- Opel wprowadza nową gwiazdę klasy kompaktowej z dużą dawką humoru
- Telewizyjne spoty reklamowe można już obejrzeć na kanale firmy Opel na YouTube
- Ważne role ambasadorów marki — Jürgena Kloppa i Bettiny Zimmermann
Z okazji wprowadzenia nowej Astry firma Opel przygotowała wyjątkową kampanię reklamową oraz slogan „Nowa Astra. Niepokój w klasie luksusowej!”. Kampania składa się między innymi z pięciu spotów, w których znów występują ambasadorowie marki Opel — Jürgen Klopp i Bettina Zimmermann. Wszystkie te krótkie filmy z dużą dawką humoru, odważnie i kreatywnie opowiadają o tym, że nowa Astra może rywalizować z klasą luksusową.
Dyrektor ds. marketingu w firmie Opel, Tina Müller, powiedziała: „Kampania Astry jest częścią nowego pozycjonowania marki Opel. Filmy wyrażają naszą nową pewność siebie. Mamy do niej prawo, gdyż nowym modelem wyznaczamy standardy w segmencie samochodów kompaktowych”.
W trzech z pięciu spotów reklamowych głównej kampanii Astry znów pojawiają się ambasadorowie marki Opel — Jürgen Klopp i aktorka Bettina Zimmermann. W lekki i humorystyczny sposób zwracają oni uwagę na luksusowe elementy wyposażenia Astry. Na przykład trener piłkarski Jürgen Klopp w czasie jazdy nocą wyjaśnia swojemu pasażerowi, dlaczego matrycowe reflektory LED IntelliLux to prawdziwy luksus i powód do zadowolenia dla każdego: „Jest jasno jak na stadionie, ale nikt nie jest oślepiany”. Tylko w klasie luksusowej zapanował niepokój.
W kolejnym krótkim filmie Bettina Zimmermann, podróżująca samolotem w klasie biznes, proponuje współpasażerowi torebkę… na skutki choroby lokomocyjnej, bo biznesmen zrobił się zielony z zazdrości. Co wywołuje u niego ten stan? Otóż jego kolega odczytuje mu na głos listę luksusowego wyposażenia Astry.
Tematem kampanii Astry jest oczywiście także system Opel OnStar, czyli innowacyjny osobisty opiekun kierowcy. W jednym ze spotów młoda kobieta odrzuca propozycję zamożnego ojca, który w najlepszej intencji chce użyczyć córce oraz jej przyjacielowi swojego luksusowego samochodu. Wprawdzie limuzyna tatusia — podobnie jak najnowszy Opel — ma fotele z funkcją masażu, ale w przeciwieństwie do Astry jest pozbawiona wi-fi i dostępu do Internetu.
Czwarty spot sugeruje, że nowa Astra jest tak atrakcyjna, iż może doprowadzać właścicieli luksusowych aut do obłędu. Dobrze sytuowany dżentelmen wożony przez szofera zagaduje dwóch młodych mężczyzn w Astrze i do tego stopnia traci panowanie nad sobą, że… zdejmuje spodnie.
Jürgen Klopp powraca w piątym i ostatnim filmie, w którym opowiada o najciekawszych elementach wyposażenia Astry spotkanemu w windzie znajomemu. Przekonuje go, że choć nie jeździ Astrą, nie powinien się niepokoić. Ale to nie pomaga — znajomy i tak jest zdenerwowany.
Firma Opel przygotowała kampanię Astry we współpracy ze znanym reżyserem Alexem Feilem oraz agencją Scholz & Friends. Za pomysł kampanii oraz jej realizację w ścisłej współpracy z Scholz & Friends odpowiada André Kemper. Spoty wyprodukowało studio tempomedia filmproduktion gmbh.
Nowa Astra jest jakościowym skokiem w segmencie kompaktowym pod względem efektywności, łączności z Internetem oraz wyposażenia na poziomie klasy premium. W samochodzie zastosowano liczne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich — w tym przełomowe nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® — stanowią zupełną nowość w tym segmencie. Astra jest również pierwszym modelem Opla od początku obecności firmy na rynku oferowanym z systemem Opel OnStar. Ten osobisty opiekun kierowcy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz dostęp do Internetu przez całą dobę i dzięki tym udogodnieniom sprawia, że prowadzenie samochodu jest bardziej odprężające. W modelu debiutuje także nowa generacja systemu multimedialnego IntelliLink. Dwie nowe wersje systemu wyposażono w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiające integrację ze smartfonem.
Samochód jest nie tylko lżejszy od poprzednika nawet o 200 kilogramów, lecz także bardziej przestronny, ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę i jest napędzany wyłącznie nowo opracowanymi oszczędnymi silnikami. Przyjemną atmosferę i maksymalne odprężenie gwarantują również fotele z certyfikatem AGR (Kampanii na rzecz zdrowych pleców) z funkcjami masażu i wentylacji, podgrzewane siedzenia z tyłu oraz system aromatyzacji AirWellness, który zamienia wnętrze Astry w pachnący salon.