Nowy subkompaktowy SUV Opel MOKKA X może wydawać się nieduży (zaledwie 4,28 m długości), ale z pewnością będzie cieszył się olbrzymią popularnością. Poprzednik najnowszego modelu producenta z Rüsselsheim, czyli Mokka pierwszej generacji, odnotował już ponad 600 000 zamówień złożonych przez klientów od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2012 roku. Elegancki wygląd, dynamiczne silniki oraz żądna przygód osobowość, niezrównana łączność i szereg najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych sprawiły, że model ten stał się jednym z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie w całej Europie.

Opel MOKKA X

Opel Mokka X przyciąga uwagę odważną sylwetką. Nowe wzornictwo przodu harmonizuje z nową stylistyką Opla wyróżniającą się takimi detalami jak pozioma listwa w kształcie skrzydeł oraz podwójny motyw skrzydła w charakterystycznych, ostro zarysowanych diodowych światłach do jazdy dziennej. Przedni pas zyskał teraz bardziej precyzyjnie i elegancko wyprofilowane płaszczyzny. W ten sposób samochód został optycznie poszerzony, zyskując bardziej solidny i muskularny wizerunek. Koncepcja ta jest kontynuowana także z tyłu, gdzie w opcjonalnych tylnych światłach LED ponownie można dostrzec motyw podwójnego skrzydła. Z boku samochód zachował sportową elegancję podkreśloną muskularnymi konturami w dolnej części. Nie zabrakło także dynamizującego sylwetkę przetłoczenia wznoszącego się ku tylnej części auta, charakterystycznego dla pojazdów marki Opel. Ekskluzywny wygląd i sportowy charakter podkreślają zarówno nowo wprowadzone kolory, takie jak „Amber Orange” (pomarańczowy) i „Absolute Red” (czerwony), jak i pakiet sportowy OPC Line, obejmujący przednie i tylne spojlery oraz nakładki progów.

Opel MOKKA X

Wnętrze Opla MOKKI X zostało gruntownie przeprojektowane. Nowa deska rozdzielcza ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. Bardziej zdecydowana i precyzyjna estetyka podkreśla jej minimalizm i funkcjonalność. W zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7‑ lub 8‑calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Konsola zyskała w ten sposób bardziej elegancką i oszczędną stylistykę — zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz. Ponadto centralny wyświetlacz informacyjny pomiędzy zegarami cechuje ulepszona czytelność dzięki nowym, wyraźnym ekranom o przekątnej 3,5” (monochromatyczny) lub 4,2” (kolorowy) i podświetleniu białymi diodami.

Opel MOKKA X

Subkompaktowy SUV może być wyposażony w inteligentny adaptacyjny napęd na wszystkie koła, który pomógł jego poprzednikowi w zdobyciu dwóch nagród dla Najlepszego samochodu roku z napędem na wszystkie koła w Niemczech. System ten, z elektronicznym sprzęgłem wielotarczowym, może płynnie rozdzielać moc między przednią i tylną oś w proporcjach od 100:0 do 50:50, przy czym w codziennej zwykłej jeździe wykorzystywany jest tylko oszczędny napęd na przednie koła. Włączenie systemu następuje w ułamku sekundy, w sposób niezauważalny dla kierowcy (automatycznie, w zależności od potrzeb). Standardowo w czasie jazdy cała moc jest przenoszona na koła przednie, natomiast napęd na wszystkie koła jest załączany dopiero wtedy, kiedy wymagają tego warunki jazdy, aby poprawić przyczepność, zwłaszcza na mokrej i śliskiej nawierzchni. W zależności od warunków na drodze moment obrotowy może być przenoszony na tylną oś. Zatem nawet w niespodziewanych sytuacjach, na przykład przy najechaniu na wyrwę w asfalcie lub miejscowe oblodzenie, dodatkowy moment obrotowy w tylnych kołach zapewnia maksymalną przyczepność i stabilność, zwiększając tym samym poczucie bezpieczeństwa a wraz z nim radość z jazdy.

Opel MOKKA X

Napęd na wszystkie koła jest dostępny w połączeniu z dobrze znanym silnikiem benzynowym 1.4 litra o mocy 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski 8,2–8,31 l/100 km, cykl pozamiejski 5,5–5,61l/100 km, cykl mieszany 6,4–6,51 l/100 km; emisja CO2: 149–1521 g/km) oraz cenionym przez ekspertów supercichym silnikiem wysokoprężnym 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski 5,0–5,21 l/100 km, cykl pozamiejski 4,2–4,41 l/100 km, cykl mieszany 4,5–4,71 l/100 km; emisja CO2: 119–1241 g/km). W obu przypadkach samochód jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną.

Zobacz również:   Opracowany przez Grupę PSA Peugeot Citroën 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik PureTech zdobywcą tytułu Silnik Roku 2015

Opel MOKKA X

Opel zaspokoił również potrzeby klientów poszukujących wariantu z napędem na wszystkie koła i sześciobiegową skrzynią automatyczną, łącząc inteligentny system z silnikiem nowej generacji 1.4 ECOTEC®Direct Injection Turbo o mocy 112 kW/152 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski: 7,8–7,91 l/100 km, cykl pozamiejski 5,6–5,71 l/100 km, cykl mieszany 6,4–6,51 l/100 km; emisja CO2: 148–1501 g/km). Jednostka, która zadebiutowała wcześniej w nowym Oplu Astrze, jest najmocniejszym silnikiem dostępnym w modelu MOKKA X.

Opel MOKKA X

Zastosowanie w Oplu MOKKA X w pełni diodowych reflektorów adaptacyjnych AFL jest kolejnym przykładem realizacji strategii firmy Opel, zakładającej udostępnianie innowacyjnych technologii jak najszerszej grupie nabywców. Nowy system AFL LED automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie bez oślepiania innych kierowców. Oferuje on aż dziewięć różnych trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie i tryb turystyczny. Ten w pełni diodowy system reflektorów zastępuje stosowane poprzednio adaptacyjne oświetlenie biksenonowe AFL+. Reflektory LED emitują światło pozwalające zobaczyć prawdziwe kolory oświetlanych obiektów, co sprzyja komfortowi widzenia. Ponadto brak elementów mechanicznych w konstrukcji reflektora sprawia, że szybciej i precyzyjniej ukierunkowuje on wiązkę świetlną, a także jest bardziej niezawodny. Ponadto nowe reflektory zużywają mniej energii, a tym samym są bardziej ekonomiczne.

Opel MOKKA X

Zaawansowana przednia kamera Opel Eye o wyższej rozdzielczości, wyposażona w bardziej efektywny moduł przetwarzania obrazu, pozytywnie wpływa na działanie wszystkich korzystających z niej funkcji, takich jak asystent świateł drogowych czy reflektory AFL LED. Dzięki udoskonalonej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych w modelu MOKKA X odczytuje znaki z większą precyzją. System monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu wykorzystuje przednią kamerę do wykrywania ruchu przed pojazdem, a alarm przedkolizyjny został wzbogacony o diodowy wyświetlacz refleksyjny. Kiedy odległość między samochodem a pojazdem poprzedzającym zmniejsza się zbyt szybko, światło czerwonych diod odbija się w przedniej szybie. O konieczności hamowania kierowcę ostrzega także sygnał dźwiękowy. Asystent zmiany pasa ruchu włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h, a kontrolka w panelu wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.

Opel MOKKA X

Podobnie jak nowy Opel Astra, również MOKKA X od samego początku będzie dostępna z systemem OnStar (dostępny na wybranych rynkach). Sportowo-użytkowy model po raz pierwszy zaoferuje także dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji. Interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwią podłączenie smartfonów do pokładowego systemu IntelliLink (możliwość oraz zakres korzystania zależny od dostępności usług na danym rynku).

Opel MOKKA X

Opel MOKKA X jest nie tylko jednym z najlepiej skomunikowanych samochodów w swoim segmencie, ale także jednym z najbardziej komfortowych. Podobnie jak w większości modeli Opla, unikatowe w tym segmencie ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken = Akcji na rzecz Zdrowych Pleców zrzeszającej niezależnych ekspertów w tej dziedzinie) zapewniają wygodę zarówno w trakcie dalekich podróży autostradą, jak i wypraw w trudniejszy teren. Ten uniwersalny samochód został wyposażony w jeszcze jedno podnoszące komfort użytkowania rozwiązanie: system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania. Kierowca nie musi nawet sięgać po kluczyk, aby odblokować lub zablokować zamki w drzwiach pojazdu. Wystarczy, że ma ten kluczyk w kieszeni lub w torebce i naciśnie mały przycisk na klamce drzwi lub bagażnika. Nie potrzeba także wkładać kluczyka do stacyjki, aby uruchomić silnik pojazdu.

Opel MOKKA X

Dzięki dodatkowym wersjom układu napędowego, doskonałej łączności, wyjątkowemu komfortowi oraz nowej, świeżej i odważnej stylistyce nowa MOKKA X może z powodzeniem kontynuować niewątpliwy sukces dotychczasowego modelu, zdobywając jednocześnie nowych klientów dla marki Opel.

Leave a Reply