Nowy Peugeot 3008 – Nowoczesny SUV segmentu C

Od kilku lat rynek SUV-ów przeżywa prawdziwą eksplozję i to we wszystkich segmentach. W Europie sprzedaż SUV-ów w segmencie C, coraz większym i kuszącym zróżnicowaną ofertą, wzrosła od debiutu rynkowego pierwszej generacji PEUGEOT 3008 w 2009 roku 2,5-krotnie.  Obecnie 10% wszystkich samochodów w Europie stanowią SUV-y z segmentu C. Wprowadzając nowego PEUGEOTa 3008, marka chce zdobyć mocną pozycję w segmencie C SUV-ów dzięki atrakcyjnemu, wpisującemu się w przyjętą strategię coraz bogatszego wyposażenia modeli. Konkretnym przejawem tej strategii jest wprowadzenie nowej generacji  PEUGEOT i-Cockpit® w standardowym wyposażeniu.

nowy Peugeot 3008 (3)

Stylistyka

Pionowy przód samochodu budzi wrażenie mocy, czy wręcz zwierzęcej agresywności. Linia nadwozia jest czysta i dynamiczna. Wzrok przyciąga imponujący grill z chromowanymi, wyprofilowanymi listwami. Pośrodku króluje dumnie logo lwa o harmonijnych proporcjach. Subtelne halogenowe reflektory dają efekt przenikliwego „kociego spojrzenia”. W opcji ze światłami Full LED nabiera ono jeszcze ostrości. Liczne wloty powietrza zwracają uwagę swoją wielkością. Przód auta dobitnie świadczy o pewności siebie jego właściciela i dumie z przynależności do marki.

nowy Peugeot 3008 (9)

Z tyłu pod pochyłą tylną szybą widać poziomy pas w kolorze fortepianowej czerni z opalizującymi światłami LED. Nie mogło oczywiście zabraknąć w nich śladu pazurów, które z daleka, zarówno w dzień jak i w nocy, stanowią znak rozpoznawczy wszystkich modeli PEUGEOT.

Wnętrze

Zajęcie miejsca w nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 jest jak przeniesienie się do innego świata – zaskakującego, oryginalnego i robiącego wrażenie wysoką jakością. Nasz wzrok natychmiast przyciąga kształt futurystycznej deski rozdzielczej. Najnowsza generacja PEUGEOT i-Cockpit® – nowoczesnego rozwiązania miejsca kierowcy – jest niezwykle spójna stylistyczne i zaawansowana technologicznie. W proponowanym przez markę rozwiązaniu wszystko wydaje się być skupione na zapewnieniu kierowcy przyjemności i wysokiej koncentracji uwagi dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii.

nowy Peugeot 3008 (11)

Duży, 8-calowy ekran dotykowy wygląda jak tablet umieszczony pośrodku deski rozdzielczej. Jest wyposażony w technologię pojemnościową, zapewniającą większą czułość i bardziej praktyczną w obsłudze. Nie sposób pominąć sześciu eleganckich przełączników typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu i mobilnych aplikacji. Dostępna w standardowym wyposażeniu tablica cyfrowych zegarów zwraca uwagę wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 12,3’’ i futurystycznym interfejsie. Kierowca może dowolnie zmieniać i personalizować jego ustawienia. Można na nim wyświetlić wszystkie informacje, jakie kierowca pragnie mieć bezpośrednio w swoim polu widzenia. Pięć trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwiają kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień. Może on skonfigurować, za pomocą ekranu dotykowego, najbardziej optymalny dla siebie tryb wyświetlania szeregu informacji.

Zobacz również:   Polska największym rynkiem Mercedesa G 63 AMG 6x6 w Europie

nowy Peugeot 3008 (10)

Bezpieczeństwo

Spotęgowana dzięki kompaktowej kierownicy przyjemność prowadzenia stanowi prawdziwą radość dla kierowcy, który może w pełni korzystać z właściwości jezdnych swojego SUV-a, zwłaszcza dzięki zainstalowanym w aucie licznym systemom wspomagania prowadzenia. Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnowszej generacji zmniejszają poziom zagrożenia na drogach, oddając do dyspozycji kierowcy cały arsenał zabezpieczeń:

  • System automatycznego hamowania awaryjnego (Active Safety Brake) i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert),
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning),
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert),
  • System automatycznego przełączania świateł Smartbeam,
  • System monitorowania ograniczeń prędkości (Speed Limit Information),
  • Adaptacyjny Tempomat (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów EAT6),
  • System aktywnego monitorowania martwego pola (Active Blind Spot Detection).

nowy Peugeot 3008 (2)

Silniki

W gamie silników benzynowych wszystkie oferowane jednostki są najlepszymi w klasie w swoich kategoriach mocy! Emisja silnika 1,2 PureTech 130 KM S&S zaczyna się od 115 g CO2/ km, podczas gdy 1,6 THP 165 KM S&S EAT6 emituje jedynie 129 g CO2/km. W gamie tej oferowane są:

  • 1,2 PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach
  • 1,2 PureTech 130 KM S&S EAT6
  • 1,6 THP 165 KM S&S EAT6

W przypadku silników wysokoprężnych technologia BlueHDi pozwala na utrzymanie niskiej emisji wszystkich jednostek napędowych w zakresie od 100 do 121 g CO2 /km przy mocach wynoszących 100, 120 i 150 KM. Wersje silnikowe 1,6 BlueHDi oraz 2,0 BlueHDi również należą do jednych z najlepszych na rynku:

  • 1,6 BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
  • 1,6 BlueHDi 120 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • 1,6 BlueHDi 120 KM S&S EAT6,
  • 2,0 BlueHDi 150 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • 2,0 BlueHDi 180 KM S&S EAT6.

nowy Peugeot 3008 (8)

Układ jezdny

Dzięki nowej platformie EMP2 i jej uznanym atutom pod względem dynamiki jazdy nowy PEUGEOT 3008 zapewnia świetne połączenie komfortu i zachowania na drodze, absolutnie wyjątkowego w tym segmencie. Układ jezdny został dostosowany do poszczególnych silników, aby uzyskać wyczucie drogi godne renomy marki. Nowa platforma pozwoliła także obniżyć masę samochodu z korzyścią dla zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i osiągów.

 

Leave a Reply