Nowe Mitsubishi Outlander PHEV ukończyło rajd Asia Cross Country Rally 2015

NOWE MITSUBISHI OUTLANDER PHEV UKOŃCZYŁO RAJD ASIA CROSS COUNTRY RALLY 2015!

– Elektryczny układ napędowy typu plug-in już trzeci rok z rzędu sprawdza się w morderczych warunkach –

Hybrydowy SUV Mitsubishi Outlander PHEV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła – przygotowany przez zespół Two & Four Motor Sports przy wsparciu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) – wziął udział w certyfikowany przez FIA rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2015, organizowanym między 8 a 14 sierpnia w północnej części Tajlandii. Zespół w składzie Takatsugu Aoki (kierowca) i Wuttichai Trithara (pilot) przejechał 2400 kilometrów morderczej trasy w 40 godzin, 1 minutę i 51 sekund, zdobywając pierwsze miejsce w klasie pojazdów elektrycznych T1-3 i dwudziestą pozycję w klasyfikacji generalnej. W tym roku rajd AXCR świętuje dwudziestą rocznicę istnienia. Outlander PHEV już po raz trzeci z rzędu potwierdził swoją niezawodność, wytrzymałość i sprawność terenową, a także udowodnił, że układ napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) przetrwa trudy najbardziej ekstremalnej eksploatacji.

AXCR1

Rezultaty na poszczególnych etapach
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV wystartowało 8 sierpnia, a następnie wzięło udział w oficjalnej ceremonii startu organizowanej w Chiang Mai – dawnej stolicy Tajlandii. Następnego dnia (9 sierpnia), w pierwszym dniu właściwych zmagań, załoga ukończyła rajd na siedemnastej pozycji w klasyfikacji generalnej po pokonaniu szerokich i głębokich rzek na pierwszym odcinku trasy. Na drugim etapie, odbywającym się 10 sierpnia, zawodnicy pokonali najdłuższą i najbardziej górzystą trasę rajdu, obfitującą w wiele podjazdów i zjazdów. Z powodu rozbitej przedniej szyby załoga Mitsubishi Outlander PHEV musiała się jednak wycofać z drugiej części etapu, czego konsekwencją był spadek na dwudzieste piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Etap trzeci, rozgrywany 11 sierpnia, prowadził przez relatywnie płaskie i suche tereny, a dzięki osiągom hybrydowego układu elektrycznego oraz wydajności systemu S-AWC Mitsubishi Outlander PHEV przedostał się na dwudzieste drugie miejsce. Na czwartym (12 sierpnia) i piątym etapie (13 sierpnia) hybrydowy Outlander PHEV konsekwentnie piął się do góry, aby na ostatnim, szóstym etapie (14 sierpnia) zanotować trzeci najszybszy czas na relatywnie płaskiej trasie wiodącej z powrotem do Chiang Mai. Ostatecznie załoga Mitsubishi Outlandera PHEV zajęła dwudzieste miejsce w klasyfikacji generalnej.

Zobacz również:   Bentley Flying Spur V8 S Black Edition - odkryj ciemną stronę mocy

Charakterystyka wersji rajdowej
Mitsubishi Outlander PHEV w wersji rajdowej bazuje na modelu produkcyjnym. Główne podzespoły układu sterowania systemem PHEV, z wyjątkiem zmodernizowanego systemu kontroli, w aucie rajdowym pochodzą z wersji seryjnej, co miało na celu wypromowanie układów EV i 4WD stworzonych przez firmę MMC.

Poza tym, inżynierowie zwiększyli moc silników elektrycznych i generatora i zastosowali akumulator trakcyjny o większej pojemności. Zmiany wprowadzone w systemie Twin Motor 4WD, wykorzystującym system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control) znany z Lancera Evolution, zaowocowały z kolei uzyskaniem lepszej trakcji.

Ponadto, rajdowe Mitsubishi Outlander PHEV w pełni wykorzystuje osiągi systemu PHEV o wysokiej mocy oraz systemu Twin Motor 4WD, oferując dodatkowo zwiększony prześwit, większy skok zawieszenia, rajdowe ogumienie o wysokim profilu oraz inne podzespoły zwiększające dzielność terenową. Wprowadzone zmiany pozwoliły Outlanderowi PHEV z powodzeniem uczestniczyć w rajdzie Asia Cross Country Rally już trzeci raz z rzędu.

AXCR2
Pan Yasuo Tanaka, dyrektor ds. technicznych
Nawierzchnia podczas rajdu była gorsza, niż się spodziewaliśmy, jednak rajdowy Outlander pokazał, na co go stać. Silnik, generator, akumulator i inne podzespoły układu EV nie sprawiły żadnych problemów, potwierdzając swoją niezawodność i wytrzymałość. W rajdzie Baja Portalegre, który odbędzie się tej jesieni wystartujemy jeszcze lepiej przygotowanym samochodem rajdowym w nadziei na zajęcie wyższego miejsca.

Kolejne wyzwanie Outlandera PHEV: rajd Baja Portalegre Rally w Portugalii
Firma Mitsubishi Motors Corporation wystawi model Mitsubishi Outlander PHEV w podobnej specyfikacji w rajdzie cross-country Baja Portalegre 500, który odbędzie się w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii w dniach od 22 do 24 października tego roku. Samochód poprowadzi kapitan zespołu Pan Hiroshi Masuoka, który wygrał rajd Dakar w latach 2002 i 2003. Managerem zespołu i dyrektorem technicznym jest Pan Yasuo Tanaka, ekspert z działu ds. badań nad podzespołami układu EV przy biurze ds. rozwoju technicznego, natomiast dodatkowe wsparcie zapewni czterech inżynierów z tego działu.

Udział w trudnych rajdach organizowanych w Azji i Europie jest doskonałą szansą na zebranie cennych danych, które jak zwykle posłużą firmie MMC do stworzenia jeszcze lepszych samochodów seryjnych.

Leave a Reply