Od kilku lat rynek SUV-ów przeżywa prawdziwą eksplozję i to we wszystkich segmentach. W Europie sprzedaż SUV-ów w segmencie C, coraz większym i kuszącym zróżnicowaną ofertą, wzrosła od debiutu rynkowego pierwszej generacji PEUGEOT 3008 w 2009 roku 2,5-krotnie. Obecnie 10% wszystkich samochodów w Europie stanowią SUV-y z segmentu C. Wprowadzając nowego PEUGEOTa 3008, marka chce zdobyć mocną pozycję w segmencie C SUV-ów dzięki atrakcyjnemu, wpisującemu się w przyjętą strategię coraz bogatszego wyposażenia modeli. Konkretnym przejawem tej strategii jest wprowadzenie nowej generacji PEUGEOT i-Cockpit® w standardowym wyposażeniu.
Stylistyka
Pionowy przód samochodu budzi wrażenie mocy, czy wręcz zwierzęcej agresywności. Linia nadwozia jest czysta i dynamiczna. Wzrok przyciąga imponujący grill z chromowanymi, wyprofilowanymi listwami. Pośrodku króluje dumnie logo lwa o harmonijnych proporcjach. Subtelne halogenowe reflektory dają efekt przenikliwego „kociego spojrzenia”. W opcji ze światłami Full LED nabiera ono jeszcze ostrości. Liczne wloty powietrza zwracają uwagę swoją wielkością. Przód auta dobitnie świadczy o pewności siebie jego właściciela i dumie z przynależności do marki.
Z tyłu pod pochyłą tylną szybą widać poziomy pas w kolorze fortepianowej czerni z opalizującymi światłami LED. Nie mogło oczywiście zabraknąć w nich śladu pazurów, które z daleka, zarówno w dzień jak i w nocy, stanowią znak rozpoznawczy wszystkich modeli PEUGEOT.
Wnętrze
Zajęcie miejsca w nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 jest jak przeniesienie się do innego świata – zaskakującego, oryginalnego i robiącego wrażenie wysoką jakością. Nasz wzrok natychmiast przyciąga kształt futurystycznej deski rozdzielczej. Najnowsza generacja PEUGEOT i-Cockpit® – nowoczesnego rozwiązania miejsca kierowcy – jest niezwykle spójna stylistyczne i zaawansowana technologicznie. W proponowanym przez markę rozwiązaniu wszystko wydaje się być skupione na zapewnieniu kierowcy przyjemności i wysokiej koncentracji uwagi dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Duży, 8-calowy ekran dotykowy wygląda jak tablet umieszczony pośrodku deski rozdzielczej. Jest wyposażony w technologię pojemnościową, zapewniającą większą czułość i bardziej praktyczną w obsłudze. Nie sposób pominąć sześciu eleganckich przełączników typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu i mobilnych aplikacji. Dostępna w standardowym wyposażeniu tablica cyfrowych zegarów zwraca uwagę wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 12,3’’ i futurystycznym interfejsie. Kierowca może dowolnie zmieniać i personalizować jego ustawienia. Można na nim wyświetlić wszystkie informacje, jakie kierowca pragnie mieć bezpośrednio w swoim polu widzenia. Pięć trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwiają kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień. Może on skonfigurować, za pomocą ekranu dotykowego, najbardziej optymalny dla siebie tryb wyświetlania szeregu informacji.
Bezpieczeństwo
Spotęgowana dzięki kompaktowej kierownicy przyjemność prowadzenia stanowi prawdziwą radość dla kierowcy, który może w pełni korzystać z właściwości jezdnych swojego SUV-a, zwłaszcza dzięki zainstalowanym w aucie licznym systemom wspomagania prowadzenia. Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnowszej generacji zmniejszają poziom zagrożenia na drogach, oddając do dyspozycji kierowcy cały arsenał zabezpieczeń:
- System automatycznego hamowania awaryjnego (Active Safety Brake) i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert),
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning),
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert),
- System automatycznego przełączania świateł Smartbeam,
- System monitorowania ograniczeń prędkości (Speed Limit Information),
- Adaptacyjny Tempomat (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów EAT6),
- System aktywnego monitorowania martwego pola (Active Blind Spot Detection).
Silniki
W gamie silników benzynowych wszystkie oferowane jednostki są najlepszymi w klasie w swoich kategoriach mocy! Emisja silnika 1,2 PureTech 130 KM S&S zaczyna się od 115 g CO2/ km, podczas gdy 1,6 THP 165 KM S&S EAT6 emituje jedynie 129 g CO2/km. W gamie tej oferowane są:
- 1,2 PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach
- 1,2 PureTech 130 KM S&S EAT6
- 1,6 THP 165 KM S&S EAT6
W przypadku silników wysokoprężnych technologia BlueHDi pozwala na utrzymanie niskiej emisji wszystkich jednostek napędowych w zakresie od 100 do 121 g CO2 /km przy mocach wynoszących 100, 120 i 150 KM. Wersje silnikowe 1,6 BlueHDi oraz 2,0 BlueHDi również należą do jednych z najlepszych na rynku:
- 1,6 BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
- 1,6 BlueHDi 120 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
- 1,6 BlueHDi 120 KM S&S EAT6,
- 2,0 BlueHDi 150 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
- 2,0 BlueHDi 180 KM S&S EAT6.
Układ jezdny
Dzięki nowej platformie EMP2 i jej uznanym atutom pod względem dynamiki jazdy nowy PEUGEOT 3008 zapewnia świetne połączenie komfortu i zachowania na drodze, absolutnie wyjątkowego w tym segmencie. Układ jezdny został dostosowany do poszczególnych silników, aby uzyskać wyczucie drogi godne renomy marki. Nowa platforma pozwoliła także obniżyć masę samochodu z korzyścią dla zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i osiągów.