Po wprowadzeniu na rynek nowego samochodu wyścigowego GT3 marka Mercedes-AMG przedstawia kolejne wcielenie GT4 – modelu, który odnosi sukcesy na całym świecie. Poza odświeżonym designem Mercedes-AMG GT4 przeszedł optymalizacje techniczne, których zadaniem jest m.in. podniesienie osiągów w wyścigach wytrzymałościowych. Lepsze chłodzenie silnika i hamulców sprawia, że nowy GT4 może niezawodnie zapewniać najwyższe osiągi na torze także w warunkach ekstremalnie wysokich temperatur powietrza.

363 wyścigi, 137 miejsc na podium, 151 klasowych zwycięstw i 53 wygrane w klasyfikacji generalnej: lista osiągnięć Mercedesa-AMG GT4 od chwili wprowadzenia na rynek w 2018 r. jest naprawdę imponująca. W ciągu ostatnich dwóch lat „młodszy brat” Mercedesa-AMG GT3 na całym świecie zyskał status jednegoz najbardziej uznanych aut wyścigowych w rozwijającym się segmencie GT4. Jak do tej pory marka samochodów sportowych o wysokich osiągach z Affalterbach dostarczyła prywatnym zespołom ponad 120 egzemplarzy modelu. Wraz z nowym wcieleniem GT4, Mercedes-AMG dodatkowo podnosi wysoki poziom konkurencyjności swojej cenionej maszyny.

Do zalet nowego Mercedesa-AMG GT4 należy zoptymalizowane chłodzenie hamulców przedniej osi, a także skuteczniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej. Przed przegrzaniem elementów układu hamulcowego zapobiegają zarówno powiększony wlot powietrza chłodzącego hamulce, jak i wymiarowo stabilne przewody pneumatyczne o większej średnicy. Efekt: lepsze właściwości jezdne oraz ograniczone zużycie eksploatacyjne, co jest szczególnie istotne podczas wyścigów wytrzymałościowych. Nowy, karbonowym kanał powietrzny, odpowiednio dopasowana izolacja cieplnai zoptymalizowane adaptery zacisków poprawiają przepływ powietrza wokół elementów podatnych na nagrzewanie. Zoptymalizowane chłodzenie hamulców uzupełniają nowo opracowane tarcze przedniej osi, zaprojektowane z myślą o większej wytrzymałości i wydłużeniu cyklu eksploatacji. Do jeszcze skuteczniejszego chłodzenia sprawdzonego 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG przyczynia się nowa lokalizacja chłodnicy oleju, a także nowy karbonowy kanał odprowadzanego powietrza oraz na nowo wyprofilowana krawędź maski z materiału wzmacnianego naturalnym włóknem. W rezultacie Mercedes-AMG GT4 może niezawodnie zapewniać swoje osiągi nawet przy ekstremalnie wysokich temperaturach powietrza.

Aktualizacja Mercedesa-AMG GT4 obejmuje również zmodyfikowane przednie i tylne światła, odpowiadające modułom zastosowanym w Mercedesie-AMG GT3. Ich konstrukcja jest zgodna z obecnymi drogowymi wersjami Mercedesa-AMG GT. Poza odświeżonym wzornictwem nowa koncepcja oświetlenia ma również walory praktyczne: nowe, wysokowydajne reflektory LED zapewniają znacznie lepszą iluminację toru. W ciemności lub przy słabej widoczności zapewnia to decydujące korzyści w zakresie bezpieczeństwa i osiągów.

Kolejna przeprowadzona optymalizacja dotyczy modyfikacji tylnych wahaczy, które również są podobne do tych stosowanych w nowym GT3. Wyróżnia je znacznie dłuższa żywotność. W efekcie Mercedes-AMG GT4, który ma na koncie m.in. już trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, jest jeszcze lepiej przygotowany do udziału w „maratonach” wytrzymałościowych. Inną nowością w modelu GT4 na rok 2020 jest zastosowanie powiększonego zbiornika płynu hamulcowego, zoptymalizowanego pod kątem szczególnych wymagań panujących w wyścigach długodystansowych.

Zobacz również:   Wyniki sprzedaży Mitsubishi Motors w Europie

Oprócz dalszego rozwoju technicznego Mercedes-AMG GT4 już od chwili premiery wyróżnia się szeregiem zalet – w tym wyjątkowo wysokimi standardami bezpieczeństwa. Klatka bezpieczeństwa wykonana z wysokowytrzymałej stali jest tu przykręcona do aluminiowej ramy przestrzennej, a w dachu znajduje się luk dachowy. Karbonowa klatka bezpieczeństwa kierowcy ze zintegrowanym zagłówkiem zapewnia znacznie wyższy poziom ochrony niż tradycyjne fotele wyścigowe. Kompleksową koncepcję bezpieczeństwa uzupełnia wydajny system gaśniczy. Zastosowana w GT4 sprawdzona elektronika wyścigowa jest łatwa w obsłudzei serwisowaniu. Samochód został wyposażony na przykład w specjalną kontrolę trakcji oraz wielofunkcyjny ABS. Układy te bazują na technice modelu GT3, podobnie jak sekwencyjna wyczynowa skrzynia biegów z regulowanym mechanizmem różnicowym. Zawieszenie z podwójnymi wahaczami oraz amortyzatorami z regulacją ugięcia i odbicia zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie i wyjątkową responsywność. Innowacyjna kontrola momentu obrotowego silnika V8 biturbo stanowi gwarancję dokładności jego dozowania – i przekłada się na pożądane reakcje. Dzięki temu kierowcy na wszystkich poziomach umiejętności szybko zdobywają zaufanie do pojazdu.

Silnik

4.0 V8 biturbo AMG

Pojemność skokowa

3982 cm3

Moc

do 350 kW (476 KM)**

Maks. moment obrotowy

do 630 Nm**

Zespół napędowy

układ transaxle: silnik z przodu, przekładnia przy tylnej osi, połączenie za pomocą rury reakcyjnej (Torque Tube)

Przekładnia

sekwencyjna wyczynowa 6-biegowa skrzynia AMG z mechanicznym (regulowanym), samoblokującym mechanizmem różnicowym i magnezową obudową, manetki przy kierownicy, sterowana pneumatycznie

Nadwozie

aluminiowa rama przestrzenna, klatka bezpieczeństwa z wysokowytrzymałej stali, nadwozie z elementami z włókien węglowych

Bezpieczeństwo

karbonowa klatka bezpieczeństwa kierowcy zgodna z najnowszymi standardami FIA, dopasowana wyściółka fotela, zintegrowany zagłówek, luk dachowy, wydajny system gaśniczy

Zawieszenie

aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne z przodu i z tyłu, amortyzatory o regulowanej sile odbicia i ugięcia, nowe wytrzymałe tylne wahacze

 

Elektronika

wyścigowa elektronika z nowym systemem kontroli momentu obrotowego, zoptymalizowane systemy wsparcia kierowcy: kontrola trakcji AMG TRACTION CONTROL, wyścigowy ABS, funkcja wyścigowego ruszania, przyjazna w serwisie wyścigowa, wytrzymała wiązka

Układ kierowniczy

elektromechaniczne wspomaganie

Hamulce

wyścigowy układ hamulcowy z regulowanym ABS-em;samowentylujące kompozytowe tarcze; zoptymalizowane chłodzenie z powiększonymi wlotami powietrza i wymiarowo stabilnymi przewodami pneumatycznymi; nowo opracowane przednie tarcze, nowy karbonowy przewód powietrzny i zoptymalizowane adaptery zacisków, większy zbiornik płynu hamulcowego; 6-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu; Śrendica tarcz 390 mm przód / 355 mm tył

Koła

lekkie obręcze AMG, 11×18“, kute

Opony

przód: 305/660-18 / tył: 305/680-18

Masa własna

< 1390 kg**

Dł./szer./wys.

4619 mm / 1996 mm / 1284 mm

Rozstaw osi

2630 mm

Pojemność zb. paliwa

120 l (bezpieczny wyścigowy zbiornik)

Przyspieszenie 0-100 km/h

poniżej 4 s**

Prędkość maks.

ponad 250 km/h**

Cena

209 000 euro (specyfikacja fabryczna, bez VAT)

Dodaj komentarz