Nowy Mercedes-Benz Klasy S (2017- )

Podczas salonu samochodowego w Szanghaju odbyła się światowa premiera odnowionej, wzbogaconej o liczne innowacje Klasy S. Ich lista obejmuje zupełnie nowe, wysoce efektywne silniki z szeregiem przełomowych rozwiązań z zakresu elektryfikacji układu napędowego. Systemy z rodziny Intelligent Drive pokonują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. I wreszcie wygoda – niekwestionowany lider segmentu premium ustanawia nowe standardy w dziedzinie komfortu i dobrego samopoczucia w kabinie. Rynkowy debiut odnowionej Klasy S w Europie zaplanowano na lipiec br.

Odnowiona Klasa S otrzyma kilka nowych silników: 6-cylindrowe jednostki rzędowe, benzynowe i wysokoprężne, oraz nowy benzynowy motor V8 biturbo. Ponadto Mercedes-Benz planuje wprowadzenie hybrydowej wersji plug-in, która w trybie elektrycznym może przejechać dystans około 50 km. Równocześnie swoje światowe premiery świętują przełomowe rozwiązania takie jak 48-woltowy alternator zintegrowany z rozrusznikiem czy elektryczna sprężarka.

Flagowy okręt Mercedes-Benz stawia następny znaczący krok w kierunku jazdy autonomicznej i na kolejny poziom winduje możliwości systemów z rodziny Intelligent Drive. Aktywny układ kontroli odległości DISTRONIC oraz Active Steer Assist zapewniają jeszcze skuteczniejsze wsparcie kierowcy w zakresie utrzymania bezpiecznego dystansu i toru jazdy, a prędkość jest teraz regulowana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy skrzyżowań.

Diodowe reflektory matrycowe MULTIBEAM LED oraz światła drogowe ULTRA RANGE sprawiają, że noc zamienia się w dzień. Kolejne unikalne w segmencie luksusowych limuzyn rozwiązania to system ROAD SURFACE SCAN, który z wyprzedzeniem wykrywa nierówności drogi, oraz funkcja pochylania nadwozia w zakręcie CURVE.

Wraz z odnowioną Klasą S po raz pierwszy debiutuje na rynku układ kontroli komfortu ENERGIZING –łączy on sterowanie licznymi systemami z zakresu komfortu, takimi jak klimatyzacja, nastrojowe oświetlenie, masaż czy funkcje zapachowe, i pozwala klientom skonfigurować określony program wellness (odnowy biologicznej) dopasowany do ich nastroju bądź potrzeb. Zwiększa to fizyczny komfort, a co za tym idzie – wydajność kierowcy na drodze.

„Zakres zmian w odnowionej Klasie S jest wyjątkowo szeroki. Uwzględniając całą serię nowych rozwiązań i funkcji, Klasa S niezmiennie pozostaje technicznym pionierem” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania w koncernie Daimler oraz rozwój osobowych Mercedesów.

W 2016 r. topowy model Mercedes-Benz był po raz kolejny najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie, a od 2013 r. znalazł już ponad 300 tysięcy nabywców. Dziś Klasa S jest dostępna w sześciu wariantach nadwoziowych.

Trzy moduły świetlne – ekskluzywny znak rozpoznawczy

Design odnowionej Klasy S – oparty na idiomie nowoczesnego luksusu – manifestuje najwyższą jakość wykonania i materiałów. Jej status oraz techniczne kompetencje są teraz jeszcze bardziej widoczne. Wszystkie odmiany otrzymały nową osłonę chłodnicy: wersje 6- i 8-cylindrowe mają trzy podwójne listwy i pionowe poprzeczki w kolorze czarnym, z lśniącym wykończeniem, a w limuzynie z długim rozstawem osi oraz jednostką V12 pionowe poprzeczki otrzymują wykończenie chromowane.

Wyjątkowy status limuzyn Mercedes-Maybach podkreśla zmodernizowany przedni pas z licznymi elementami chromowanymi oraz logo Maybacha pomiędzy listwami osłony chłodnicy.

Klasę S z opcjonalnymi reflektorami MULTIBEAM LED (szczegóły poniżej) wyróżniają trzy charakterystyczne moduły świetlne. Nowy jest również przedni zderzak z zaakcentowanymi wlotami powietrza i sportową stylizacją. Z tyłu uwagę zwracają nowe lampy diodowe z przezroczystymi kloszami oraz poziomymi modułami. Przy otwieraniu i zamykaniu samochodu dają one efektowny pokaz świetlny.

Wszystkie warianty otrzymały również przeprojektowaną dolną partię tylnego zderzaka ze zintegrowaną, widoczną oprawą rur wydechowych. Końcówki wydechu otacza chromowany element ozdobny, rozciągający się na całą szerokość samochodu. Lista wyposażenia seryjnego i opcjonalnego obejmuje siedem nowych wzorów lekkich obręczy o średnicy od 17 do 20 cali.

Koncepcja obsługi i wyświetlania informacji: panoramiczny ekran i nowe kierownice

We wnętrzu Klasy S pojawiły się dwa nowe ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3”. Umieszczone pod wspólną taflą szkła, tworzą one panoramiczny kokpit i podkreślają poziomą orientację designu kabiny. Zestaw składa się z dużego wyświetlacza z wirtualnymi instrumentami przed oczami kierowcy, a także z drugiego ekranu ponad konsolą środkową. W pełni cyfrowa projekcja informacji oferuje kierowcy wybór trzech różnych motywów kolorystycznych (klasyczny, sportowy lub progresywny) i pozwala konfigurować interfejs zgodnie z własnymi preferencjami.

Nowa Klasa S ma teraz kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy przesuwania opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego bez potrzeby odrywania rąk od wieńca. System multimedialny może być sterowany również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej lub kontroli głosowej LINGUATRONIC. Kolejną nowością są osobne instrumenty do obsługi układu DISTRONIC i tempomatu, także zlokalizowane na kierownicy.

Autentyczne materiały i kunsztownie zaprojektowane detale

Wnętrze odnowionej Klasy S definiują również wysokiej próby materiały – zależnie od wybranej konfiguracji są to np. okładziny z drewna o otwartych porach czy obszyte skórą panele drzwi i deski rozdzielczej. Kolejną wizytówką Mercedesa jest wysoka jakość estetyczna, którą zapewniają wyjątkowe przywiązanie do detali oraz finezyjne rzemiosło. Starannie skomponowana koncepcja materiałów i kolorów obejmuje szeroką gamę odcieni brązu, w tym nowe połączenia kolorystyczne, takie jak szarość magma/brąz espresso czy mahoniowy brąz/jedwabny beż.

Nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach do wyboru

Tak jak wcześniej, oświetlenie kabiny korzysta wyłącznie z trwałej i oszczędnej technologii LED. Opcjonalnie poszerzony pakiet nastrojowego oświetlenia oferuje całą gamę indywidualnych ustawień – w tym 64 odcienie, 10 konfiguracji kolorystycznych oraz możliwość osobnej regulacji 3 różnych stref kokpitu i wnętrza (przestrzeń na stopy, elementy ozdobne oraz panoramiczny ekran). Dyskretna poświata otacza np. elementy ozdobne, centralny ekran, schowek w przedniej części konsoli środkowej, panel w podsufitce oraz głośniki wysokotonowe, jeśli egzemplarz został wyposażony w nagłośnienie Burmester® High-End 3D Surround Sound System.

Wszystkie Klasy S standardowo dysponują teraz funkcją bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS. Równocześnie Mercedes-Benz wprowadza nową, atrakcyjną generację kluczyków, z lśniącym, czarnym lub białym wykończeniem oraz zróżnicowanymi akcentami ozdobnymi.

Światowa nowość: odnowa biologiczna podczas jazdy

Odnowiona Klasa S to pierwszy seryjnie produkowany samochód z układem kontroli komfortu ENERGIZING. Dostępny opcjonalnie, „spina” on działanie różnych systemów z zakresu komfortu. Systematycznie wykorzystuje funkcje wentylacji (w tym rozpylacz zapachów) oraz foteli (podgrzewanie, wentylację, masaż), podgrzewanie podłokietników oraz oświetlenie i nagłośnienie, umożliwiając skonfigurowanie specyficznego programu wellness dopasowanego do nastroju i potrzeb klienta. Zwiększa to fizyczny komfort oraz wydajność podczas jazdy i w trakcie przerw. Układ kontroli komfortu ENERGIZING może obejmować wszystkie siedzenia, zależnie od zakresu wyposażenia. Do wyboru jest sześć programów:

  • < >< >< >< >komfort
  • Trening (trzy treningi – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)

Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia. Przykładowo, program „Witalność” wykorzystuje dynamiczną ścieżkę dźwiękową z dużą liczbą uderzeń basu na minutę. Repertuar Klasy S obejmuje np. „Feelin’ Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). Poszczególne funkcje programów można wyłączać.

Kontrola komfortu ENERGIZING korzysta również z nastrojowego oświetlenia, harmonijnie dopasowanego do każdego z dostępnych interfejsów ekranu. Diody iluminują wnętrze w artystycznym stylu, łącząc ze sobą różne odcienie światła. Poszczególne kompozycje kolorystyczne uzupełniają efekty specjalne, np. specjalna sekwencja po otwarciu drzwi kierowcy. Dodatkowo, kolorystyka nastrojowego oświetlenia reaguje na zmiany temperatury wentylacji. Zmienia się też jasność diod – do wyboru jest pięć stopni natężenia, osobno dla czterech stref: kokpitu, obszaru przednich siedzeń, tylnej części wnętrza oraz całej kabiny. W ten sposób nastrojowe oświetlenie pozytywnie wpływa na dobre samopoczucie podróżujących i tworzy atrakcyjne kontrasty pomiędzy poszczególnymi segmentami wnętrza.

Układ napędowy: nowe silniki, przełomowa technika

Mercedes-Benz S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km, średnie emisje CO2: 195 g/km) oraz Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km, średnie emisje CO2: 209 g/km) otrzymują nową jednostkę V8 biturbo o mocy 345 kW (469 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten plasuje się wśród najoszczędniejszych benzynowych V-ósemek na świecie – jest o około 10% oszczędniejszy od poprzednika. Dla obniżenia zapotrzebowania na paliwo zastosowano w nim regulację wzniosu zaworów CAMTRONIC, która przy częściowym obciążeniu odłącza połowę cylindrów. Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym i zwiększa ogólną sprawność czterech aktywnych cylindrów, przesuwając optymalny punktu pracy w kierunku wyższych obciążeń. Kolejnym charakterystycznym elementem nowej konstrukcji są turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) – z myślą o sprinterskich osiągach i znacznym obniżeniu zużycia paliwa miejsce 5,5-litrowego silnika V8 biturbo zajmuje 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności nowy motor generuje moc 450 kW (612 KM).

Najmocniejszy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym w historii Mercedes-Benz: pod maską modeli S 350 d 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km, średnie emisje CO2: 145 g/km) oraz S 400 d 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2: 147 g/km) debiutuje nowy silnik Diesla – 6-cylindrowa jednostka rzędowa, dostępna w dwóch wersjach mocy: 210 kW (286 KM) i 600 Nm oraz 250 kW (340 KM) i 700 Nm. Chociaż jest znacznie mocniejsza od stosowanej wcześniej V-szóstki, zużywa od niej o ponad 7% oleju napędowego mniej. Jej konstrukcja wyróżnia się m.in. zastosowaniem stopniowanej misy spalania, dwustopniowym turbodoładowaniem oraz – wprowadzonym po raz pierwszy – układem regulacji wzniosu zaworów CAMTRONIC. Architektura silnika łączy aluminiowy blok ze stalowymi tłokami i zmniejszającą tarcie powłoką gładzi cylindrów NANOSLIDE®, którą inżynierowie Mercedesa po raz kolejny udoskonalili.

Nowy 6-cylindrowy silnik Diesla powstał z myślą o spełnieniu przyszłych przepisów dotyczących emisji spalin (RDE – Real Driving Emissions, z ang. emisja w rzeczywistych warunkach jazdy). Wszystkie podzespoły odpowiadające za skuteczne obniżenie emisji spalin zostały zamontowane bezpośrednio przy jednostce napędowej, tak aby ograniczyć straty ciepła i zapewnić wyjątkowo korzystne warunki pracy. Holistyczna koncepcja techniczna łączy stopniowane misy spalania, wielodrożną recyrkulację spalin oraz zlokalizowane przy silniku elementy układu oczyszczania spalin i po raz pierwszy korzysta również ze płynnej regulacji wzniosu zaworów.

Zobacz również:   [Galeria] Hostessy AutoSport International 2016

Dane techniczne w skrócie

S 350 d 4MATIC S 400 d 4MATIC S 5604MATIC AMG S 63 4MATIC+
Układ i liczba cylindrów R6 R6 V8 V8
Pojemność skok. (ccm) 2925 2925 3982 3982
Moc maks. (kW/KM) 210/286 250/340 345/469 450/612
Maks. moment obr. (Nm) 600 700 700 900
l/100 km * 5,5 5,6 8,5 8,9
CO2 g/km* 145 147 195 203

*średnie, cykl NEDC

Kolejne technicznie zaawansowane silniki w planach

Poza wspomnianymi jednostkami dla odnowionej Klasy S zaplanowano też kolejne nowe źródła napędu: 6-cylindrowe rzędowe silniki benzynowe oraz hybrydowy napęd plug-in z około 50 km zasięgu w trybie elektrycznym. Równocześnie swoją globalną premierę świętują przełomowe rozwiązania, takie jak 48-woltowy alternator zintegrowany z rozrusznikiem oraz elektryczna sprężarka.

Nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy (M 256): nowa benzynowa rzędowa „szóstka” daje przykład procesu elektryfikacji i wykorzystuje 48-woltową pokładową instalację elektryczną.

Nowy, inteligentny układ doładowania z elektryczną sprężarką oraz alternator zintegrowany z rozrusznikiem zapewniają wyśmienitą charakterystykę silnika bez zjawiska „turbodziury”. Alternator zintegrowany z rozrusznikiem odpowiada za funkcje hybrydowe, takie jak doładowanie czy odzyskiwanie energii, pozwalające oszczędzać paliwo w stopniu zarezerwowanym wcześniej dla wysokonapięciowej techniki napędu hybrydowego. W rezultacie nowe rzędowe „szóstki” zapewniają osiągi jednostek V8 przy znacznie obniżonym zapotrzebowaniu na benzynę.

Systematyczna elektryfikacja zwalnia z potrzeby stosowania napędu pasowego dla urządzeń pomocniczych z przodu silnika, co ogranicza jego całkowitą długość. Zwarta konstrukcja w połączeniu z oddzieleniem układu dolotowego i wydechowego pozwoliły wygospodarować przestrzeń dla zlokalizowanych przy jednostce elementów układu oczyszczania spalin. 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna zasila nie tylko odbiorniki o dużej mocy, takie jak pompa wody czy sprężarka klimatyzacji, ale również zintegrowany z rozrusznikiem alternator, który może także dostarczać energię do akumulatora w wysoce efektywnym procesie jej odzyskiwania. Nowa benzynowa rzędowa „szóstka” zadebiutuje w dwóch wersjach mocy.

Udoskonalony hybrydowy napęd plug-in: dzięki znacznemu zwiększeniu pojemności akumulatora (do 13,3 kWh) zasięg Klasy S z hybrydowym napędem plug-in w trybie elektrycznym ma wzrosnąć do około 50 km. W połączeniu z nową stacją Mercedes-Benz Wallbox pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW pozwolili na znacznie szybsze ładowanie baterii.

Intelligent Drive: kolejny stopień rozwoju systemów wspomagających

Odnowiona Klasa S podejmuje następny znaczący krok w kierunku autonomicznej jazdy i na kolejny poziom winduje możliwości systemów z rodziny Intelligent Drive. Układ kontroli odległości DISTRONIC oraz Active Steering Assist w jeszcze wygodniejszy sposób wspierają kierowcę w zachowaniu bezpiecznego dystansu od innych aut oraz utrzymaniu właściwego toru jazdy, a prędkość jest teraz regulowana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy skrzyżowań. Systemy te uzupełnia udoskonalony asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist oraz dodatkowe funkcje aktywnego asystenta awaryjnego zatrzymania – Active Emergency Stop Assist.

Ulepszone systemy radarowe i kamera sprawią, że odnowiona Klasa S ma jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze. W dodatku, po raz pierwszy, do oceny zachowania kierowcy wykorzystuje dane z map oraz nawigacji.

Oznacza to, że aktywny asystent kontroli odległości DISTRONIC może wspierać kierowcę w oparciu o przebieg trasy i wygodnie regulować prędkość samochodu. Menu systemów wspomagających na panelu wskaźników w skondensowanej formie prezentuje aktualny status działania wybranych funkcji. Wyraźne ikony pojawiają się zarówno na wyświetlaczu cyfrowych zegarów, jak i na ekranie head-up. Wszystkie funkcje można obsługiwać teraz instrumentami na kierownicy.

Nowy pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferuje m.in.:

  • Aktywną kontrolę odległości DISTRONIC, która w znacznie większym stopniu wykorzystuje dane z map układu nawigacji i wspiera kierowcę w oparciu o przebieg trasy, dostosowując prędkość jazdy do warunków.
  • Active Steer Assist – znacznie udoskonalony, przynosi jeszcze więcej korzyści w zakresie nadzorowania toru jazdy.
  • Active Lane Change Assist – również zdecydowanie ulepszony, pozwala teraz zainicjować automatyczną zmianę pasa poprzez przestawienie dźwigni kierunkowskazów. Samochód przeprowadzi manewr w ciągu kolejnych 10 s, o ile jego czujniki nie wykryją w strefie bezpieczeństwa żadnych pojazdów, które mógł przeoczyć kierowca.
  • Active Emergency Stop Assist wyhamowuje Klasę S do zera przy włączonym systemie Active Steer Assist, jeśli odnotuje przeciągający się brak reakcji ze strony kierowcy.
  • Śledzenie pojazdów w korku: w gęstych korkach na drogach szybkiego ruchu możliwe będą teraz nawet 30-sekundowe postoje – Klasa S będzie automatycznie ruszała w ślad za poprzedzającym pojazdem (w połączeniu z Active Parking Assist).
  • Traffic Sign Assist: wskazuje ograniczenia prędkości i potencjalne zakazy wyprzedzania na danym odcinku trasy w oparciu o dane z kamery oraz z cyfrowych map układu nawigacji. Jeśli kierowca wybierze odpowiednie ustawienia, każdorazowe przekroczenie prędkości wywoła optyczny lub optyczno-akustyczny sygnał ostrzegawczy. System rozpoznaje również zakazy wjazdu i, co więcej, informuje o osobach zidentyfikowanych w obszarze przejść dla pieszych.

Zależnie od przepisów obowiązujących w danym kraju Remote Parking Assist pozwala kierowcy wjechać pojazdem w ciasne miejsca postojowe lub garażowe zdalnie, za pomocą smartfona, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Pojazd może również wjechać w równolegle lub prostopadle usytuowane miejsca parkingowe zarówno przodem, jak i tyłem. Możliwe jest także wyjeżdżanie z prostopadłych miejsc parkingowych, np. gdy auto zostanie zastawione przez inny wóz. W trybie Explore samochód może poruszać się prosto, do przodu lub do tyłu, na odcinku 15 m, omijając w tym czasie wykryte przeszkody dzięki drobnym korektom toru jazdy.

Komfort jazdy: udoskonalony system MAGIC BODY CONTROL, teraz z funkcją pochylania w zakrętach CURVE

W 2013 r. Klasa S po raz kolejny udowodniła swoją techniczną supremację dzięki systemowi ROAD SURFACE SCAN, który wykrywa nierówności na drodze przed pojazdem i odpowiednio, z wyprzedzeniem, reguluje nastawy zawieszenia ACTIVE BODY CONTROL. W odnowionej Klasie S system ten został udoskonalony: kamera stereoskopowa skanuje nawierzchnię jeszcze staranniej, nawet w ciemności i przy prędkościach do 180 km/h. Kolejnym komfortowym udogodnieniem jest funkcja pochylenia w zakrętach CURVE, po raz pierwszy montowana w Klasie S z nadwoziem Limuzyna. Karoseria samochodu przechyla się w kierunku wewnętrznej krawędzi zakrętu, maksymalnie o 2,65 st., ograniczając w ten sposób siły odśrodkowe wyczuwalne przez podróżujących.

Wizja dalekiego zasięgu: reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE

W 2013 r. Klasa S jako pierwszy samochód na rynku wyzbyła się wszystkich tradycyjnych żarówek – źródłem jej oświetlenia, czy to zewnętrznego, czy wewnętrznego, są wyłącznie diody LED. System inteligentnego oświetlenia ILS (Intelligent Light System) jest teraz opcjonalnie dostępny z reflektorami MULTIBEAM LED i światłami drogowymi ULTRA RANGE. Te ostatnie generują światło o maksymalnej prawnie dopuszczalnej intensywności. Efekt: jasność świateł drogowych utrzymuje się powyżej wartości referencyjnej 1 luksa na dystansie ponad 650 metrów. Dla kierowcy oznacza to wyraźną poprawę i tak bardzo dobrej widoczności obecnych lamp MULTIBEAM LED. Elementem systemu ILS jest układ Adaptive High-Beam Assist Plus, pozwalający używać świateł drogowych bez przerwy, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Jeśli wykryje on nadjeżdżające lub poprzedzające pojazdy, automatycznie odłączy część diod, maskując wycinek wiązki światła w kształcie litery U. Pozostałe obszary drogi nadal pozostają oświetlone światłami drogowymi.

Bezprzewodowe ładowanie oraz nowe usługi Concierge

Nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego poszerza również opcje telefonii: z pomocą komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) smartfon zamienia się w cyfrowy klucz oraz pilot umożliwiający zdalne parkowanie samochodu (patrz: wyżej).

Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo, bez potrzeby mocowania w uchwycie, a opcjonalna telefonia wielofunkcyjna pozwala łączyć smartfony z zewnętrzną anteną auta. Funkcja bezprzewodowego ładowania działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi, które w standardzie lub poprzez akcesorium obsługują standard Qi. Aby z niej skorzystać, wystarczy położyć aparat w schowku w przedniej części konsoli środkowej. Na życzenie bezprzewodowa ładowarka dostępna jest również w konsoli centralnej pomiędzy tylnymi siedzeniami.

Pakiet telefonii biznesowej z tyłu został uzupełniony o dodatkowe funkcje, takie jak podłączenie drugiego telefonu czy przekazywanie połączeń pomiędzy pasażerami przednich i tylnych foteli. Przy okazji przeprojektowano słuchawkę Bluetooth.

Podróżujący na przednich i tylnych siedzeniach zyskali więcej opcji przesyłania wiadomości tekstowych – do ich redagowania, odbierania, wysyłania i przekazywania mogą teraz używać funkcji dyktowania. W celu dalszego przetwarzana można też wykorzystywać numery telefoniczne oraz adresy internetowe zawarte w treści wiadomości. Pojawia się ona w postaci wyskakujących komunikatów z prawej strony panoramicznego kokpitu. Kolejną nowością jest przesłanie kierowcy wiadomości, jeśli samochód brał udział w stłuczce parkingowej. Czujniki wykrywają taką sytuację i przekazują odpowiedni komunikat na wskazany numer telefonu komórkowego.

Nagłośnienie Burmester® High-End 3D Surround Sound o mocy 1520 watów wzbogacono o głośnik w konsoli w podsufitce oraz o dwa głośniki po bokach.

Nowy serwis Concierge oferuje szereg udogodnień użytkownikom usług Mercedes me connect: od zarezerwowania stolika w restauracji i wskazówek turystycznych na danej trasie przez informacje na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych aż po przekazanie celów nawigacji bezpośrednio do systemu pojazdu. Zarejestrowani użytkownicy mogą nawiązać połączenie z serwisem Concierge w jednym z 20 wybranych języków w całej Europie – wystarczy nacisnąć przycisk „Info” w górnej konsoli lub skorzystać z aplikacji Mercedes me. Całą resztą zajmie się osobisty asystent.

Leave a Reply