Nowy Ford Focus (2018-

10 kwietnia 2018 roku – Dzień światowej premiery całkowicie nowego Forda Focusa, najstaranniej dopracowanego i najbardziej zaawansowanego technicznie Focusa od początku historii tego modelu.

Dzięki nawiązaniu bliższej niż kiedykolwiek współpracy z klientami, opracowany od podstaw całkowicie nowy Focus zapewnia najbardziej inspirujące, intuicyjne i satysfakcjonujące wrażenia swojemu kierowcy i pasażerom spośród wszystkich samochodów rodzinnych średniej wielkości dostępnych w Europie.

Focus jest dzieckiem nowej, bardziej skoncentrowanej na człowieku filozofii projektowania, która łączy emocjonalną stylistykę nadwozia z najlepszą w swojej klasie aerodynamiką i zapewnia wnętrze oferujące więcej przestrzeni, w połączeniu z wysokiej jakości materiałami i kunsztem wykonania.

Najbardziej wyrafinowana gama systemów wspomagających kierowcę, jakie kiedykolwiek oferowano klientom Forda została precyzyjnie zintegrowana z samochodem, umożliwiając intuicyjną, bezstresową i wyrafinowaną jazdę. Zaawansowane systemy i rozwiązania, to między innymi:

  • Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, co umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu.
  • System reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz – pierwszy raz w produkcyjnym samochodzie – kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe, pozwala na wstępny wybór jednego z modeli oświetlenia drogi, służąc poprawie widoczności w czasie nocnej jazdy.
  • System wspomagający parkowanie w nowej wersji, steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie dostępne za naciśnięciem przycisku.
  • Pierwszy w Europie wyświetlacz przezierny (HUD) oferowany w Europie, pomaga kierowcom skupić swoją uwagę na sytuacji drogowej.
  • System wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkody, to pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie pojazdów, pomagające kierowcom w omijaniu stojących lub wolniej poruszających się pojazdów, celem unikania kolizji.

Całkowicie nowy Focus pozostaje wierny 20-letniej tradycji modelu dysponującego wiodącą w swojej klasie dynamiką jazdy, dodatkowo wzbogaconą o pierwsze w Focusie zastosowanie systemu płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla niezależnych zawieszeń przednich i tylnych kół. Do tego Focus otrzymał nowe tryby jazdy, izolowaną tylną ramę pomocniczą zwiększającą komfort jazdy i sprężyny zawieszenia kół wykonane w opatentowanej przez firmę Ford technologii.

Przyjemność podróżowania wzbogacono funkcjami zapewniającymi komfort i wygodę, w tym zastosowaniem wbudowanego modemu FordPass Connect, który zapewnia łączność w czasie jazdy oraz nowym indukcyjnym systemem ładowania kompatybilnych smartfonów.

Opcje układu napędowego obejmują kolejną zoptymalizowaną wersję wielokrotnie nagradzanego silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra i nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost. Walory użytkowe obu silników zostały zwiększone za sprawą pierwszego w całej branży systemu dezaktywacji jednego z cylindrów trzycylindrowych silników Forda. Nowe 1,5-litrowe silniki EcoBlue i oraz znane już 2,0-litrowe silniki EcoBlue zapewniają wyjątkową oszczędność paliwa, a nowa inteligentna ośmiostopniowa przekładnia automatyczna dostosowuje zmiany biegów do stylu jazdy i jest sterowana za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów.

„Nasz całkowicie nowy Ford Focus, to szczyt techniki i atrakcyjności jazdy w swoim segmencie.” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktów, Ford of Europe. „Szansa skonstruowania zupełnie nowego samochodu od pierwszej kreski nie pojawia się często. Wykorzystaliśmy tę szansę do maksimum, by stworzyć najlepszy samochód rodzinny średniej wielkości, który można kupić gdziekolwiek na świecie.”

Samochód dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach także jako czterodrzwiowy sedan, będzie najbardziej wszechstronną ofertą modelową ze wszystkich dotychczasowych generacji Focusa. Będzie on oferowany z ekskluzywnymi dodatkami, aby zaspokoić jak najszersze spektrum oczekiwań klientów kupujących samochody średniej wielkości. Wśród odmian Focusa znajdą się między innymi stylowe wersje Focus Trend i Titanium, sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i pierwszy crossover – Focus Active.

Całkowicie nowy Focus jest pierwszym pojazdem Forda, który bazuje na nowej platformie C2, zaprojektowanej w celu poprawy bezpieczeństwa biernego, dostarczenia większej przestrzeni wewnętrznej w samochodach średniej wielkości Forda, bez negatywnego wpływu na wymiary zewnętrzne, a także celem wspierania skuteczniejszych rozwiązań aerodynamicznych, wpływających na większe oszczędności paliwa. Najlepsza w historii jakość elementów i ich montażu jest wynikiem zainwestowania 600 milionów euro w zakładzie montażowym Forda w Saarlouis w Niemczech.

Ford sprzedał niemal 7 milionów Focusów w Europie* i ponad 16 milionów na całym świecie, odkąd rewolucyjny Focus pierwszej generacji wjechał do salonów sprzedaży w 1998 roku.

„Focus jest naszym kluczem do Europejskiego rynku już od dwóch dekad. Zawsze w czołówce pod względem koncepcji, projektu, techniki i radości z jazdy, zawiera wszystko, za co nasi klienci kochają swoje Fordy.” – powiedział Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Ford Motor Company. „Ponieważ samochody rodzinne średniej wielkości w ubiegłym roku zdobyły prawie jedną piątą rynku w całej Europie, Focus pozostaje tak samo ważny, jak zawsze dla naszej firmy i naszych klientów, dlatego też włożyliśmy tak wiele energii w opracowanie zupełnie nowego modelu, który należy do najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.”

Titanium

 

Nowy Focus oferuje szerokie, spersonalizowane spektrum możliwości do wyboru, z różniącymi się charakterem wersjami modelowymi Focus Vignale, ST-Line, Active i Titanium, pozwalającymi wyjść naprzeciw specyficznym preferencjom i potrzebom klientów. Charakterystyczne cechy wersji modelowych:

  • Focus Vignale otrzymał dolny wlot powietrza „od narożnika do narożnika” zaprojektowany tak, by przypominał ozdobną, rzemieślniczą biżuterię, ale pozostałe elementy wyróżniające Vignale, takie jak wykończenie z satynowanego aluminium relingów dachowych, nakładek progów drzwi, pasa przedniego oraz charakterystycznej dla tej wersji siatkowej kratki wlotu powietrza wykonano w spokojniejszym duchu.
  • Ostrzejszy styl tylnego dyfuzora Focusa ST-Line i większy, aerodynamicznie dobrany spojler dachowy, oszczędniej osłonięte przednie wloty powietrza zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności chłodzenia i ukazania elementów w komorze silnika znajdujących się za nimi, a także charakterystyczny odważny dolny spoiler ST-Line kierujące powietrze do wlotów aerodynamicznej kurtyny powietrznej.
  • Focus Active wyróżnia się podwyższonym prześwitem, ochronnymi szarymi osłonami nadkoli i progów drzwiowych, płytami osłaniającymi podwozie z przodu i z tyłu, nakładkami progowymi kontrastowo pomalowanymi na kolor srebrny i zaprojektowanym dla tej wersji pasem przednim.

Paleta 13 kolorów nadwozia obejmuje Orange Glow, Desert Island Blue, a w wersji Vignale także ekskluzywny czterowarstwowy lakier Dark Mulberry.

Technika budująca zaufanie

Zobacz również:   Najciekawsze samochody z lat 90-tych

Nowy Ford Focus otrzymał większą paletę zaawansowanych funkcji, niż jakikolwiek inny pojazd Forda przed nim, oferując rozwiązania techniczne wprowadzające poziom 2 autonomii jazdy do samochodów rodzinnych.

Wyrafinowany system Ford Co-Pilot360 składa się z rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu i ułatwiających parkowanie, a także sprawiających, że każda podróż będzie bardziej komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza.

Aktywny tempomat ACC z funkcją Stop & Go, rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu pomaga pojazdowi zachować komfortową dla kierowcy, bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu; pozwala zmniejszyć stres podczas długich podróży, umożliwia utrzymanie pojazdu w osi swojego pasa ruchu, może też dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących lokalnie znaków, monitorując pobocze drogi i przestrzeń nad drogą w poszukiwaniu znaków ograniczenia prędkości, a także wykorzystując informacje z pokładowego systemu nawigacyjnego. Aktywny tempomat ACC działa do prędkości 200  km/h

Focus jest także pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD) , który umożliwia kierowcy utrzymanie wzroku na drodze, wyświetlając przydatne informacje w jego polu widzenia. System jest maksymalnie skuteczny dzięki jednemu z największych pól widzenia wyświetlaczy HUD dostępnych w Europie, wynoszącemu 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest również jednym z najjaśniejszych i posiada 16-stopniową regulację, aż do 10.000 kandeli na metr kwadratowy.

NOWY FORD FOCUS – WSTĘPNA SPECYFIKACJA TECHNICZNA

 

Silniki benzynowe

MOC PRZEKŁADNIA
1.0-litra EcoBoost (przewidywana emisja CO2 107 g/km dla wersji 5-drzwiowej)*
85 KM 6-biegowa skrzynia manualna
100 KM 6-biegowa skrzynia manualna
125 KM 6-biegowa skrzynia manualna
125 KM 8-biegowa skrzynia automatyczna
1.5-litra EcoBoost (przewidywana emisja CO2– 122 g/km dla wersji 5‑drzwiowej)*
150 KM 6-biegowa skrzynia manualna
150 KM 8-biegowa skrzynia automatyczna
182 KM 6-biegowa skrzynia manualna

 

Silniki wysokoprężne

MOC PRZEKŁADNIA
1.5-litra EcoBlue (przewidywana emisja CO2– 91 g/km dla wersji 5‑drzwiowej)*
95 KM 6-biegowa skrzynia manualna
120 KM 6-biegowa skrzynia manualna
120 KM 8-biegowa skrzynia automatyczna
1.5-litra EcoBlue (przewidywana emisja CO2– 122 g/km)
150 KM 6-biegowa skrzynia manualna
150 KM 8-biegowa skrzynia automatyczna

 

Wersje wyposażeniowe

Trend
Titanium
ST-Line
Active
Vignale

 

Wersje nadwozia

4-drzwiowy sedan (dotyczy tylko wybranych rynków)
5-drzwiowy hatchback
Kombi

Leave a Reply