Nowy Ford Mustang (2018-)

Bardziej ekskluzywny, szybszy i bardziej zaawansowany technicznie nowy Ford Mustang oferuje amatorom kultowego modelu sportowego w Europie wyraźniej podkreśloną atletyczną stylistykę, wydajniejszy silnik i zawieszenie oraz najnowsze funkcje wspomagające kierowcę.

Samochód dostępny jako fastback lub kabriolet (convertible), jest natychmiast rozpoznawalny w obu tych konfiguracjach nadwozia, mocny profil Mustanga otrzymał bardziej wyrafinowaną aerodynamikę i jest wzbogacony techniką oświetlenia LED, a dopełnieniem całości będzie 11 kolorów nadwozia do wyboru i paleta nowych obręczy kół z lekkich stopów.

5-litrowy silnik V8 Forda Mustanga zapewnia teraz moc 450 KM i w połączeniu z nową 10-biegową automatyczną przekładnią Forda jest w stanie zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,3 sekundy. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów Mustanga wyposażona jest teraz w technikę dopasowania prędkości obrotowej, która zapewnia płynniejsze i szybsze redukcje biegów, którym towarzyszą charakterystyczne „strzały” potężnego silnika.

Dostosowany do oczekiwań europejskich kierowców, prowadzenie Mustanga zyskało dzięki nowemu, regulowanemu zawieszeniu MagneRide® i możliwości wyboru trybu jazdy, w tym nowego, konfigurowanego przez kierowcę trybu „My Mode”. Nowy sportowy układ wydechowy z aktywnym zaworem spalin dysponuje także innowacyjnym Trybem Dobrego Sąsiada (Good Neighbour Mode) do jazdy wczesnym rankiem lub późną nocą bez niepokojenia sąsiadów.

Systemy wspomagające kierowcę Mustanga, w tym asystent ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych oraz system utrzymywania pasa ruchu, pozwalają na bezstresowe pokonywanie długich tras. Nowoczesne, ekskluzywne wnętrze wyposażono w miękkie w dotyku materiały i w 12-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, dostarczający precyzyjnych informacji w przejrzystej formie.

„Apetyt Europy na Mustanga okazał się jeszcze większy, niż się spodziewaliśmy – ponad 33.000 sprzedanych Mustangów sprawiło, że jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów świata jest zauważalny na autostradach i ulicach całego kontynentu.” – mówi Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy Europy Bliskiego Wschodu i Afryki, Ford Motor Company. „Na drodze nie spotkamy wielu samochodów dysponujących takim połączeniem legendy, stylu i osiągów, którymi może cieszyć się tak dużo kierowców. Nowy Ford Mustang oferuje jeszcze więcej, niż dotychczas.

To musi być Mustang

Nadwozie nowego Forda Mustanga nabrało bardziej eleganckiego, sportowego wyglądu, zachowując jednocześnie natychmiast rozpoznawalną charakterystyczną formę, która była stale ulepszana przez ponad 50 lat produkcji. Profil maski jest teraz niższy, a dzięki znajdującym się na niej wlotom powietrza i zmienionemu profilowi dolnego przedniego wlotu powietrza, twarz Mustanga stała się ostrzejsza i bardziej agresywna. Zmiany te poprawiły również aerodynamikę nadwozia.

Inżynierowie Forda zwrócili szczególną uwagę na zmniejszenie przedniej aerodynamicznej siły nośnej, dodając większy przedni splitter, który zwiększa siłę docisku, pomagając utrzymać przednią oś mocno „przyklejoną” do drogi dla uzyskania maksymalnej stabilności. Osłony progów bocznych za przednimi nadkolami poprawiają przepływ powietrza pod Mustangiem, zmniejszając opór powietrza nawet o 3 procent.

Spektakularna stylizacja tylnej części Mustanga została dodatkowo wzmocniona przez zmieniony zderzak i dyfuzor, mieszczący standardowe poczwórne końcówki wydechu 5-litrowego silnika V8, które przypominają o mocy i osiągach samochodu. Ponadto Mustang jest teraz oferowany z nowym opcjonalnym spojlerem bagażnika, który zapewnia jeszcze bardziej sportowy profil.

Ostre, czyste w swojej formie i energooszczędne reflektory Mustanga, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i kultowe, trójwymiarowe tylne światła w formie trzech pasków, wszystkie w technice LED, są wyposażeniem standardowym każdej wersji Mustanga w Europie. Opcjonalnie dostępne są światła przeciwmgielne, również wykonane w technice LED. Ramki przednich reflektorów zostały przestylizowane, aby odzwierciedlić trapezoidalny kształt górnego przedniego wlotu powietrza.

Szerszy zakres dostępnych opcji wyposażenia umożliwi nabywcom Mustanga w Europie wyraźniejsze wyrażenie swoich indywidualnych preferencji. Dostępne są trzy nowe, mocne, metalizowane kolory – Kona Blue, Orange Fury i Royal Crimson, a klienci, którzy chcą wyróżnić swojego Mustanga, mogą dodać wyścigowe pasy dostępne w kolorach białym lub czarnym. Nowe 19-calowe kute z lekkiego stopu obręcze kół, oferowane są w wielu wersjach wykończenia.

Wnętrze Mustanga nabrało charakteru bliższego segmentowi premium. Miękkie w dotyku materiały zastosowano w tapicerce drzwi, a wykończenie klamek wewnętrznych wykonano z aluminium. Konsola centralna otrzymała nowe, ręcznie zszywane, miękkie w dotyku poszycie, wykończone szwami w kontrastowym kolorze, zapewniającymi bardziej dynamiczny i elegancki wygląd. Ramka zestawu wskaźników dostępna jest z aluminiowym wykończeniem w czterech nowych wersjach.

Nowy przycisk uruchamiania silnika pulsuje na czerwono od momentu odblokowania drzwi, aż do rozruchu silnika, dając Mustangowi własne bicie serca. Przy tempie 30 pulsów na minutę przycisk „start” wskazuje tętno spoczynkowe.

Pakiet wyposażenia wnętrza Carbon Sport dostępny jest dla całej gamy modeli Mustanga, a w jego skład wchodzą przypominające zamsz boczki drzwi i elementy tapicerki siedzeń wykonane z Alcantary, a także ramka zespołu wskaźników i gałka zmiany biegów z fakturą włókna węglowego. Skórzane, ogrzewane i chłodzone fotele oraz podgrzewana kierownica są również dostępne po raz pierwszy dla całej gamy modelowej, zapewniając najwyższy komfort podróży. Klienci, którzy zdecydują się na skórzane wyścigowe fotele Recaro, mają teraz do wyboru trzy kolory: Show Stopper Red, Midnight Blue i Ebony.

Ekstremalne osiągi

Wspaniałe osiągi i radość jazdy były najważniejszą częścią genotypu Mustanga, odkąd pierwszy model został wypuszczony na rynek w 1964 roku. Nowe układy napędowe, podwozie i nowinki techniczne umożliwiają nowemu Mustangowi dostarczanie jeszcze bardziej satysfakcjonujących wrażeń kierowcy i pasażerom.

Silnik V8 o pojemności 5-litrów został zmodernizowany, by zapewnić większą moc i wyższe maksymalne obroty, niż kiedykolwiek wcześniej. Moc maksymalną wynoszącą 450 KM i moment obrotowy 529 Nm uzyskano dzięki wprowadzeniu nowego podwójnego wtrysku paliwa – wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego i niskociśnieniowego wtrysku do kolektora, co również zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, a w połączeniu z 10-biegową przekładnią automatyczną zapewnia zużycie paliwa wynoszące 12,1 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 270 g/km.*

Oszczędniejszy 2,3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost zapewnia 290 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego, zużycie paliwa wynosi 9,0 l/100 km, a emisja CO2 została ograniczona do 199 g/km, gdy silnik współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Silnik oferuje więcej dynamiki i bardziej ekscytujące wrażenia zza kierownicy dzięki funkcji overboost polegającej na chwilowym zwiększaniu ciśnienia turbodoładowania przy intensywnym przyspieszeniu, aby zapewnić dodatkowy impuls doładowania po każdej zmianie biegu na wyższy.

Oba silniki mogą być wyposażone w nowe, 10-biegowe automatyczne i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów. Przetestowana na trasach o długości ponad 6 milionów kilometrów, zaawansowana, nowa, 10-stopniowa przekładnia automatyczna Mustanga oferuje większą oszczędność paliwa dzięki konstrukcji zapewniającej niskie straty tarcia i funkcji Auto Start-Stop. Przekładnia zapewnia lepsze przyspieszenia w porównaniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów dzięki zoptymalizowanej różnicy przełożeń sąsiednich biegów oraz szerokiemu zakresowi dostępnych przełożeń.

Elektroniczny układ sterowania pracą 10-biegowej przekładni automatycznej zapewnia wybieranie przełożeń, które optymalizują osiągi w poszczególnych trybach jazdy, a adaptacyjne planowanie zmian biegów w czasie rzeczywistym umożliwia dostosowanie pracy przekładni do zmieniających się warunków i wybór odpowiedniego biegu w każdej sytuacji – od spokojnej, relaksującej przejażdżki, po wyścig na ¼ mili. Dodatkowo łopatki zmiany biegów umieszczone na kierownicy pozwalają kierowcy na pełną kontrolę sytuacji.

„Zazwyczaj, gdy zmieniasz bieg, tracisz czas.” – przypomina Matthias Tonn, inżynier programu Mustang, Ford of Europe. „Nowa 10-biegowa przekładnia Mustanga umożliwia silnikowi uzyskanie maksymalnej mocy i momentu obrotowego natychmiast po zmianie biegu w górę, co zwiększa przyspieszenia i poprawia osiągi.

Sześciostopniowa przekładnia manualna Forda została dodatkowo udoskonalona, aby lepiej radzić sobie z mocą 5-litrowego silnika V8 Mustanga. Dwutarczowe sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe zapewniają większą trwałość i szybszą zmianę biegów. Sześciobiegowa przekładnia manualna jest również wyposażona w nową technikę wyrównywania obrotów, która wykorzystuje elektroniczny układ sterowania silnikiem, aby na krótko „podbić” przepustnicę podczas redukcji biegów, dopasowując prędkość obrotową silnika do prędkości obrotowej wymaganej na niższym biegu, zapewniając płynną, pozbawioną szarpnięć zmianę biegów.

Funkcja kontroli startu (Launch Control) zapewnia maksymalne wykorzystanie przyczepności kół podczas ruszania ze startu zatrzymanego. Elektronicznie realizowana funkcja „Line Lock”, blokująca tylko przednie hamulce, pozwalająca na buksowanie w miejscu tylnych kół i rozgrzanie opon przed startem, jest teraz standardem zarówno z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost, jak i 5,0-litrowym silnikiem V8. Pomaga to osiągnąć optymalne przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

Inżynierowie Forda zrobili kolejny krok optymalizując dynamikę jazdy Mustanga, aby zapewnić jeszcze więcej emocji w czasie jazdy. Na nowo skalibrowane amortyzatory poprawiają stabilność w zakrętach, a tylne zawieszenie usztywniane jest przegubem poprzecznym, który zmniejsza niepożądane ruchy nadwozia względem kół, co mogłoby prowadzić do kołysania nadwozia. Grubsze stabilizatory zapewniają lepszą kontrolę przechyłów nadwozia, co zapewnia pewniejsze prowadzenie się samochodu.

Nowy opcjonalny system amortyzatorów MagneRide® zapewnia błyskawiczną reakcję na zmieniające się warunki drogowe. System wykorzystujący elektroniczną regulację przepływu specjalnego płynu hydraulicznego w amortyzatorach, potrafi zmieniać tłumienie amortyzatorów w reakcji na zmienne warunki drogowe, optymalizując prowadzenie się samochodu. Czujniki monitorujące warunki zewnętrzne tysiąc razy na sekundę, umożliwiają bardzo precyzyjną regulację tłumienia.

Obecnie oferowane są dwa nowe tryby jazdy, które pomogą kierowcom dopasować ustawienia elektronicznej kontroli stabilności, reakcję przepustnicy, mapy automatycznych zmian biegów, układ kierowniczy i ustawienia aktywnego zaworu układu wydechowego do scenariusza jazdy. Oprócz trybów jazdy Normal, Sport, Track oraz Snow/Wet, dostępny będzie tryb

  • „Drag Strip” optymalizujący osiągi pod kątem zapewnienia maksymalnych przyspieszeń przy ruszaniu ze startu zatrzymanego i w wyścigach na ¼ mili rozgrywanych na specjalnych torach.
  • Tryb „My Mode” umożliwia kierowcy wybór własnych preferowanych ustawień dotyczących osiągów, dynamiki i dźwięku wydechu.

Nowo wprowadzony aktywny zawór spalin układu wydechowego oznacza, że kierowcy mogą po raz pierwszy dostosować intensywność dźwięku układu wydechowego Mustanga do swoich nastrojów i scenariusza jazdy. Innowacyjny Tryb Dobrego Sąsiada można zaprogramować tak, aby automatycznie ograniczał głośność wydechu we wcześniej zaprogramowanych porach dnia, unikając w ten sposób zakłócania spokoju sąsiadów, zwłaszcza podczas rozruchu legendarnego 5-litrowego V8 wczesnym rankiem.

Inteligentna technika zapewniająca bezpieczeństwo i wygodę

Nowy Ford Mustang będzie oferowany klientom w Europie z kompleksową gamą rozwiązań wspomagających kierowcę, w tym z asystentem ochrony przed kolizjami i z funkcją wykrywania pieszych, co służy zmniejszaniu siły i skutków kolizji czołowych z udziałem pojazdów i pieszych.

Po raz pierwszy Mustang będzie oferowany również z tempomatem adaptacyjnym i ostrzeganiem o zbyt małym odstępie od poprzedzającego samochodu, jak również z systemem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu, który ostrzega, gdy samochód zjeżdża ze swojego pasa w sposób niezamierzony przez kierowcę, a także z asystentem utrzymywania pasa ruchu, który może zaaplikować moment obracający koło kierownicy, by sprowadzić samochód na środek jego pasa ruchu.  Wyrafinowane rozwiązania techniczne przyczynią się do poprawy oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP.

Konfigurowany, w pełni cyfrowy 12-calowy zestaw wskaźników LCD wyświetla ekrany informacyjne zoptymalizowane tak, by współgrały z wybranym trybem jazdy, podobnie jak to jest w supersamochodzie Ford GT, pomagając kierowcom czerpać maksymalnie dużo radości z jazdy w stylu, jaki lubią. Konfiguracja zestawu wskaźników zmieni się automatycznie po zmianie trybu jazdy i może zostać zaprogramowana przez kierowcę, by wyświetlać zestaw wskaźników w jednym z siedmiu kolorów. Kierowcy Mustangów wyposażonych w 12-calowy wyświetlacz zobaczą pierwszą w branży animację w stylu gry komputerowej po aktywacji funkcji blokady przednich hamulców „Line Lock”.

Nowy Mustang wyposażony jest również w system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i funkcji klimatyzacji za pomocą prostych poleceń głosowych lub wykonywanych na centralnym 8-calowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

Zobacz również:   Grupa FCA oraz Google wspólnie zbudują autonomicznego minivana

Nowa specjalna edycja Ford Mustang Bullitt oddaje hołd Mustangowi GT Fastback, który odegrał niebagatelną rolę w legendarnym filmie wytwórni Warner Bros. ze Stevem McQueenem w roli tytułowej. Dostępny w kolorze Shadow Black lub klasycznym Dark Highland Green, Mustang Bullitt jest napędzany wzmocnionym 5.0-litrowym silnikiem V8, który zapewnia moc 464 KM i moment obrotowy 529 Nm.**

„Nic nie uchwyciło lepiej ducha Mustanga i fascynacji tym modelem, jak niesamowity pościg w filmie „Bullitt” – przypomniał Steven Armstrong. „Nowy Mustang Bullitt będzie zawierał podobny ładunek emocji, gdy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Będzie dysponował większą mocą, nowym rozwiązaniem dostosowującym obroty silnika do płynniejszej zmiany biegów, zestawem audio B&O PLAY i będzie emanował budzącym podziw spokojem, podobnie jak gwiazdor legendarnego filmu, Steve McQueen.

NOWY FORD MUSTANG – specyfikacja techniczna wersji europejskiej

 

OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA

 

      Zużycia paliwa
l/100 km
Osiągi
Silnik Moc maks.
(KM)
Emisja CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl pozamiejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h 0-100 km/h
0-62 mph
(sek,)
2,3-litra EcoBoost fastback (6-biegowa manualna) 290 199 12,2

(23.2)

7,2

(39.2)

9

(31.4)

233

(145)

5,8**
2,3-litra EcoBoost fastback (10-biegowa automatyczna Selectshift) 290 205 13,4

(21.1)

6,8

(41.5)

9,2

(30.7)

233

(145)

5,5
2,3-litra EcoBoost convertible (6-biegowa manualna) 290 200 12,1

(23.3)

7,3

(38.7)

9,1

(31.0)

233

(145)

6,0**
2,3-litra EcoBoost convertible (10-biegowa automatyczna Selectshift) 290 211 13,7

(20.6)

7,0

(40.4)

9,5

(29.7)

233

(145)

5,7**
5,0-litra V8 fastback

(6-biegowa skrzynia manualna)

450 277 16,6

(17.0)

8.8 (32.1) 12.4 (22.8) 249

(155)

4,6**
5,0-litra V8 fastback

(10-biegowa skrzynia automatyczna Selectshift)

450 270 19,0

(14.9)

8.2 (34.4) 12.1 (23.3) 249 (155) 4,3
5,0-litra V8 convertible

(6-biegowa skrzynia manualna)

450 285 19,1

(14.8)

9.1 (31.0) 12.8 (22.1) 249 (155) 4,8**
5,0-litra V8

convertible (10-biegowa skrzynia automatyczna Selectshift)

450 279 19,6

(14.4)

8.5 (33.2) 12.5 (22.6) 249 (155) 4,5**

 

Dane dotyczące zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu, na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.

 

Od 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP) zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151. Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpi poprzedni cykl testowy NEDC, który wciąż jest aktualnie stosowaną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

** Przewidywane wartości przyspieszenia

 

NADWOZIE

 

Konstrukcja Nadwozie samonośne, stalowe, spawane, pokrywa silnika i przednie błotniki z blachy aluminiowej
Wersje nadwoziowe Fastback i Convertible; z kierownicą po prawej i lewej stronie
Montaż końcowy: Flat Rock, Michigan, USA

 

 

Silnik

 

  2,3-litra EcoBoost 5,0-litra V8
Układ silnika Aluminiowy blok i głowica Aluminiowy blok i głowice
Kolektor dolotowy Kompozytowy, spawany z indywidualnymi kanałami dolotowymi Kompozytowy, spawany z indywidualnymi kanałami dolotowymi i przepustnicami regulacji strumienia powietrza dolotowego
Kolektor wydechowy Trzykanałowy, zintegrowany z aluminiową głowicą Rurowy, ze stali nierdzewnej
Układ rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu
Średnica/skok zaworu (mm) Ssanie 32,5 /8,31

Wydech 30 /7,42

Ssanie 37,7 /13

Wydech 32,0 /13

Tłoki Aluminiowe, odlewane Aluminiowe, odlewane
Korbowody Stalowe, kute Stalowe, kute
Zapłon Bezrozdzielaczowy, z cewkami na świecach Bezrozdzielaczowy, z cewkami na świecach
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 87,55 x 94 93,0 x 92,7
Pojemność skokowa (cm3) 2261 5038
Stopień sprężenia 9,5:1 12,0:1
Sterowanie pracą silnika PCM PCM
Moc maksymalna 290 KM (231 kW) przy 5400 obr/min 450 KM (331 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3000 obr/min 529 Nm przy 4600 obr/min
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 59 61
Układ paliwowy Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni Podwójny z przedwtryskiem paliwa o niskim ciśnieniu i bezpośrednim wtryskiem pod wysokim ciśnieniem
Pojemność układu smarowania, olej silnikowy (wymiana oleju) 5,7 l z filtrem, 5W-30 (wymiana co 16,000 km) 9,5 l z filtrem, 5W-20 (wymiana co 16,000 km)

 

 

 

 

PRZENIESIENIE NAPĘDU

 

Układ Napęd kół tylnych, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu

 

 

PRZEKŁADNIA

 

  2,3-litra EcoBoost 5,0-litra V8
Wyposażenie standardowe 6-biegowa manualna 10-biegowa automatyczna Selectshift 6-biegowa manualna 10-biegowa automatyczna Selectshift
Przełożenia
Pierwsze 4,236 4,70 3,24 4,70
Drugie 2,538 2,99 2,10 2,99
Trzecie 1,665 2,15 1,42 2,15
Czwarte 1,238 1,77 1,00 1,77
Piąte 1,00 1,52 0,81 1,52
Szóste 0,834 1,28 0,62 1,28
Siódme Nie dotyczy 1,00 Nie dotyczy 1,00
Ósme Nie dotyczy 0,85 Nie dotyczy 0,85
Dziewiąte Nie dotyczy 0,69 Nie dotyczy 0,69
Dziesiąte Nie dotyczy 0,64 Nie dotyczy 0,64
Przekładnia główna 3,31 3,35 3,55 3,35

 

 

Zawieszenie kół

 

Przednie Niezależne, kolumny MacPherson, dwuprzegubowe wahacze i rurowy drążek stabilizatora
Tylne Niezależne, zintegrowane wielodrążkowe ze sprężynami śrubowymi, stabilizatorem pełnym, amortyzatorami dwururowymi (2,3 l EcoBoost) lub amortyzatorami jednorurowymi (V8)
Wyposażenie opcjonalne Zawieszenie MagneRide® z tylnymi amortyzatorami jednorurowymi i odwróconymi przednimi amortyzatorami jednorurowymi; czujniki pozycji zawieszenia i moduł sterujący dynamiki amortyzatora

 

 

HAMULCE

 

  2,3-litra EcoBoost 5,0-litra V8
Typ Tarczowe wentylowane, cztery czujniki, czterokanałowy ABS, elektroniczny system kontroli stabilności AdvanceTrac Tarczowe, wspomagane, cztery czujniki, czterokanałowy ABS, elektroniczny system kontroli stabilności AdvanceTrac
Przednie Tarcze wentylowane 352 mm x 32 mm, czterotłoczkowe aluminiowe zaciski stałe 46 mm Tarcze wentylowane 380 mm x 34 mm, sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski stałe Brembo 36 mm
Tylne Tarcze wentylowane 330 mm x 25 mm, jednotłoczkowe pływające zaciski żeliwne 45 mm, zintegrowany hamulec ręczny Tarcze wentylowane 330 mm x 25 mm, jednotłoczkowe pływające zaciski żeliwne 45 mm, zintegrowany hamulec ręczny

 

 

Układ kierowniczy

 

Typ Elektrycznie wspomagany, zębatkowy, z regulacją siły wspomagania
Przełożenie 16:1
Średnica zawracania między krawężnikami 12,2 m

 

 

KOŁA I OPONY

 

2,3-litra EcoBoost Opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9 Opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9
5,0-litra V8 Opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9 Przód: opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9
Tył:  opony 275/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9,5

 

 

WYMIARY

 

Fastback Convertible
NADWOZIE
Rozstaw osi (mm) 2720 2720
Długość (mm) 4789 4789
Szerokość bez lusterek (mm) 1916 1916
Szerokość z lusterkami (RHD) (mm) 2081 (2097) 2081 (2097)
Szerokość ze złożonymi lusterkami (RHD) (mm) 1957 (1985) 1957 (1985)
Wysokość (mm) 2,3-litra: 1373                    5,0-litra V8: 1382 2,3-litra: 1387                            5,0-litra V8: 1396
Rozstaw kół, przód/tył (mm) 2,3-litra: 1582/1656

5,0-litra V8: 1642/1642

2,3-litra: 1582/1656

5,0-litra V8: 1642/1642

Prześwit (mm) 2,3-litra: 145                     5,0-litra V8: 144 2,3-litra: 145                              5,0-litra V8: 144
WNĘTRZE
Liczba miejsc Cztery Cztery
Odległość od siedziska do dachu z przodu (mm) 955 954
Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu – (mm) 1146 1146
Szerokość na wysokości ramion z przodu (mm) 1430 1430
Szerokość na wysokości bioder z przodu (mm) 1395 1395
Odległość od siedziska do dachu z tyłu (mm) 884 906
Przestrzeń na nogi z tyłu (mm) 737 742
Szerokość na wysokości ramion z tyłu (mm) 1327 1135
Szerokość na wysokości bioder z tyłu (mm) 1203 1111
Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami (mm) 1010 1010
Szerokość otworu bagażnika przy podłodze (mm) 640 640
Wysokość krawędzi załadunku (mm) 761 761
Pojemność bagażnika (litry) 408 332

 

Pomiar zgodnie z ISO 3832, Pomiary dla wersji podstawowej, z wyjątkiem określonych wyraźnie przypadków. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia.

 

MASY

 

  Masa własna
(kg)#
Masa całkowita pojazdu
(kg)
2,3-litra EcoBoost fastback (6-biegowa manualna) 1662 2023
2,3-litra EcoBoost fastback (10-biegowa automatyczna Selectshift) 1673 2023
2,3-litra EcoBoost convertible (6-biegowa manualna) 1723 2073
2,3-litra EcoBoost convertible (10-biegowa automatyczna Selectshift) 1728 2073
5,0-litra V8 fastback (6-biegowa manualna) 1743 2150
5,0-litra V8 fastback (10-biegowa automatyczna Selectshift) 1756 2150
5,0-litra V8 convertible (6-biegowa manualna) 1807 2150
5,0-litra V8 convertible (10-biegowa automatyczna Selectshift) 1818 2150

 

# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o masie 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.

 

 

# # #

 

 

Uwaga: Informacje zawarte w niniejszych materiałach prasowych oparte są o najaktualniejsze wstępne specyfikacje techniczne, jakie były dostępne w momencie publikacji. Ford prowadzi politykę stałego doskonalenia produktów i zastrzega sobie prawo do zmian w podanych specyfikacjach.

 

MagneRide jest znakiem towarowym firmy BWI Group

2 KOMENTARZE

Leave a Reply