rzędowym.

Oferta silników w nowym BMW serii 7 obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne sześcio-, ośmio-i dwunastcylindrowe oraz całkowicie nowy napęd hybrydowy plug-in. Topowa jednostka to silnik V12 o pojemności 6,6 l i mocy 430 kW (585 KM) w BMW M760Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,5 – 12,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 285 – 282 g/km*), którego emisję spalin optymalizuje teraz filtr cząstek stałych do silników benzynowych. BMW 750i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,5 – 9,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 217 – 217 g/km*) oraz w BMW 750Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6 – 9,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 218 – 218 g/km*) wyposażone jest w nowy silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy zwiększonej o 60 kW (80 KM) do 390 kW (530 KM). Modele hybrydowe plug-in w nowym BMW serii 7 łączą sportowy charakter, komfort jazdy i wygodne wnętrze luksusowych limuzyn z bardzo wysoką wydajnością oraz możliwością jazdy na samym napędzie elektrycznym bez lokalnej emisji spalin i niemal bezgłośnie. Modele hybrydowe plug-in mają teraz odpowiednio dopasowany 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy i ulepszony akumulator wysokonapięciowy. Dzięki temu w trybie SPORT kierowca ma do dyspozycji łączną moc 290 kW/394 KM. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym modeli BMW 745e, BMW 745Le i BMW 745 Le xDrive wynosi od 2,6 do 2,1 l na 100 km*, emisja CO2 od 59 do 48 g/km*, a zużycie energii 16,3 do 15,0 kWh na 100 km*. Zasięg w trybie elektrycznym tych trzech modeli wynosi 50 – 58 km*. Ofertę silników nowego BMW serii 7 uzupełniają trzy wysokowydajne i niskoemisyjne 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o pojemności 3,0 l wyposażone nawet w cztery turbosprężarki. Najwyższe osiągi w modelu z silnikiem wysokoprężnym segmentu samochodów luksusowych zapewnia jednostka o mocy 294 kW (400 KM) w BMW 750d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 157 – 152 g/km*) i w BMW 750 Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1 – 5,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 160 – 155 g/km*). Silnik w BMW 740d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 158 – 148 g/km*) i BMW 740Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 158 – 149 g/km*) generuje moc 235 kW (320 KM). Podstawową jednostką napędową jest silnik o mocy 195 kW (265 KM) w BMW 730d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144 – 138 g/km*), BMW 730Ld (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 145 – 139 g/km*), BMW 730d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 – 5,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 150 – 143 g/km*) i BMW 730Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 – 5,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153 – 147 g/km*).

Zobacz również:   Ford powraca do Le Mans w 2016 roku z nowym Fordem GT

Układ jezdny: komfort i dynamika wedle uznania.

Właściwości jezdne nowego BMW serii 7 charakteryzuje wyjątkowy balans między luksusowym komfortem i typową dla marki dynamiką. Konstrukcja układu jezdnego, resorowanie i amortyzacja, układ kierowniczy i hamulcowy mają zapewniać zarówno komfortową, spokojną jazdę niezależnie od stanu nawierzchni, jak i sportowo aktywny styl prowadzenia samochodu. Wszystkie warianty nowego BMW serii 7 są wyposażone w adaptacyjny układ jezdny z regulowanymi elektronicznie amortyzatorami i zawieszeniem pneumatycznym obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia. Opcjonalnie dostępny jest także zintegrowany aktywny układ kierowniczy i oferowany we wszystkich wariantach z wyjątkiem hybryd plug-in układ jezdny Executive Drive Pro.

Systemy wspomagające kierowcę: kolejny postęp na drodze do
automatyzacji jazdy.

Szeroki wybór standardowych i opcjonalnych systemów wspomagających
kierowcę podkreśla rolę nowego BMW serii 7 jako wyjątkowo innowacyjnego i progresywnego samochodu w segmencie aut luksusowych. System asystujący kierowcy Professional, kompletny pakiet zapewniający komfortową i bezpieczną jazdę, obejmuje m.in. asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu z asystentem jazdy w korku oraz asystentem utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystenta omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, drogą z pierwszeństwem przejazdu i jazdą pod prąd oraz aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Pomoc przy parkowaniu i manewrowaniu zapewnia standardowy asystent parkowania. Obejmuje teraz również asystenta cofania, który prowadzi samochód na biegu wstecznym na dystansie do 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana na wprost.

Intuicyjna obsługa i doskonała łączność sieciowa: BMW Operating System 7.0 i inteligentny asystent osobisty BMW.

Nowe BMW serii 7 wyposażone jest standardowo w BMW Live Cockpit Professional. Obejmuje on system nawigacyjny i multimedialny oraz w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz monitor pokładowy o przekątnej 10,25 cala. Nowy system operacyjny BMW 7.0 wyróżniają nowoczesne, cyfrowe funkcje precyzyjnie dostosowane do potrzeb kierowcy. Intuicyjną obsługę zapewnia kierowcy funkcja dotykowa monitora pokładowego, kontroler iDrive, przyciski na kierownicy i sterowanie głosowe. W skład systemu operacyjnego wchodzi również inteligentny asystent osobisty BMW. Cyfrowy „pilot” aktywowany za pomocą sterowania głosowego w języku angielskim (komenda „Hej BMW”) wspiera kierowcę w obsłudze samochodu i będzie stale zwiększać swoje możliwości poprzez zdalną aktualizację oprogramowania. Za pomocą naturalnie wypowiadanych poleceń umożliwia także aktywację trybów Experience oraz programu witalizacji i relaksu z odpowiednio dopasowanymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacienienia, ogrzewania lub wentylacji foteli.

Leave a Reply