John Cooper Works prezentuje drugi najbardziej atletyczny samochód w nowej generacji modeli; nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio zaprasza entuzjastów wyścigów, by zasmakowali radości z jazdy w ten szczególny sposób; unikatowa koncepcja samochodu w segmencie samochodów małych łączy autentyczny wyścigowy charakter z intensywną radością płynącą z jazdy kabrioletem, uzupełniony najwyższą jakością dojrzałych produktów nowej generacji MINI.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (1)

Porywające osiągi i ekstrawertyczna charyzma; napęd, technologia zawieszenia i aerodynamika opracowana na podstawie wieloletniego doświadczenia rajdowego; wyróżniające wzornictwo w unikatowym stylu John Cooper Works i indywidualizm nowego kabrioletu MINI.

4-cylindrowy silnik 2.0 l zaprojektowany wyłącznie dla modeli John Cooper Works; obecna generacja silników opartych na technologii MINI TwinPower Turbo; fascynujące osiągi i ekscytujący dźwięk dzięki specjalnie zaprojektowanym tłokom, turbosprężarce doładowującej i układowi wydechowemu; najmocniejszy silnik w ofercie MINI o mocy 170 kW; wzrost mocy o 15 kW w porównaniu do poprzedniego modelu i 29 kW w porównaniu do nowego kabrioletu MINI Cooper S Cabrio: maksymalny moment: 320 Nm; manualna skrzynia 6-biegowa w standardzie, sportowa automatyczna skrzynia 6-biegowa Steptronic dostępna jako opcja; łączne zużycie paliwa w cyklu europejskim: 6,5 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 w cyklu europejskim: 152 g/km (138 g/km).

Wyjątkowo sportowe przyspieszenie i elastyczność; 0 – 100 km/h w 6,6 sekundy (minus 0,3 sekundy) w przypadku skrzyni manualnej i 6,5 sekundy (minus 0,6 sekundy) w przypadku skrzyni Steptronic, 80 – 120 km/h w 6,1 sekundy (minus 0,7 sekundy); maksymalna prędkość zwiększona o 7 km/h do 242 km/h (ze skrzynią automatyczną: 240 km/h).

Napęd na przednie koła; wysokiej jakości technologia zawieszenia, doskonale dostosowana do założeń konstrukcyjnych pojazdu i charakterystyki silnika; w standardowym wyposażeniu sportowe hamulce Brembo, srebrne17-calowe koła z lekkiego stopu John Cooper Works Track Spoke i zależne od prędkości wspomaganie kierownicy Servotronic; dynamiczna kontrola amortyzatorów (Dynamic Damper Control) dostępna jako opcja; system Dynamic Stability Control (DSC) w standardzie z DTC (Dynamic Traction Control – dynamiczną kontrolą trakcji), EDLC (Electronic Differential Lock Control – elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego) i kontrolą osiągów (Performance Control).

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Mocno ekspresyjne wzornictwo z dynamicznie wydłużoną sylwetką, emanujący siłą kształt powierzchni i zoptymalizowane prowadzenie powietrza w stylu John Cooper Works; duże wloty powietrza chłodzącego w przednim fartuchu, które zajmują także miejsce przeznaczone na światła postojowe i przeciwmgłowe w kabriolecie MINI Cabrio; wyróżniające ukształtowanie progów i tylnego fartucha; reflektory LED z białym szkłem kierunkowskazów i tylne światła LED w standardzie; grill, logo John Cooper Works przed drzwiami bocznymi i na klapie bagażnika; opcjonalnie zielony lakier Rebel Green dostępny wyłącznie w modelach John Cooper Works.

Nowy dach z tkaniny z napędem elektrycznym, bardzo cichy; w pełni automatyczne zamykanie i otwieranie miękkiego dachu w ciągu 18 sekund od naciśnięcia przycisku, także podczas jazdy z prędkościami do 30 km/h; funkcja dachu przesuwnego dostępna przy każdej prędkości; opcjonalnie dach MINI Yours ze zintegrowaną wysokiej jakości grafiką przedstawiającą flagę Wielkiej Brytanii.

Wymiary pojazdu, rozstaw osi i kół znacznie większe, niż w poprzednim modelu; zoptymalizowane siedzenia; tylne siedzenia łączone, zwiększona powierzchnia siedzeń; pojemność bagażnika zwiększona do 215 l z zamkniętym dachem i 160 l z otwartym dachem; standardowe wykonanie obejmuje składane, rozdzielone oparcie, zwiększoną przestrzeń bagażową przy złożonym oparciu i funkcję łatwego ładowania (Easy Load).

Wysokiej jakości wnętrze tworzące wyjątkową atmosferę, nowoczesna koncepcja wyświetlaczy i korzystania z wyposażenia w nowej generacji MINI; do tego kabina sportowego samochodu typowa dla modeli John Cooper Works; w pełni zintegrowane pręty zabezpieczające w przypadku przewrócenia pojazdu, umieszczone za tylnymi siedzeniami; sportowe siedzenia John Cooper Works w kolorze Dinamica/fabric Carbon Black ze zintegrowanymi zagłówkami; pasy na progi John Cooper Works; skórzana kierownica John Cooper Works z wielofunkcyjnymi przyciskami i manetki zmiany biegów połączone ze sportową automatyczną skrzynią 6-biegową Steptronic; dźwignia zmiany biegów lub nastawcza John Cooper Works; wyświetlacze w kabinie, centralny panel instrumentów i jego otoczenie charakteryzuje wzornictwo specyficzne dla modelu; pedały i podnóżek kierowy wykonane ze stali nierdzewnej.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Wysoce sztywna struktura nadwozia ze wzmocnieniami typowymi dla kabrioletu, reagującymi elastycznie podczas jazdy, maksymalnie chroniącymi kierowcę i pasażerów; kompletny zestaw standardowych systemów bezpieczeństwa z przednimi poduszkami powietrznymi, poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę i klatkę piersiową wbudowanymi w oparcie, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX na przednim i tylnym siedzeniu pasażera, wskaźnik ciśnienia w oponach i częściowo aktywna pokrywa komory silnika dla optymalnej ochrony pieszych; sterowanie pasami i zabezpieczeniem w przypadku przewrócenia w zależności od potrzeb za pomocą scentralizowanego elektronicznego systemu bezpieczeństwa.

Standardowe wyposażenie obejmuje w pełni automatyczną obsługę miękkiego dachu, klimatyzację, tryby jazdy MINI Driving Modes, Radio MINI Boost z wyjściami AUX-IN i USB, oraz kontrolę odległości parkowania (Park Distance Control). Koła Cup Spoke 2-tone; pasy John Cooper Works na masce oraz komponenty zewnętrzne i wewnętrzne z linii wzornictwa John Cooper Works Pro.

Pełny program informacyjno-rozrywkowy MINI Connected; stale uaktualniany wybór aplikacji do zintegrowania z samochodem poprzez smartfon; ekskluzywne funkcje MINI takie jak MINI Streetwise, wyszukiwanie w internecie, Sports Instruments i Force Meter; asystent podróży MINI Connected XL Journey Mate z radarem ruchu drogowego działającym w czasie rzeczywistym i funkcja ostrzegania o deszczu; usługi internetowe w zakresie korzystania z sieci społecznych oraz ofert rozrywki takich jak Spotify, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody, TuneIn i GoPro.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Silniki, osiągi, zużycie paliwa i emisje:

Kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio:

Silnik
Typ: 4- cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie,wtrysk bezpośredni, w pełni zmienne fazy rozrządu, zmienne fazy rozrządu)
Pojemność: 1 998 cc
Moc maksymalna: 170 kW przy 5 200 – 6 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1 250 – 4 800 obr./min
Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,6 sekundy (ze skrzynią automatyczną: 6,5 sekundy)
Prędkość maksymalna: 242 km/h (240 km/h)
Średnie zużycie paliwa*: 6,5 (5,9 l)/100 km
emicja CO2*: 152 g/km (138 g/km), standard emisji: EU6
Wymiary zewnętrzne
Długość: 3 874 mm
Szerokość: 1 727 mm
Wysokość: 1 415 mm
Rozstaw osi: 2 495 mm

Kiedy pasja do wyścigów samochodowych jest siłą napędową, a intensywna przyjemność z jazdy kabrioletem staje się celem, nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio jest doskonałym sposobem na jego osiągnięcie. Drugi model John Cooper Works z najnowszej generacji łączy silnik i technologię zawieszenia zoptymalizowaną do użytku na torze wyścigowym z charakterystycznym wzornictwem i wyposażeniem oraz wyrafinowanymi cechami nowego kabrioletu MINI Cabrio. Zwiększa to jeszcze bardziej fascynację kabrioletem z czterema siedzeniami, o wysokich sportowych osiągach, który nadal jest unikatem w segmencie samochodów małych.

Najnowsza wersja kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio (łączne zużycie paliwa w cyklu europejskim: 6,5 l/100 km, łączna emisja CO2 w cyklu europejskim: 152 g/km) oferuje najbardziej ekskluzywny sposób, by cieszyć się jazdą. Dzięki spontanicznemu doprowadzeniu mocy i atrakcyjnemu dźwiękowi, najpotężniejszy silnik w ofercie brytyjskiej marki – 170 kW – robi spore wrażenie. W pełni elektryczna obsługa dachu z tkaniny jest bardzo cicha, otwiera się on i zamyka w ciągu 18 sekund od naciśnięcia przycisku. Wydłużona sylwetka i mocno zarysowane powierzchnie kabrioletu z czterema fotelami uzupełniają elementy wzornictwa stworzonego specjalnie dla tego modelu John Cooper Works, aby zoptymalizować wloty powietrza chłodzącego i aerodynamikę. Technologia zawieszenia opiera się na ugruntowanej fachowej wiedzy z zakresu wyścigów i w połączeniu z typowymi dla kabrioletu wzmocnieniami sprawia, że samochód jest zwinny i precyzyjnie sterowany podczas dynamicznej jazdy. Postęp w nowym kabriolecie MINI John Cooper Works Cabrio daje się także zauważyć porównując go do poprzedniego modelu pod względem przyspieszenia, przestrzeni i wysokiej jakości wnętrza, z prętami chroniącymi w przypadku przewrócenia, które w razie potrzeby wysuwają się automatycznie, jeżeli jest to konieczne, i znajdują się za oparciami tylnych siedzeń.

Moc, która teraz zapewnia prawdziwie wyjątkowe wyścigowe wrażenia podczas jazdy z otwartym dachem pochodzi z 2.0-litrowego 4-cylindrowego silnika opracowanego na bazie najnowszej generacji silników z technologią MINI TwinPower Turbo, o mocy maksymalnej przekraczającej moc poprzedniego modelu o 15 kW. Osiągi są też wyższe niż w przypadku kabrioletu MINI Cooper S Cabrio. Dodatkowa moc tego małego atlety z logo John Cooper Works wynosi obecnie 29 kW. Nowy silnik wytwarza też maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm i przyspiesza MINI John Cooper Works Cabrio za pomocą ręcznej skrzyni 6-biegowej w 6,6 sekundy od 0 do 100 km/h – czyli 0,3 sekundy szybciej, niż w modelu poprzednim. W połączeniu z opcjonalną nową generacją sportowej automatycznej skrzyni 6-biegowej Steptronic, przyspieszenie trwa tylko 6,5 sekundy (minus 0,6 sekundy). Elastyczność także została poprawiona o około 10 procent. Samochód potrzebuje tylko 6,1 sekundy, aby przyspieszyć od 80 do 120 km/h.

Ekscytujące dane liczbowe osiągów i właściwości prowadzenia nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio – nad którymi kierowca zawsze ma pełną kontrolę, nawet podczas bardzo sportowej jazdy – wynikają z precyzyjnie skonfigurowanego pakietu, który obejmuje nie tylko silnik, lecz także sportowy układ wydechowy, sportowe zawieszenie, włącznie z 17-calowymi kołami z lekkiego stopu John Cooper Works, sportowego układu hamulcowego, opracowanego we współpracy ze specjalnym producentem Brembo, pakietu aerodynamicznego John Cooper Works Aerodynamics Kit i wyróżniającego projektu kabiny ze sportowymi fotelami John Cooper Works. Osiągi samochodu, jego wygląd i fascynujące przeżycia podczas jazdy sprawiają, że kabriolet ten posiada cechy, które odzwierciedlają zarówno wieloletnie doświadczenie w wyścigach samochodowych jak i tradycyjny związek MINI z John Cooper Works. Do dnia dzisiejszego, nazwisko legendarnego projektanta samochodów sportowych Johna Coopera – który kiedyś utorował drogę klasycznego Mini na tor wyścigowy – oznacza intensywną przyjemność płynącą z jazdy i osiągnięcia tego małego brytyjskiego samochodu w wyścigach samochodowych.

Ekskluzywny charakter kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio wyraża się także w szczególnie bogatym wyposażeniu standardowym. Poza w pełni automatycznym miękkim dachem, standardowe wyposażenie pokładowe obejmuje klimatyzację i Radio MINI Boost z wyjściami AUX-IN i USB oraz reflektory LED, tryby jazdy MINI Driving Modes i kontrolę odległości parkowania Park Distance Control. Aby zwiększyć przyjemność płynącą z jazdy, wygodę i jeszcze bardziej podkreślony indywidualny styl, dostępny jest szereg specjalnych opcji i akcesoriów do tuningu John Cooper Works poza opcjonalnym wyposażeniem nowego kabrioletu MINI Cabrio. Opcje dostępne wyłącznie w modelach John Cooper Works obejmują zielony lakier nadwozia Rebel Green, 18-calowe koła z lekkiego stopu John Cooper Works i pasy na masce John Cooper Works. Co więcej, opcjonalny wyświetlacz przezierny (MINI Head-Up Display) w nowym kabriolecie MINI John Cooper Works Cabrio posiada dodatkową treść, która jeszcze bardziej potęguje atletyczną przyjemność płynącą z jazdy.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (8)

Silnik: wyścigowe doświadczenie i najwyższa moc.

Obecna generacja silników z technologią MINI TwinPower Turbo uwidacznia znaczny postęp w zakresie dostarczania energii, gładkiej pracy i sprawności. Dzięki temu silniki te nadają się idealnie dla spragnionych wysokich osiągów; posiadają charakterystyki rodem z torów wyścigowych typowe dla modeli John Cooper Works. 4-cylindrowy benzynowy silnik kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio, tradycyjnie montowany poprzecznie z przodu, to 25-procentowy wzrost pojemności w porównaniu do poprzedniego modelu, oraz 10-procentowy wzrost mocy i o 23 procent większy maksymalny moment.

Poza objętością 2.0 l, technologia MINI TwinPower Turbo to kolejne podobieństwo do silnika używanego w kabriolecie MINI Cooper S Cabrio. Obejmuje ona turbodoładowanie wbudowane w kolektor wylotowy, bezpośredni wtrysk z wtryskiwaczami ułożonymi centralnie między zaworami, w pełni zmienne fazy rozrządu w formie VALVETRONIC opatentowane przez Grupę BMW i zmienne fazy rozrządu po stronie wlotu i wylotu (double VANOS). Do tego dochodzą wybrane modyfikacje, które zwiększają moc silnika w kabriolecie MINI John Cooper Works Cabrio o 29 kW oraz wyraźnie zoptymalizowaną siłę pociągową. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj nowo opracowany turbozespół ładujący. Jest on wykonany z materiału wysoce odpornego na wysokie temperatury i wytwarza zwiększone ciśnienie powietrza ładującego dla prostego, sportowego przeniesienia mocy, w szerokim zakresie prędkości. Zharmonizowane z zespołem turboładującym są specjalne tłoki, pozwalające na zmniejszenie kompresji, która dostosowana jest do wysokiego ciśnienia powietrza ładującego. Konstrukcja ta pozwala na wysokie osiągi typowe dla samochodów sportowych, a szybko podłączane przeniesienie energii jest utrzymywane przez cały czas, w pełnym zakresie obciążeń.

Silnik nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio osiąga maksymalny moment 320 Nm już przy 1 250 obr./min. a maksymalne obroty to 4 800 obr./min.. Przy 5 200 obr./min. osiąga moc maksymalną 170 kW, którą utrzymuje na stałym poziomie 6 000 obr./min.. Moc ta nie tylko umożliwia bardzo duże przyspieszenie od zera, lecz także duże przyspieszenia w trakcie jazdy. Nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy (ze skrzynią automatyczną: 6.5 sekundy), a od 80 do 120 km/h na piątym biegu standardowej skrzyni manualnej w 6,1 sekundy. Maksymalna prędkość nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio wynosi 242 km/h (ze skrzynią automatyczną: 240 km/h).

Wyścigową technologię silnika uzupełnia specjalny sportowy układ wydechowy, który ujawnia swoje zalety szczególnie podczas jazdy z opuszczonym dachem. Dzięki niskiemu ciśnieniu wstecznemu spalin, nie tylko sprzyja spontanicznemu przeniesieniu mocy z silnika, lecz także wytwarza dźwięk typowy dla modeli John Cooper Works, który głębokim, emocjonalnym tonem podkreśla sportowy charakter silnika we wszystkich zakresach jego pracy.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (9)

Nowa wysoka sprawność dzięki MINImalistycznej technologii.

Dzięki zwiększonej sprawności nowej generacji silników i przekładni, inteligentnej, lekkiej konstrukcji, zoptymalizowanym właściwością aerodynamicznym i rozwiniętej technologii MINImalistycznej, nowy model MINI John Cooper Works Cabrio osiąga nowe, wysokie wartości w zakresie sprawności. Dostosowana do wyposażenia masa tego czołowego kabrioletu jest jeszcze niższa, niż w modelu poprzednim, mimo zwiększonych wymiarów i większego silnika. Co więcej, z funkcji auto start/stop można teraz używać w połączeniu ze skrzynią Steptronic. Standardowe tryby jazdy (MINI Driving Modes) obejmują tryb ekologiczny (GREEN), który charakteryzuje się wysoką sprawnością i oszczędnością. W modelach wyposażonych w przekładnię Steptronic można używać funkcji coastingu, kiedy to układ przenoszenia mocy jest odłączany od silnika przy prędkościach między 50 i 160 km/h, jak tylko kierowca zdejmie nogę z gazu.

Wariant nowego kabrioletu MINI John Cooper Works wyposażony w skrzynię manualną osiąga zużycie paliwa w cyklu europejskim wynoszące 6,5 l / 100 km i emisję CO2 na poziomie 152 g/km. To prawie 5 procent mniej, niż w modelu poprzednim. W przypadku opcjonalnej 6-biegowej skrzyni Steptronic zużycie paliwa i poziom emisji są ograniczone o ok. 19 procent do 5,9 l / 100 km i 138 g/km.

Dynamika i sprawność: manualna skrzynia 6-biegowa z dostosowaniem prędkości silnika, 6-biegowa skrzynia automatyczna Steptronic z manetkami zmiany biegów przy kierownicy.

Standardowa manualna skrzynia 6-biegowa charakteryzuje się niską masą i krótkimi odległościami przełożeń oraz zoptymalizowanymi właściwościami akustycznymi i drganiami. Jest ona świetnie dopasowana do osiągów silnika i oferuje wysoki poziom innowacji, który jest szczególnie widoczny podczas sportowej jazdy. Czujnik przełożeń pozwala na aktywne dostosowanie prędkości silnika. Podczas zmiany biegów, prędkość silnika można automatycznie dostosować do prędkości obrotowej wału wejściowego dla wybranego biegu. Pozwala to na łączenie sprzęgła bez szarpnięć i zwiększa wygodę.

Opcjonalna sportowa automatyczna skrzynia 6-biegowa Steptronic oferuje wysoki poziom sprawności i komfortu, oraz dynamikę i bardzo dużą prędkość zmiany biegów. W trybie manualnym biegi można zmieniać używając manetek przy kierownicy. Ponadto, w połączeniu z systemem nawigacji MINI nowa generacja przekładni Steptronic uwzględnia profil trasy w automatycznej zmianie biegów. Na podstawie danych nawigacyjnych, odpowiednie przełożenie odpowiada sytuacji na drodze przed nami, np. przed skrzyżowaniami lub zakrętami. Zapobiega to niepotrzebnemu wrzucaniu wyższego biegu między dwoma zakrętami na krótkim odcinku drogi.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (10)

Precyzja i elastyczność na najwyższym poziomie: sportowe zawieszenie, sportowy układ hamulcowy Brembo, wzmocnienia typowe dla kabrioletu.

Razem z charakterystyczną dla marki koncepcją, na którą składa się napęd na przednie koła, niski środek ciężkości, krótkie nadkola, i szeroki rozstaw kół oraz sztywna konstrukcja nadwozia o zoptymalizowanej masie, technologia zawieszenia została znacznie rozwinięta na potrzeby najnowszego MINI i stanowi doskonałą podstawę ekscytujących wrażeń z wyścigowej jazdy. Karoseria nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio została wyposażona w nowe pręty przeciwdziałające skręcaniu z przodu i z tyłu w dolnej części nadwozia, selektywną optymalizację w okolicy progów bocznych i płytę usztywniającą pod silnikiem.

Nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio wyposażono standardowo w sportowe zawieszenie, które także czerpie korzyści z ugruntowanej zasady konstrukcyjnej – przedniej osi jednoprzegubowej i tylnej osi wieloprzegubowej – niewystępującej u konkurencji – oraz zoptymalizowane szczegóły dostosowane do szczególnie wysokich osiągów silnika i pozostałych parametrów tego sportowego kabrioletu. Aby zmniejszyć masę i zwiększyć sztywność komponentów, oś przednią wyposażono w aluminiowe łożyska obrotowe oraz wsporniki osi i wahacze wykonane ze stali wysokowytrzymałej. Kinematyka osi wspiera elastyczną reakcję na ruchy kierownicy oraz daje poczucie dokładności sterowania przy ograniczonym do minimum momencie obrotowym. Także na osi tylnej, wysoce sztywna stal zapewnia zwiększoną sztywność i niską masę, rurowe pręty zabezpieczające przed toczeniem i umieszczone na przedniej i tylnej osi, innowacyjne ułożyskowanie osi, włącznie z hydraulicznie amortyzowanym gniazdem silnika i potrójnymi łożyskami wsporczymi, które odłączają amortyzatory od nadwozia, również przyczyniają się do tego, że nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio prowadzi się stabilnie, z optymalnym komfortem nawet w bardzo sportowych sytuacjach.

Zobacz również:   Koncepty Suzuki na Tokyo Motor Show

Kolejną standardową cechą jest układ hamulcowy o szczególnie wysokich osiągach, opracowany wyłącznie na potrzeby modeli John Cooper Works. Stworzone we współpracy ze specjalistycznym producentem Brembo, 4-tłokowe tarczowe hamulce z zamocowanymi nieruchomo szczękami gwarantuje stałe, doskonałe działanie, nawet przy dużym obciążeniu na torze. Szczęki hamulca polakierowano na czerwono i dodano logo producenta. Co więcej, standardowe, srebrne 17-calowe obręcze z lekkiego stopu John Cooper Works posiadają formę nazwaną Track Spoke, opracowaną na potrzeby tego modelu. Obręcze z lekkiego stopu John Cooper Works są opcjonalnie dostępne także w kolorze czarnym w tym samym rozmiarze i z tym samym wzornictwem, lub jako Cup Spoke 2-tone, w rozmiarze 18 cali.

DSC z kontrolą osiągów Performance Control, wspomaganiem Servotronic i trybami jazdy MINI Driving Modes w standardzie, dynamiczne sterowanie amortyzatorami Dynamic Damper Control jako opcja.

Standardowy system stabilności (Dynamic Stability Control – DSC) z funkcjami DTC (Dynamic Traction Control – dynamiczną kontrolą trakcji), EDLC (Electronic Differential Lock Control – elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego) przedniej osi i kontrolą osiągów (Performance Control) pomaga zwinnie pokonywać zakręty przy dużej prędkości. Funkcja Torque Steer Compensation, wchodząca w skład elektromechanicznego wspomagania, zapobiega samosterowności wynikająca z różnych momentów obrotowych na kołach napędowych. Jego standardowe funkcje obejmują dostosowane do prędkości wspomaganie Servotronic, zapewniające maksymalną precyzję przy skręcaniu i wygodne manewrowanie przy niskich prędkościach.

Dynamiczne sterowanie amortyzatorami (Dynamic Damper Control) jest dostępne opcjonalnie w nowym kabriolecie MINI John Cooper Works Cabrio. Do wyboru są tutaj dwa ustawienia: sportowe lub komfortowe. Odpowiednie ustawienie aktywowane jest poprzez standardowe tryby jazdy MINI Driving Modes. Poza standardowym trybem MID można wybrać tryb SPORT i GREEN. Tryby jazdy MINI Driving Modes wybiera się przełącznikiem obrotowym umieszczonym w podstawie dźwigni zmiany biegów. Wpływają one nie tylko na program opcjonalnie elektrycznie sterowanych amortyzatorów, lecz także na pedał gazu i kierowanie, akustykę silnika i przełożeń skrzyni Steptronic, jeżeli jest zamontowana.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (11)

Wzornictwo zewnętrzne: dynamicznie wydłużona sylwetka, mocno zarysowane powierzchnie, wyróżniające znaki sportowych osiągów.

Nowa edycja kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio to wynik postępującej ewolucji i odzwierciedlenie szczególnego charakteru. Typowy styl linii i powierzchni gwarantuje wyjątkowy wygląd, czy to z opuszczonym czy z podniesionym dachem. Duże, okrągłe reflektory z chromowanymi pierścieniami, sześciokątny grill, charakterystyczny kierunkowskaz boczny i czarne obrzeża wzdłuż dolnej krawędzi nadwozia wyraźnie sygnalizują powiązanie ze szlachetną brytyjską marką.

Dynamicznie wydłużona sylwetka, mocno zarysowane powierzchnie, krótkie nadkola i szeroki rozstaw kół – to cechy sportowego wyglądu auta, które jeszcze bardziej podkreślają osiągi typowe dla modeli John Cooper Works. Przednia część obejmuje wyjątkowo duże wloty powietrza, które wskazują na wysokie zapotrzebowanie na chłodzenie silnika, pozostałych elementów i hamulców. Koncepcja chłodzenia nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio przewiduje także dodatkowe wloty powietrza w zewnętrznych okolicach przedniego fartucha, aby zapewnić optymalną temperaturę pracy również w warunkach typowych dla toru wyścigowego. Wloty umieszczone na powierzchni zajmowanej przez światła przeciwmgielne gwarantują dostęp powietrza do dodatkowej tylnej chłodnicy.

Sześciokątny grill w centralnej przedniej części posiada charakterystyczny wzór plastra miodu i polakierowaną na czerwono poprzeczkę w dolnej części. Logo John Cooper Works również się tutaj znajduje, podobnie jak na klapie bagażnika. Standardowe reflektory LED otoczone są światłem do jazdy dziennej, także w technologii LED, natomiast ich dolna część jest biała i mieści kierunkowskaz.

Precyzyjnie ukształtowane elementy prowadzące powietrze w dolnej części przedniego fartucha pomagają zoptymalizować aerodynamiczne właściwości samochodu, podobnie jak progi o indywidualnym kształcie, z klapkami i dyfuzorem. Kolejnymi ekskluzywnymi cechami zewnętrznymi są okolice bocznego kierunkowskazu, podkreślone czerwoną linią, oraz logo John Cooper Works na czarnym tle. Do tego rury wydechowe sportowego układu wydechowego system wbudowanego centralnie w tylny fartuch, które wyróżniają się szczególnie dużą średnicą. Nadwozie lakierowane w kolorze zielonym Rebel Green, dostępnym wyłącznie w nowych modelach MINI John Cooper Works. Opcjonalnie, za dopłatą, obudowy lusterek zewnętrznych dostępne są w kolorze białym, czarnym lub – także wyłącznie w przypadku modeli MINI John Cooper Works – czerwonym Chili Red. Pasy John Cooper Works na masce to kolejna opcja zarezerwowana tylko dla modeli ostatniej generacji.

W pełni automatyczny miękki dach: po raz pierwszy z w pełni elektrycznym napędem i opcjonalnie dostępny jako dach MINI Yours z flagą brytyjską.

Jak poprzednio, nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio posiada także w pełni automatyczny miękki dach. Obejmuje on podgrzewane tylne okno, wysokiej jakości wykładzinę i jeszcze bardziej zoptymalizowaną akustykę. Po raz pierwszy, dach jest obsługiwany tylko elektrycznie i dlatego pracuje wyjątkowo cicho. W pełni zautomatyzowany dach może być uruchomiony w każdym momencie naciśnięciem przycisku. Można go otworzyć i zamknąć w 18 sekund, nawet podczas podróży z prędkościami 30 km/h. Funkcja dachu przesuwnego dostępna jest przy każdej prędkości, pozwalając na odsuwanie przedniej części w odstępach 40 cm.

Alternatywą standardowego czarnego dachu jest dach MINI Yours, posiadający tkaną, szaroczarną grafikę przedstawiającą flagę brytyjską. Inna opcja to nowo zaprojektowana owiewka, wyjątkowo łatwa w obsłudze i lekka.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (14)

Najwyższej jakości sportowe wnętrze.

Dzięki zwiększeniu rozmiarów w porównaniu do poprzedniego modelu, nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio oferuje więcej przestrzeni na czterech siedzeniach. Ponadto, wnętrze charakteryzuje się wysokiej jakości harmonicznym wzornictwem, oraz najwyższej jakości materiałami i wykonaniem. Z przodu i z tyłu znajdują się uchwyty na kubki i schowki na napoje i sprzęt przydatny w podróży. Butelki o pojemności 1,5 l można włożyć w schowki na drzwiach. Opcjonalnie dostępny jest pakiet bagażowy, obejmujący siatki do bagażnika i przestrzeń na nogi pasażerów oraz gniazdko 12V w bagażniku. Dojrzały charakter kabrioletu z 4 fotelami odzwierciedlają także szczegóły, takie jak wyjścia pasów z przodu i z tyłu, z mocowaniami tylnymi będącymi jednocześnie pokrywami zabezpieczenia w przypadku przewrócenia, obecnie zintegrowanego w sposób widoczny.

Dodatkowe funkcje, nowy wyświetlacz i koncepcja obsługi powiązane są ze specyficznymi cechami wzornictwa w stylu John Cooper Works, wzmacniając intensywne przeżycia podczas jazdy, jakie oferuje ten samochód. Standardowe wystrój obejmuje nowe sportowe siedzenia John Cooper Works ze zintegrowanymi zagłówkami i tapicerką Dinamica/fabric i czarnym kolorem Carbon Black. Nowe siedzenia również są opcjonalnie dostępne w wersji z czarnej skóry Dinamica/Carbon Black z czerwonymi aplikacjami. Jednolite siedzenie tylne, jest tak zaprojektowane, aby utrzymać pasażera na ostrych zakrętach. W skład standardowego wyposażenia wchodzi nowo zaprojektowana skórzana kierownica John Cooper Works z przyciskami wielofunkcyjnymi i pasy pokrywające progi John Cooper Works, a także dźwignia zmiany biegów John Cooper Works, pedały ze stali nierdzewnej i podnóżek dla kierowcy oraz wyświetlacze umieszczone w kabinie z ciemnymi zegarami. Wystrój wnętrza w czarną kratę (Black Chequered) z czerwonymi elementami nie tylko na powierzchni siedzeń, lecz także na kierownicy, na dźwigni zmiany biegów i okolicy centralnego panelu instrumentów – wszystkie te elementy podkreślają wyjątkowy sportowy charakter samochodu.

Szeroki zakres ustawień przednich foteli zapewnia pasażerom tylnych siedzeń wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Powiększone powierzchnie siedzeń i większa przestrzeń na głowę zwiększają komfort z tyłu pojazdu. Zwiększyła się też szerokość wnętrza i miejsce na kolana. Bagażnik nowego MINI John Cooper Works Cabrio otwiera się w dół i może pomieścić do 80 kg, kiedy używa się klapy jako powierzchni, na której można oprzeć bagaż. Kiedy dach jest zamknięty, otwór bagażnik można zwiększyć za pomocą funkcji łatwego ładowania (Easy Load), dostępnej w standardzie. Dwie dźwignie blokujące pozwalają na podniesienie ramy dachu. Bagażnik ma objętość 160 l z otwartym dachem i 215 l z zamkniętym. Składające się do połowy oparcie tylnego siedzenia i możliwość zwiększenia przestrzeni bagażowej dostępne są w standardzie.

Pełny zakres zabezpieczeń, w pełni zintegrowane zabezpieczenie na wypadek przewrócenia.

Pasywne bezpieczeństwo nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio zwiększa także wyjątkowo stabilna kabina pasażera, wysoce wytrzymałe struktury wsporcze i optymalnie zaprojektowane strefy zgniotu. Są to części zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa MINI, podobnie jak przedni i boczne poduszki powietrzne wbudowane w oparcia, 3-punktowe pasy automatyczne na wszystkich siedzeniach włącznie z napinaczami z przodu i mocowaniami fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu oraz na siedzeniu pasażera z przodu. W standardowym wyposażeniu jest też wyświetlacz ciśnienia w oponach wszystkich kół. Częściowo aktywna maska to jedna z cech, które optymalizują ochronę pieszych.

Dodatkowo, nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio wyposażono w system zabezpieczeń w przypadku przewrócenia, którego urządzenia wykonawcze są połączone z urządzeniami wykonawczymi systemu bezpieczeństwa. Jak tylko ryzyko przewrócenia się zostanie wykryte, dwa wysokowytrzymałe aluminiowe pręty wsuwają się w ciągu 150 ms za pomocą pirotechnicznej funkcji bezpieczeństwa.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (15)

Widok na osiągi: sportowe instrumenty, wyświetlacz przezierny z dodatkową zawartością.

Wyścigowa atmosfera kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio może być jeszcze bardziej wzmocniona dzięki nowo zaprojektowanym instrumentom. Trzy wyświetlacze o klasycznym okrągłym kształcie przekazują informacje, które są szczególnie istotne, kiedy kierowca przyjmuje sportowy styl jazdy. Sportowe instrumenty obejmują wyświetlacze ciśnienia paliwa i powietrza doładowującego oraz chronometr z funkcją stopera.

Opcjonalnie dostępny jest także wyświetlacz przezierny (MINI Head-Up Display), który rozciąga się z tablicy rozdzielczej za kierownicą, oferuje szeroki zakres funkcji kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio. Poza informacjami dotyczącymi wykrytej dopuszczonej prędkości, jej ograniczeń i zakazów wyprzedzania, bieżącymi wskazaniami nawigacyjnymi i wiadomościami Check Control, oraz informacjami systemów wspomagania kierowcy, listami kontaktów telefonicznych i programów rozrywkowych, można też wyświetlać obecny bieg i wielokolorową skalę prędkości silnika. Wyświetlacz prędkości silnika wyposażono w sygnał zmiany biegów umożliwiający szczególnie dynamiczne przyspieszanie w zależności od wybranego trybu jazdy.

Manewrowanie standardowo ułatwia Park Distance Control (PDC) z czujnikami z tyłu pojazdu. System ten jest też opcjonalnie dostępny z dodatkowymi czujnikami w przednim fartuchu. Można też wybrać kamerę wsteczną i asystenta parkowania (Parking Assistant). Asystent jazdy (Driving Assistant) obejmujący oparty na kamerze, aktywny system cruise control, ostrzeganie o kolizji i pieszych ze wstępną funkcją hamowania, asystenta świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych.

Opcje zwiększające przyjemność płynącą z jazdy kabrioletem, komfort i indywidualny styl.

Dzięki unikatowej koncepcji pojazdu i wyjątkowemu wyposażeniu, nowy kabriolet MINI John Cooper Works Cabrio robi wielkie wrażenie i zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy w standardzie. Charakterystyczna różnorodność MINI w zakresie oferowanego sprzętu opcjonalnego i akcesoriów pozwala na dopasowanie do indywidualnego stylu kierowcy. Alternatywą standardowej klimatyzacji jest 2-strefowa automatyczna klimatyzacja z trybem kabriolet. Zarówno korzystając z funkcji przesuwanego dachu, jak i podczas jazdy z zupełnie złożonym dachem, klimatyzacja uwzględnia pęd powietrza i dostosowuje się odpowiednio. Podobnie opcjonalny Always Open Timer skłania kierowców, aby jeździli ze złożonym dachem, tak często, jak to tylko możliwe. Wyrafinowana wersja systemu rejestruje czas jazdy ze złożonym dachem i wyświetla go na wyświetlaczu na centralnym panelu instrumentów wraz z grafiką odwzorowującą sytuację na drodze.

Program dodatkowego wyposażenia obejmuje też podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, Comfort Access, pakiet widoczności włącznie z ogrzewaniem przedniej szyby, czujnik deszczu z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, podgrzewane i składane lusterka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne z automatycznym systemem antyoślepieniowym. Opcjonalny pakiet MINI Excitement obejmuje oświetlenie wnętrza LED i światło otoczenia oraz projekcję logo MINI na podłoże z zewnętrznego lusterka po stronie kierowcy po otwarciu samochodu.

Nowe MINI John Cooper Works Cabrio (16)

Inteligentna łączność: MINI Connected App włącznie z funkcją ostrzegania o deszczu.

Standardowy system Radio MINI Boost z wyjściami AUX-IN i USB można uzupełnić przykładowo opcjonalnym systemem głośników Harman Kardon hi-fi. Standardowe wyposażenie nowego kabrioletu MINI John Cooper Works Cabrio obejmuje także kartę SIM na stale zainstalowaną w samochodzie. Oznacza to dostępność inteligentnego telefonu alarmowego (Intelligent Emergency Call) z automatycznym wykrywaniem samochodu i stopnia poważności wypadku, podobnie jak MINI TeleServices.

Opcja MINI Connected jest również dostępna w połączeniu z opcjonalnym sprzętem obejmującym Radio MINI Visual Boost, system nawigacji MINI i MINI navigation system Professional. Do tego dochodzi znaczna integracja ze smartfonem w samochodzie, pozwalająca na korzystanie z usług dostępnych przez internet w zakresie informacji i rozrywki, komunikacji i przyjemności czerpanej z jazdy. Obsługa jest intuicyjna i odzwierciedla typowy charakter marki, wykorzystując sterownik MINI Controller w konsoli centralnej i kolorowy wyświetlacz w centralnej części panelu instrumentów.

Obecna wersja MINI Connected App obejmuje nowe funkcje zwiększające komfort i przyjemność z jazdy. Funkcja wyszukiwania online ułatwia znajdowanie adresów. Aplikacji Sports Instruments i Force Meter można używać do wyświetlania na wyświetlaczu centralnego panelu instrumentów takich informacji, jak obecny poziom mocy silników i moment obrotowy oraz przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne. Funkcja Streetwise doradza kierowcy optymalną trasę jeszcze przed rozpoczęciem podróży.

Opcjonalny system nawigacji MINI navigation system Professional obejmuje 8,8- calową wersję komputera pokładowego i MINI Touch Controller z powierzchnią czułą na dotyk. Opcja MINI Connected XL dostępna jest w połączeniu z MINI navigation system Professional i zawiera także funkcję Journey Mate. Pomaga ona planować trasę oraz dostarcza odpowiednie, zindywidualizowane informacje podczas jazdy. Journey Mate wyposażono także w radar ruchu drogowego działający w czasie rzeczywistym, podający bardzo dokładne i aktualne informacje o ruchu drogowym. Kolejną nową cechą opracowaną specjalnie dla nowej generacji MINI jest funkcja ostrzegania o deszczu. Jeżeli na podstawie danych pogodowych przewiduje się opady, kierowca otrzymuje wiadomość na smartfona, doradzającą, aby rozłożył dach.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

MINI JOHN COOPER WORKS CABRIO, ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ.

Nadwozie MINI John Cooper Works Cabrio MINI John Cooper Works Cabrio
Liczba drzwi/foteli 2 / 4 2/4
Długość/szerokość/wysokość (pusty) mm 3874 / 1727 / 1415 3874 / 1727 / 1415
Rozstaw osi mm 2495 2495
Rozstaw kół, przód/tył mm 1485 / 1485 1485 / 1485
Koło skrętu m 10.8 10.8
Pojemność zbiornika paliwa ok. l 44 44
Olej silnikowy l 5.25 5.25
Olej przekładniowy włącznie z układem przeniesienia napędu l napełnienie na cały okres eksploatacji napełnienie na cały okres eksploatacji
Masa bez ładunku wg DIN/EU 1) kg 1310 / 1385 1320 / 1395
Ciężar użyteczny wg DIN kg 460 460
Dopuszczalna masa całkowita kg 1770 1785
Dopuszczalny nacisk na osie, przód/tył kg 960 / 820 980 / 820
Dopuszczalny ładunek przyczepy hamowanej (12 %) / niehamowanej kg – / – – / –
Dopuszczalny ładunek na dachu/dopuszczalne obciążenie ukośne kg – / – – / –
Pojemność bagażnika (dach złożony / rozłożony) l 160 / 215 160 / 215
Opór aerodynamiczny cx / A / cx * A – / m2 / m2 0.36 / 2.08 / 0.75 0.36 / 2.08 / 0.75
Silnik
Typ/liczba cylindrów/zaworów rzędowy 4 / 4 rzędowy 4 / 4
Sterowanie silnikiem MEVD 17.2.3 MEVD 17.2.3
Pojemność cc 1998 1998
Średnica cylindra/skok mm 82.0 / 94.6 82.0 / 94.6
Sprężenie :1 10.2 10.2
Paliwo RON 91-98 91-98
Moc kW / hp 170 / 231 170 / 231
przy prędkości maks. obr./min. 5200 – 6000 5200 – 6000
Moment obrotowy Nm 320 320
przy prędkości maks. obr./min. 1250 – 4800 1250 – 4800
Instalacja elektryczna
Akumulator/instalacja Ah / – 80 / komora silnika 80 / komora silnika
Alternator A 150 150
Zawieszenie
Zawieszenie przednie Jednoprzegubowe zawieszenie McPhersona z aluminiowym łożyskiem obrotowym i systemem
anty-dive
Zawieszenie tylne Zawieszenie wieloprzegubowe z wahaczami dostosowanymi do masy
Hamulce, przód tarczowe, wentylowane tarczowe, wentylowane
Hamulce, tył tarczowe tarczowe
(DTC), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDLC) i sterowanie osiągami.

Mechaniczny hamulec kół tylnych

Kierownica Elektroniczny EPS z funkcją Servotronic
Całkowite przełożenie układu kierowniczego 14.2 14.2
Opony 205/45 R17 88Y XL 205/45 R17 88Y XL
Obręcze 7J x 17 lekki stop 7J x 17 lekki stop
Przekładnia
Typ przekładni manualna skrzynia 6-biegowa automatyczna 6-biegowa Steptronic
Przełożenie przekładni I 3.923 4.459
II 2.136 2.508
III 1.276 1.555
IV 0.921 1.142
V 0.756 0.851
VI 0.628 0.672
Bieg wsteczny 3.538 3.185
Stopień pokrycia 3.824 3.502
Osiągi
Współczynnik mocy do masy wg DIN kg/kW 7.7 7.8
Moc na litr kW/l 85.1 85.1
Przyspieszenie 0-100 km/h s 6.6 6.5
Przyspieszenie 80-120 km/h (na 5 biegu) s 6.1
Prędkość maksymalna km/h 242 240
Zużycie paliwa w cyklu europejskim
miasto l/100 km 8.6 7.4
trasa l/100 km 5.4 5.1
mieszany l/100 km 6.5 5.9
CO2 g/km 152 138
Inne
Standard emisji EU6 EU6
Ubezpieczenie OC/OC+AC 2) 2)
Prześwit pod pojazdem (pustym) mm 115 115

Specyfikacje techniczne ważne dla rynków ACEA / dane dotyczące rejestracji dotyczą tylko Niemiec w niektórych przypadkach (masy)

1 Masa pojazdu gotowego do jazdy (DIN) plus 75 kg kierowcy i bagażu

2) Dane jeszcze nie są dostępne

Dodaj komentarz