Nowe Porsche 911 RSR i 911 GT3 R na sezon 2016 – jeszcze szybsze i z jeszcze większymi ambicjami

Odliczanie do 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona rozpoczęte! 30 stycznia 2016 roku, w otwierającym sezon wyścigu mistrzostw aut sportowych IMSA – jednym z długodystansowych klasyków w międzynarodowym sporcie motorowym, Porsche wystawi nowe modele 911 RSR oraz 911 GT3 R w specyfikacji na rok 2016. Oba samochody przeszły już wszechstronne testy.

2016 - IMSA - Roar Before the Rolex 24

W ubiegłym roku 911 RSR wygrało dla Porsche wszystkie trzy tytuły mistrzowskie w klasie GTLM – kierowców, zespołów i producentów. W ramach przygotowań do nowego sezonu zbudowany na bazie obecnej „911” model przeszedł szereg modernizacji – zwłaszcza w zakresie aerodynamiki, czego wymagały nowe regulacje. Tylne skrzydło zostało przesunięte do tyłu, a tylny dyfuzor jest teraz znacznie większy. Poza tym 470-konne 911 RSR otrzymało zmodyfikowany przedni spojler oraz poszerzone progi. Aby zapewnić jeszcze wyższy standard bezpieczeństwa, zamontowano też nowy fotel i powiększono właz w dachu.

Porsche 911 RSR, Porsche North America: Patrick Pilet, Nick Tandy, Kevin Estre

Nowe 911 GT3 R, rywalizujące w klasie GTD w barwach prywatnych zespołów, na torze Daytona zadebiutuje z całkiem nowym, 6-cylindrowym bokserem o pojemności 4 litrów, zasilanym bezpośrednim wtryskiem paliwa. 500-konny model oparty na seryjnym Porsche 911 GT3 RS został zbudowany na potrzeby startów w serii GT3. Szczególną uwagę inżynierowie z Weissach poświęcili ograniczeniu jego masy własnej i zużycia paliwa oraz optymalizacji aerodynamiki i prowadzenia. Ponadto, 911 GT3 R wyróżnia się teraz dłuższym rozstawem osi, zmodyfikowanymi elementami z zakresu bezpieczeństwa oraz niższymi kosztami serwisowania i części zamiennych. Z bratniej „911” RSR model zapożyczył koncepcję umieszczonej centralnie chłodnicy – dzięki eliminacji chłodnic bocznych obniżono położenie środka ciężkości i zwiększono wydajność wylotów gorącego powietrza w przedniej pokrywie, a sam moduł chłodnicy jest lepiej chroniony przed uszkodzeniami.

M16_0012_fine

W ramach testów przeprowadzonych niedawno na torze Daytona dwa egzemplarze 911 RSR pokonały już dystans 2672 km. Wóz z numerem 911 prowadził zespół w składzie: Patrick Pilet, aktualny mistrz IMSA w klasie GT, oraz Kévin Estre i Nick Tandy, a za kierownicą drugiego egzemplarza, oznaczonego numerem 912, siedzieli: Earl Bamber, Frédéric Makowiecki i Michael Christensen. W tej samej konfiguracji wystartują oni nie tylko w 24-godzinnym wyścigu Daytona, ale również w dwóch innych długodystansowych maratonach w kalendarzu mistrzostw IMSA: 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring oraz Petit Le Mans na legendarnym torze Road Atlanta. Testy nowego 911 GT3 R przeprowadzili: Wolf Henzler, Jörg Bergmeister, Patrick Long oraz Junior Porsche Sven Müller.

Zobacz również:   SEAT LEON ST 4DRIVE - Leon z napędem 4x4

M16_0014_fine

Inauguracyjny wyścig mistrzostw IMSA odbędzie 30-31 stycznia. To najważniejsze zawody samochodowe w Ameryce Północnej – a Porsche startuje w nich jako lider zeszłorocznej klasyfikacji w klasie GTLM (zespół Porsche North America).

M16_0016_fine

Wypowiedzi przed wyścigiem

Marco Ujhasi, menedżer projektu GT Motorsport: „To zawsze ekscytujący moment, gdy wypuszczamy na tor nowy wzór i oficjalnie prezentujemy go publiczności. Testy przebiegły pomyślnie, działamy zgodnie z harmonogramem i w zasadzie możemy z dnia na dzień przystąpić do wyścigu”

This slideshow requires JavaScript.

Wolf Henzler (Porsche 911 GT3 R z numerem 23): „Nowym, pozytywnym doświadczeniem jest dla mnie jazda z ABS-em. To bardzo pomocne, gdy przegapisz punkt hamowania – koła się nie blokują, zawsze możesz bezpiecznie skręcić. Dwa lata temu jeździłem 911 GT3 Cup na torze Daytona i mogę powiedzieć, że nowe 911 GT3 R stanowi wielki krok naprzód, jest bardzo stabilny”.

Leave a Reply