Prawie dekadę po ustawieniu poprzeczki dla miejskich crossoverów jako model o wyrazistym charakterze, mający sprawiać radość użytkownikowi, Nissan JUKE nowej generacji wraca, by odnowić swój segment. Oprócz tradycyjnej przyjemności z jazdy JUKE oferuje nowy poziom osiągów i technologii w atrakcyjnym, a jednocześnie przestronniejszym nadwoziu coupé-crossovera.

 

Nietuzinkowa stylistyka przysporzyła Nissanowi JUKE sympatii europejskich klientów, o czym świadczy prawie milion egzemplarzy tego modelu na drogach Starego Kontynentu. Nowa generacja JUKE – zaprezentowana 3 września w Londynie, Paryżu, Mediolanie, Barcelonie i Kolonii – jest skierowana do europejskich kierowców, którzy w segmencie crossoverów cenią nie tylko walory praktyczne, ale także wzornictwo, technologię i osiągi. Dzięki systemowi ProPILOT i szerokim opcjom łączności, JUKE wynosi Nissan Intelligent Mobility – wizję firmy dotyczącą sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem – na nowy poziom.

Nissan JUKE wraca ze swoją wyjątkową tożsamością oraz z jeszcze mocniejszym charakterem, oferując emocjonujące osiągi i zaawansowaną technologię, zgodnie z potrzebami klientów” — powiedział Ponz Pandikuthira, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe. „Nowa stylistyka i fascynujące wrażenia z jazdy zachwycą coraz liczniejszą rzeszę klientów wybierających miejskie crossovery. JUKE dorósł, ale nie pozbył się cech zapewniających radość z jazdy, które zawsze wyróżniały ten model”.

ATLETYCZNA SYLWETKA

Nissan JUKE powraca, by wyznaczyć nowy standard w segmencie miejskich crossoverów. Przyciąga uwagę zwiększonymi wymiarami, atletyczną sylwetką, atrakcyjnymi 19‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu oraz stylistyką coupé z dachem, który wydaje się unosić w powietrzu. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory w nowym Nissanie JUKE zachowały kultowy okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”. Nie zabrakło też charakterystycznego dla Nissana grilla z motywem litery V. Paleta kolorów obejmuje 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu lakier Fuji Sunset.

Zmiany zaszły także we wnętrzu – względem poprzednika nowy JUKE ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze jest elegantsze i bardziej komfortowe. Pozycja kierowcy jest wygodniejsza, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, a elementy sterowania i schowki są bardziej przyjazne dla użytkownika. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu, a standardowe jednobryłowe sportowe fotele mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara® lub skórą.

Nowa wersja wyposażenia – N‑Design – oferuje wiele opcji personalizacji, co pozwala zindywidualizować konkretny egzemplarz modelu Juke. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki, podkreślające miejski, prestiżowy i sportowy charakter JUKE. Personalizacja nadwozia obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.

DYNAMICZNE OSIĄGI

Nowy JUKE został zaprojektowany z myślą o sportowej zwinności jazdy, ale jednocześnie stał się zdecydowanie dojrzalszym coupé-crossoverem. Samochód mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości, co przekłada się na więcej przestrzeni w środku przy zachowaniu kompaktowych gabarytów oraz masie obniżonej o 23 kg. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali platforma nowego modelu jest sztywniejsza, co zapewnia poprawę stabilności, osiągów i właściwości jezdnych w zakrętach oraz poczucie lepszego panowania nad pojazdem.

Nowy JUKE jest napędzany oszczędnym, 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM, który zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.

ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE

Nissan JUKE jest pełen technologii multimedialnych i wspomagających kierowcę podczas jazdy. Nowy model, zgodny z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, jest najlepiej „skomunikowanym” Nissanem w dotychczasowej historii marki.

Nissan Intelligent Mobility

W nowym Nissanie JUKE po raz pierwszy dostępna będzie zaawansowana technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu.

JUKE oferuje także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu, która w tym segmencie jest nowością. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.

Zobacz również:   Dlaczego warto serwisować w ASO?

Opcje łączności, systemy multimedialne i BOSE® Personal® Plus

Nowy system multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi*, za pomocą której tablety i laptopy pasażerów mogą łączyć się z Internetem.

Aplikacja NissanConnect Services jest doskonałym mobilnym towarzyszem, pozwalającym na sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Właściciel Nissana JUKE może sprawdzać status zamków drzwi w samochodzie oraz blokować je lub otwierać zdalnie za pomocą smartfona. Dla większego bezpieczeństwa w ten sam sposób można sprawdzić ciśnienie w oponach lub poziom oleju przed podróżą.

Aby jeszcze bardziej ułatwić życie kierowcy, z Nissanem JUKE można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. Tą drogą można między innymi sterować światłami oraz przesyłać do pokładowego systemu nawigacji współrzędne docelowego punktu podróży.

System nagłośnienia Bose® Personal® Plus zapewnia świetne wrażenia akustyczne. Osiem potężnych głośników – w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield wbudowanych w zagłówki przednich foteli – pozwala dosłownie zanurzyć się w otaczającym dźwięku wysokiej jakości.

Nowy Nissan JUKE, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.

NOWY NISSAN JUKE – DANE TECHNICZNE

 

Silnik

Turbodoładowany 1,0 l (999 cc) 3-cylindrowy benzynowy

Euro 6D-Temp

Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy

117 KM / 86 kW przy 5 250 obr./min

180 Nm przy 1 750 obr./min

200 Nm (z funkcją overboost)1

Skrzynia biegów

Manualna 6-biegowa (6MT)

Automatyczna dwusprzęgłowa 7‑biegowa (DCT7)

Przyspieszenie

(0-100 km/h) (s)

10,4

 11,1
(do potwierdzenia)

Maksymalna prędkość (km/h)

180

180

Koła/opony

·         16” stalowe – 215/65 (standard w wersji Visia)

·         17” z lekkiego stopu – 215/60 (standard dla wersji Acenta i N‑Connecta)

·         19” z lekkiego stopu – 225/45 (standard w wersjach Tekna i N‑Design)

Przednie zawieszenie

Kolumny Macphersona

Tylne zawieszenie

Belka skrętna, sprężyny śrubowe

Hamulce przód/tył

Tarczowe, 280 mm / tarczowe, 260 mm (od wersji N-Connecta)

z ABS, BA, EBD, TCS, VDC

Wymiary zewnętrzne (mm)

·         Długość: 4210

·         Szerokość: 1800

·         Wysokość: 1595

·         Rozstaw osi: 2636

Wymiary wnętrza z tyłu (mm)

·         Długość na wysokości kolan: 583

·         Przestrzeń nad głową: 22

·         Szerokość na wysokości ramion: 1320,3

Przestrzeń bagażowa

·         Maksymalna szerokość otworu bagażnika (mm): 1072

·         Pojemność bagażnika (l): 422

Systemy informacji i łączności

·         Multimedialny system NissanConnect z 8-calowym ekranem dotykowym***

·         NissanConnect Services***

o    Apple® CarPlay, Android® Auto*

o    Asystent Google*

o    Pokładowa sieć Wi-FI****

o    Historia i analiza jazdy*

o    Mapy i usługi Live Traffic TomTom **

o    Nissan Help & Support*

o    Breakdown Call*

o    Monitorowanie stanu pojazdu*

o    Inteligentne powiadomienia**

·         Kolorowy ekran TFT (4,2 cala lub 7 cali, w zależności od wersji)

·         System nagłośnienia BOSE® Personal® Plus***

o    Osiem głośników, w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield wbudowanych w zagłówki przednich foteli

 

Systemy bezpieczeństwa

·         Podstawowy pakiet systemów bezpieczeństwa (standard we wszystkich wersjach):

o    System eCall*

o    Tempomat i ogranicznik prędkości

o    Inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów

o    Inteligentny system ostrzegania i interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu

o    Adaptacyjne światła drogowe

o    Rozpoznawanie znaków drogowych

o    System wspomagania ruszania pod górę

·         Aktywny tempomat***

·         Nissan ProPILOT***

·         System kamer 360°***

·         System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy***

·         System interwencji w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu***

·         System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu***

Masa własna (kg)

1212

Liczba miejsc

5

Gwarancja

3 lata / 100 000 km

 

    * Darmowe przez 7 lat, później płatne wg użycia

  ** Darmowe przez 3 lata, później płatne wg użycia

 *** Standard lub opcja, w zależności od wersji

**** W Polsce dostępna w późniejszym terminie

 

1 Funkcja overboost zapewnia dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego przez 25 sekund w czasie maksymalnego przyspieszania. Funkcja jest aktywna od drugiego biegu wzwyż.

 

 

Dodaj komentarz