Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

Silniki AMG V12 biturbo uchodzą za szczyt motoryzacyjnej inżynierii. Dlatego do gamy aktualnie dostępnych modeli S 65 AMG, SL 65 AMG i G 65 AMG dołącza czwarty model S 65 AMG Coupe. Mercedes-AMG to jedyna marka, która ma tak szeroki wachlarz aut 12-cylindrowymi widlastymi silnikami. Każda jednostka jest budowana wiernie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”, czego dowodem oraz przykładem wysokiej jakości jest plakietka z podpisem technika, który jest odpowiedzialny za montaż.

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

Nowy S65 AMG Coupe to godny następca mocarnego CL 65 AMG (2007-2014). 6 litrowa jednostka  V12 biturbo wytwarza moc 630 KM i fenomenalne 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu Mercedes jest zdolny osiągnąć pierwsze 100 km/h w 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie na 250 km/h. Średnie zużycie paliwa  plasuje się na poziomie 11,9 l/100 km w cyklu NEDC, co w stosunku do aut konkurencji jest wynikiem bardzo dobrym. Nowoczesny silnik jest przygotowany do normy emisji spalin Euro VI. Jednostka posiada wiele ciekawych rozwiązań jak kuty wał korbowy z wysokiej jakości stali stopowej, aluminiową skrzynię korbową czy wieloiskrowy zapłon (dwie świece na cylinder). Funkcja ECO start/stop ma zapewniać dodatkowe oszczędności w spalaniu.

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

Przenoszenie siły napędowej do osi tylnej odbywa się przy pomocy siedmiostopniowej przekładni AMG SEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Dostępne są w niej trzy programy jazdy: Controlled Efficiency, Sport oraz Manual. Sport i Manual pozwalają na szybszą zmianę biegów, a przy załączaniu wyższego biegu przy pełnym obciążeniu towarzyszy krótka, określona przerwa w dostarczaniu paliwa i pełen emocji ton. Tryb Controlled Efficiency jest opcją ekonomiczną.

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

Nowy S 65 AMG Coupe został wyposażony w sportowe zawieszenie z funkcją pochylania w zakrętach MAGIC BODY CONTROL. System ten jest połączeniem hydraulicznego układu Active Body Control, systemu Road Surface skan oraz funkcji pochlania w zakrętach. Ostatnia funkcja sprawia, że auto „kładzie się” na łukach podobnie do motocyklisty czy narciarza. Poziom pochylenia dostosowuje się w zależności od prędkości, krzywizny drogi (kamera stereoskopowa śledzi profil drogi do 15 metrów przed autem) oraz danych z czujnika przyspieszenia bocznego. Celem tego systemu jest osiągnięcie jak największej przyjemności z jazdy. Kamera stereoskopowa w połączeniu z systemem Road Surface Control pozwala również na wcześniejsze rozpoznawanie uszczerbków w stanie nawierzchni, i tym samym dostosowanie w odpowiedni sposób zawieszenia.

Zobacz również:   Lżejsze autonomiczne Audi RS7

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

S 65 AMG to muskularna sylwetka z tradycyjną zmysłową przejrzystością. Prestiż i elitarność wersji AMG podkreślają lśniące, chromowane elementy, które zdradzają drzemiącą w aucie moc. Masywna osłona chłodnicy,prowadnice powietrza i ozdobne listwy boczne wyróżniają samochód z tłumu. Przedni spoiler zderzaka zapewnia redukcję unoszenia w okolicach przedniej osi, natomiast szczelina nad spoilerem ma za zadanie doprowadzenie powietrza do dodatkowej chłodnicy oleju.

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

Wnętrze S 65 AMG Coupe to istny luksus. Materiały najwyższej próby powodują, że auto posiada unikalną atmosferę. Wersja Coupe posiada sportowe Fotele AMG, które zostały pokryte skórą nappa AMG Exclusive z charakterystycznymi przeszyciami o diamentowym wzorze. Wzrok kierowcy trafia na kolorowy Ekran o przekątnej 31,2 cm, na którym znajduje się prędkościomierz wyskalowany do 360 km/h oraz obrotomierz ozdobiony napisem „V12 BITURBO”

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe´(BR 217), 2014

Leave a Reply